Prototypování ANALÝZA A PROJEKTOVÁNÍ SYSTÉMŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prototypování, testování prototypů Lenka Němečková Komunikace člověk-počítač KISK FF MUNI
Advertisements

Prototypování METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ Roman Danel VŠB–TU Ostrava Hornicko-geologická fakulta Institut ekonomiky a systémů řízení.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Osobní management Tomáš Procházka.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Ekonomické aspekty jakosti Je levnější dělat věci správně hned napoprvé, než to opakovat!
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
POČÍTAČOVÉ VIRY A ANTIVIROVÉ PROGRAMY. Viry a antivirové programy VIR program, který se dokáže sám šířit bez vědomí uživatele. pro množení se vkládá do.
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Přecházíme na WordPress Hynek Beran Správa ICT město Hořice
Úvod k přednáškám o Jištění kvality technologických procesů VŠCHT pd v
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
1. Význam a úloha malých a středních podniků (MSP) v HORIZON 2020 Táňa Perglová Ředitelka sekce, delegát ČR v programovém výboru SMEs and Access to risk.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Licence - povolení, oprávnění, svolení k užití programu - hranice mezi legálním užíváním, krádeží, přestupky z nedbalosti - za jejich použití (případně.
1.1. Administrační aplikace Náš projekt: Stávající situace. Nevýhody stávajícího systému Klubu Terryho Pratchetta. pro Klub Terryho Pratchetta Autoři.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Inthouse App Jednoduchá vizualizace pro výrobce zařízení pro technologie budov © Siemens, s.r.o Všechna práva vyhrazena. siemens.cz/cps.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Jazyk C# a platforma .NET ZS 2016/2017
Zavádění nového produktu na trh
Demoverze QI Informace pro partnery DCC
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Strategické plánování
COM – Práce s objektovým modelem jiné aplikace
TVORBA MAPY Přednáška z předmětu Tematická kartografie (KMA/TKA)
Rozhodování 1.
Animační efekty v prezentaci
Architektura UIS Bc. Tomáš Procházka Sekce jádra systému Vývojový tým Univerzitního informačního systému Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v.
Jaroslav Kudr pro OATGM
PROJEKT MANAGEMENT (pro SEASON 2).
Interní porada: Webstudio + PM + AD
Souběh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Libor Otáhalík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Procesní management / Řízení procesů
Komunikační strategie Kódování
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
RECYKLACE TERMOPLASTŮ, TERMOSETŮ A PRYŽÍ
Autor bakalářské práce: Jan Zeman 17374
Digitální učební materiál
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
GDPR: ochrana osobních údajů
Uživatelská příručka DuoTrainin
Simple IoT platform.
Předpřítomný čas průběhový
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Principy fungování spolku BISON
Remote login.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Metodika řízení projektů
Třída 2.D Písemná práce 1.
Základy chemických technologií
SEM – speciální přístupy
ALFA detektor – motivace Design RP a ALFA detektoru
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Analýza informačního systému
ePrivacy a komunikace M2M
…vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
Advanced .NET Programming I 1st Lecture
Komunitní navigace Waze
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Transkript prezentace:

Prototypování ANALÝZA A PROJEKTOVÁNÍ SYSTÉMŮ Roman Danel VŠB–TU Ostrava Hornicko-geologická fakulta Institut ekonomiky a systémů řízení

Prototyp Model, aplikace, část aplikace nebo její vizualizace za účelem předvedení nebo otestování Mezikrok mezi specifikací a fungujícím systémem

Co může být prototypem? Rozkreslené obrazovky Story-board Power Point prezentace Cardboard Mock-up Video WireFrame Část SW imitující funkcionalitu

Použití prototypů Komunikace se zákazníkem / uživatelem – pochopení, jak systém funguje a jak jsou realizovány požadavky Uživatel vidí jak systém pracuje Odhalení chyb nebo chybějících částí specifikace Doporučení k prototypu po cca 20 – 25 funkčních požadavcích

Přístupy Evolutionary prototyping – cílem je dodat fungující aplikaci, prototyp hned na začátku a pak je předefinováván až k finálnímu produktu Throw-away prototyping - prototyp se týká požadavků, které nejsou dostatečně jasně definovány, slouží k pochopení a definici požadavků; vývoj systému s prototypem nesouvisí

Evolutionary prototyping Rapid development Vhodný tam, kde ve specifikaci nelze předem vše jednoznačně definovat (např. problémy umělé inteligence) Validací je fungující systém Blízko k „agilnímu“ developmentu

Výhody evolutionary protot. Nedorozumění mezi vývojářem a uživatelem se minimalizují Chybějící funkce a zmatené požadavky jsou detekovány v průběhu V průběhu vývoje současně probíhá testování i školení uživatelů

Nevýhody EP Problém s řízením Kontinuální změny aplikace mohou vést k obtížnému pozdějšímu servisu

Throw-away Prototyp je vytvořen z počáteční specifikace Slouží k předvedení a experimentům, pak je zahozen Není vytvářen s tím, že bude fungovat jako finální systém Vývodou je rychlá tvorba prototypu Lze použít jakýkoli nástroj

Storyboards Sketches Důležité prvky uživatelského rozhraní Jak budou vypadat obrazovky Card sorting a technique for uncovering the hierarchical structure in a set of concepts by having users group items written on a set of cards, often used, for instance, to work out the organization of a website.

Executability CHAUFFEURED PROTOTYPE ANIMATION PROTOTYPE – slide show TURING PROTOTYPE INTERACTIVE PROTOTYPE – běží na počítači, reakce na uživatele FUNCTIONAL PROTOTYPE

Chauffeured prototype a prototype, typically done as a paper-and-pencil version of the interface, that the designer walks through with the user and manually demonstrates how the interface would respond to user actions

Mock-up Nakreslený vzhled (papír, elektronicky) obrazovek Omezená nebo nulová funkcionalita Součást Rapid prototyping Thumbnail sketch Rough – rapidly drawn sketch Comp – rapidly draw but high quality sketch

Mockup

Video prototyp Lze předvést systém Sociální aspekty

Wireframy „drátěný“ model Užití u web aplikací Umístění prvků „visual representation of content layout in a website design“. Umístění prvků

Wireframe

Visual Paradigm

Příklady wireframe http://www.sherwood.cz/wireframe/index.html

Kdy? BEFORE THE BEGINNING vysvětlení konceptu IN THE BEGINNING podchycení uživatelských požadavků AFTER THE BEGINNING validace user requirements IN THE MIDDLE STAGES validace specifikace IN MIDDLE AND LATER STAGES průběžné školení uživatelů, demo pro marketing IN THE LATER STAGES

Prototype fidelity Fidelity = přesnost Low-fidelity prototype – nekompletní, ukazuje jen část, může být ve formě obrázku High-fidelity prototype – prototyp je blízko finálnímu produktu

Horizontální a vertikální prototypy Horizontální – zaměření na to ukázat všechnu funkcionalitu a souvislosti na úkor implementace Vertikální – jen část systému s důrazem, aby prototyp směroval k finálnímu produktu Další dělení: globální x lokální

Pravidlo 80/20 Uživatelé používají 20 % aplikace po 80 % jejich aktivity

Shrnutí Co je to prototyp? Wireframe Mockup Fidelity (Low/High) Evolutionary Throw-away Wireframe Mockup Fidelity (Low/High) Vertikální x horizontální prototyp