Bc. Magdalena Zábranská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
PREZENTACE ODBORU ŠKOLSTVÍ KRAJSKÉHO ÚŘADU KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ LIBERECKÉHO KRAJE v návaznosti na globální granty RNDr. Robert Gamba vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
Financování regionálního školství
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Strategické a koncepční dokumenty resortu školství Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 25. září 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu.
Projekt Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků škol a školských zařízení Libereckého kraje v oblasti řízení a personální politiky I CZ.1.07/1.3.00/
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky a Libereckého kraje 24. srpna 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Krajská inkluzivní koncepce
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
REFORMA STŘEDNÍHO ŠKOLSTVÍ Zvyšování kvality a efektivity středního vzdělávání Libereckého kraje Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort.
Základní vzdělávání a další …
2. jednání řídícího výboru
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tisková konference
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
„Velká“ novela školského zákona
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Hlavní manažér SP Kvalita I
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Bc. Magdalena Zábranská magdalena.zabranska@kraj-lbc.cz 21.4.2018 Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2012 Bc. Magdalena Zábranská magdalena.zabranska@kraj-lbc.cz

Procesy schvalování DZ Libereckého kraje 2012 31.10.2011 – zaslání návrhu DZ ke schválení MŠMT 15.12.2011 – ukončení připomínkového řízení z MŠMT prosinec 2011 – výzva k veřejnému připomínkování návrhu DZ LK 16. 1. 2012 – ukončení veřejného připomínkování DZ LK leden 2012 – zpracování došlých připomínek OŠMTS KÚ LK 6.2.2012 – veřejné vypořádání připomínek 7.2.2012 – projednáno výborem pro výchovu, vzdělávání, zaměstnanost a sport LK 20.3. 2012– schváleno Zastupitelstvem LK, usnesení č.89/12/ZK Dlouhodobý záměr schválen na období 4 let (2012 – 2016)

Připomínkové řízení k DZ LK 2012 1.Připomínky MŠMT Celkem 28 připomínek většina formálního charakteru doplněna kapitola souhrn přijatých opatření 2. Veřejné připomínky Celkový počet připomínkujících 15 Počet připomínek celkem 80 Nejvíce připomínek v oblastech: 1. gymnaziální vzdělávání 2. oblast speciálního školství 3. odborné vzdělávání

Hlavní priority DZ LK 2012 1. zvyšování efektivity vzdělávání 21.4.2018 Hlavní priority DZ LK 2012 1. zvyšování efektivity vzdělávání zajištění odpovídajících kapacit s ohledem na demografický vývoj zajištění ekonomické stability školských subjektů zajištění dostatečné a prostupné oborové nabídky s návazností na lepší uplatnitelnost absolventů na trhu práce 2. zvyšování kvality vzdělávání naplňování cílů kurikulární reformy na všech stupních vzdělávání zavádění evaluačních mechanismů podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků spolupráce se sociálními partnery (otevřenost školy, spolupráce se zaměstnavateli atd.) 3. podpora rovných příležitostí ke vzdělávání a poradenského systému zlepšení kvality a efektivity vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci finančních limitů veřejných prostředků podpora integrace a inkluze na všech stupních vzdělávání vytvoření koncepce péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji

Koncepce vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Priorita podpora rovných příležitostí ke vzdělávání a poradenského systému Koncepce vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Hlavní témata poradenská pracoviště (PPP, SPC) výkaznictví podpora integrace a inkluzivního vzdělávání potřeba pedagogických asistentů péče o nadané žáky snížení odkladů povinné školní docházky vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním možnosti zaměstnanosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a následná péče

Graf 2.5.8 Počty žáků ve všech školách ve školním roce 2010/2011 21.4.2018 Priorita podpora rovných příležitostí ke vzdělávání a poradenského systému Graf 2.5.8 Počty žáků ve všech školách ve školním roce 2010/2011 2009/2010 2010/2011 klienti PPP 6 088 6 770 klienti SPC 1 878 2 045

Kriteria a zásady rozvoje vzdělávací soustavy 21.4.2018 Kriteria a zásady rozvoje vzdělávací soustavy Všeobecná kriteria kapacita škol musí reagovat na změnu požadavků ve vzdělávání a demografický vývoj budou podporovány optimalizační kroky vedoucí k lepšímu využití stávajících kapacit škol souhlasné stanovisko bude vázáno na podmínku utlumení kapacity v jiné odpovídající škole či oboru na všech stupních vzdělávání bude kraj usilovat o přiblížení se celostátnímu průměru na jednoho učitele a počtu žáků ve třídě

Kriteria a zásady rozvoje – předškolní vzdělávání podporovat aktivity vedoucí ke snížení odkladů povinné školní docházky k předškolnímu vzdělávání přijímat především děti ve věku od 3 do 6 let

Kriteria a zásady rozvoje – základní vzdělávání žádosti o navýšení kapacit ZŠ bude kraj individuálně posuzovat, v souladu s demografickým vývojem v dané oblasti podporovat snahy zřizovatelů vedoucí k vytváření ekonomicky stabilních škol snížit podíl počtu žáků odcházejících ze ZŠ do víceletých gymnázií na 5 %

Kriteria a zásady rozvoje –střední vzdělávání Zvýšit podíl počtu nově přijatých žáků všeobecného středního vzdělávání k hodnotě 25 – 30 % (nyní 22%). Snížit podíl počtu žáků odcházejících ze ZŠ do víceletých gymnázií na 5% (nyní 9,8 %).

Kriteria a zásady rozvoje –střední vzdělávání Poměr mezi všeobecným a odborným středním vzděláváním přiblížit hodnotě 25 – 30 % : 70 – 75 % celkového počtu žáků. Udržet současný stav podílu počtu nově přijatých žáků v odborném středním vzdělávání s maturitní zkouškou na hodnotě 38 – 45% (nyní 40,75 %). Udržet současný stav podílu počtu nově přijatých žáků ve středním vzdělávání s výučním listem tak, aby neklesl pod 30 % (nyní 36,5 %). Snížit podíl počtu nově přijatých žáků do nástavbového studia denní forma studia k hodnotě 20%, všechny formy studia k hodnotě 40%.

Kriteria a zásady rozvoje –zájmové vzdělávání Umožnit, aby se vzdělávání v ZUŠ mohlo účastnit maximálně 22% žáků základního vzdělávání. Umožnit, aby se zájmového vzdělávání ve školní družině mohlo účastnit 45 % žáků prvního stupně.

Výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy v Libereckém kraji za školní rok 2010/2011 Zpracovávána každoročně (vyhláška č.15/2005 Sb.) V Zastupitelstvu LK projednána 20.3.2012, usnesení č.91/12/ZK VZ – shrnuje data za období posledních 3 let (školní roky 2008/2009 – 20010/2011) Popisuje stav a vývoj jednotlivých segmentů Shrnuje tyto informace v kapitole 6 ve vazbě na plnění DZ Dlouhodobý záměr vzdělávání Libereckého kraje 2012 i Výroční zpráva o rozvoji vzdělávací soustavy za školní rok 2010-2011 je zveřejněna na www.edulk.cz

Děkuji za pozornost.