Zdeněk Dostálek, Jan Janás, Jan Michálek, Miroslav Smetka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proces rozrušování zemského povrchu ►m►m echanickým působením proudící nebo vlnící se vody,větru, ledu a sněhu i živých organismů včetně člověka ►z►z a.
Advertisements

ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ SÍLY
Stanislav Opluštil; Jakub Trubač; František Vacek
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Aktuální stav problematiky ÚSES a možné hospodářské využití prvků ÚSES - multifunkční ÚSES v zemědělské krajině - zdroj obecné diverzity.
Vnější geologické děje
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
Eroze.
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Elektronická učebnice - I
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Exogenní geologické děje
ZEMĚDĚLSTVÍ.
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
DOTVÁŘENÍ ZEMSKÉHO POVRCHU
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Tvary vytvořené tekoucí vodou
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda. Krajina = různě velká, ale určitá část pevniny složena z přírodních a kulturních krajinných složek, vytvořených lidmi.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Degradace půd vlivem zemědělství
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Krajina a životní prostředí
Krajina a životní prostředí
Složky krajiny a životní prostředí
POVRCH ZEMĚ SE MĚNÍ ZVĚTRÁVÁNÍ.
PEDOSFÉRA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Ekosystémy přírodní a umělé
Dotváření zemského povrchu - voda
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.33 – EROZE - prezentace
Dotváření zemského povrchu
Zvětrávání.
Základní principy geografického výzkumu
Obraz působení člověka
Ekologie krajiny.
Zvětrávání, eroze Zvětrávání je proces, při kterém dochází k rozpadu hornin. Zvětrávání způsobuje např. voda, rozdílná teplota, led, sníh, vítr, kořeny.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Přírodní činitelé.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
USAZENÉ HORNINY (SEDIMENTÁRNÍ)
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
ZÁKLADY EKOLOGIE Zlatý list 2017.
Ekologické globální problémy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
vnější přírodní činitelé
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozšiřování pouští.
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
FORMOVÁNÍ POVRCHU ZEMĚ
Pedosféra = půda na Zemi
Digitální učební materiál:
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Transkript prezentace:

Zdeněk Dostálek, Jan Janás, Jan Michálek, Miroslav Smetka Půdy Zdeněk Dostálek, Jan Janás, Jan Michálek, Miroslav Smetka 9.A, 2009/2010

Eroze půdy Eroze je přirozený proces rozrušování a transporty objektů na zemském povrchu. Příčinou eroze je mechanické působení pohybujících se okolních látek - především větru, proudící nebo vlnící se vody, ledu, sněhu, pohyblivých zvětrávání a nezpevněných usazeniny. Erozí však není chemické rozpouštění hornin (koroze). Eroze byla vždy existujícím přírodním procesem, na mnoha místech ji však zvyšuje činnost člověka. Určitý stupeň eroze jako přírodního jevu může být prospěšná ekosystém, její nadměrné působení však může vést k poškození ekosystému a ztrátě jeho funkčnosti.

Eroze – je jev, při kterém dochází k rozrušení půdy vodou, větrem, sněhem. Je zapříčiněna odlesňování krajiny, nadměrnou pastvou a nevhodnými zemědělskými postupy

Degradace půdy Degradace půd- proces, při kterém dochází ke snížení úrodnosti, využitelnosti půdy a snižují se její ekologické funkce.

Mapa světa s degradací půdy

Poušť Část území bez vegetace

Snížená diverzita - rozmanitost Diverzita- základní vlastností systémů, vyjadřující rozrůzněnost jejich prvků. Zároveň je často vnímána jako míra stability systému.