ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

Elektronická učebnice - II
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Abstraktní expresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Abstraktní umění 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
OP – ART Optical art Optické umění
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
OP-ART Jana Bobčíková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_13.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Akční malba Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_4/14_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Umělecké směry 2.poloviny 20.století - malířství POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:16 KÓD DUMu: IN_D_16 DATUM TVORBY: 20.12.2012 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM studentům spíše psanou, ale zároveň netradiční, formou připomíná vybrané umělecké směry druhé poloviny 20.století (vizuální – obrazová část zde není až tak obsažena, a to z důvodu ochrany uměleckých děl autorskými právy, řada autorů je ještě žijících nebo od jejich smrti neuplynulo 70 let.) I tak studenti získávají teoreticko-vědomostní základ pro identifikaci moderních uměleckých směrů. METODICKÝ POKYN:

UMĚLECKÉ SMĚRY 2.POLOVINY 20.STOLETÍ MALÍŘSTVÍ

Obecná charakteristika Umělec je nespoutaný, tvoří bez ohledu na konvence, tradice, zažité techniky. Experimentujte, hledá. Umění je dynamické, akční, rozpohybované. Uměleckým objektem se stává i sám autor nebo divák nebo prakticky kdokoliv a cokoliv. Umělec si hraje – sám se sebou, s divákem, se světem. Do vytváření uměleckého díla zapojuje i nejnovější dostupné technologie a výdobytky techniky.

Obecná charakteristika - pokračování Spousta uměleckých děl směřuje k abstrakci, nefigurativnímu pojetí („chybí tam člověk“, ale ten je promítnut do jiných abstraktních dimenzí) Umělec často počítá s proměnami i samotným zánikem jeho díla, netrvá na jeho „věčné existenci“ (tvoří i ze sněhu, ledu, písku, zapojuje okolní krajinu atd.) Umělec mnohdy nepožaduje sebeprezentaci, zůstává anonymní, tvoří jen pro potěšení a pocit z tvorby. Umělec často není ani členem skupiny výtvarných umělců, ale je vyčnívajícím solitérem a tudíž je i nezařaditelný!

Vybrané umělecké směry a jejich představitelé Akční malba (action painting) + dripping + slash painting – „vezmi barvy a vystřel je proti plátnu – buď rovnou z plechovky nebo rozmáchnutím štětce!“ Představitelem Jackson Pollock. Obdobou v Evropě je tachismus (la tache = skvrna). Informel (informe = netvárný) – „tvoř v silných vrstvách barvy namíchaných se sádrou či omítkou a do toho se spontánně vrývej špachtlí, rukou nebo čímkoliv!“ Představitelem Antonio Saura. Op-art (optical art =optické umění) – „lidský zrak je nedokonalý, tak jej oklam, dezorientuj diváka!“ Představitelem Victor Vasarely. Kinetické umění (kineze = pohyb) –“do díla vlož fyzikální zákony, zákony přírody, přitažlivost, vítr, magnetismus…a čekej, co to udělá a pak s tím pracuj klidně dál!“ Představitelem Alexander Calder.

Vybrané umělecké směry a jejich představitelé - pokračování Pop-art (popular art) – „vezmi komiks, reklamu, fotku, přebal knihy, přefoť to, rozstříhej to, udělej z toho koláž! Buď moderním člověkem, člověkem velkoměsta, užívej si i plakátu, barevnosti!“ Klasikem Andy Warhol. Hyperrealismus, též fotorealismus – „buď fotograficky přesný, absolutně dokonalý, perfektní v detailu!“ Představitelem Theodor Pištěk. Konceptuální umění – „buď neuchopitelný, dělej si, co chceš a jak chceš. A když se ti bude chtít, sleduj reakce diváka!“

Ukázky k jednotlivým směrům – ke kterému z uvedených by mohly patřit?

Shrnutí Druhá polovina 20.století přináší bezpočet uměleckých směrů, ale i autorů, kteří jsou nezařaditelní a tvoří originálním a specifickým způsobem. Vnímat tato umělecká díla, předpokládá „naladit se“ na stejnou vjemovou „notu“ s umělcem – proto některá z nich ani jako umělecká díla nevnímáme. Součástí prezentace výtvarných děl bývá happening či „perfomance action“.

Zdroje Vlastní práce autora.

Obrázky VARÁDI ZSOLT. wikipedia [online]. [cit. 20.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hungary_pecs_-_vasarely0.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alexander_Calder_Crinkly_avec_disc_Rouge_1973-1.jpg