NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.19_3_ctvrtletni_prace_priprava NÁZEV: 3. čtvrtletní písemná práce ČÍSLO OPERAČNÍHO PROGRAMU: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 NÁZEV PROJEKTU: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 15. 4. 2012 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk)
3. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE
1. U VŠECH SLOV URČI SLOVNÍ DRUHY Třetí den dopoledne spatřili hoši Sluneční zátoku.
2. U PODSTATNÝCH JMEN URČI MLUVNICKÉ KATEGORIE pád číslo rod vzor v poli na nádraží kamarádky krouživými pohyby nožem
3. U PŘÍDAVNÝCH JMEN URČI MLUVNICKÉ KATEGORIE číslo rod druh vzor cenné vítězství bílé holuby bratrovy boty spanilou jízdou Martinova taška
4. URČI DRUHY ZÁJMEN si - se – můj – on – ho – já – jenž - kdo? – něco - nic - co – což – tento – jeho – nikdo – leckdo – si -
5. URČI DRUHY ČÍSLOVEK první – poslední – troje – dvojí – sedmery – desetkrát – milion – mnoho - čtrnáct – sto – několikery – desatery – šestý – stý – mnohokrát – několik -
6. URČI MLUVNICKÉ KATEGORIE SLOVES osoba číslo způsob čas rod vid Chtěl jsem být strojvůdcem. Otec byl uchvácen krajinou. Dům byl postaven. Odejdi pryč! Pletli bychom pomlázku zítra.
7. KTERÝM SLOVNÍM DRUHEM MOHOU BÝT NÁSLEDUJÍCÍ SLOVA? jez - kolem - jí - září -
8. PODSTATNÁ JMÉNA V ZÁVORCE UVEĎ V NÁLEŽITÉM TVARU v (cyklus) přednášek - …………………. v mnoha našich (muzeum) - ………….. v (centrum) zájmu - ……………………. v rychlém (rytmus) - ……………………. bude hrát na (pódium) - ………………..
9. URČI VŠECHNY VĚTNÉ ČLENY Chlapci si včera upletli pěkné pomlázky z vrbového proutí. Nedávno jsem se ocitla ve tmavém lese.
10. DOPLŇ MALÁ/VELKÁ PÍSMENA Nové nastudování J/j anáčkovy opery P/p říhody L/l išky B/b ystroušky mělo premiéru v B/b rněnském N/n árodním D/d ivadle. Jezevec žije na B/b aleárských O/o strovech a na S/s everu S/s audské A/a rábie. Ve S/s tředočeských H/h rusicích můžeme navštívit L/l adovo M/m uzeum. Nejbližsími O/o bcemi města H/h ora S/s vaté K/k ateřiny jsou B/b randov a N/n ová V/v es v H/h orách.
Houby zatím nejvíce rostou na Š/š umavě a v P/p ošumaví Houby zatím nejvíce rostou na Š/š umavě a v P/p ošumaví. I na letošní V/v ánoce bude sníh. Dnes S/s lunce nesnesitelně pálí. Bitva na B/b ílé H/h oře trvala necelé dvě hodiny. Okolí města K/k ašperské H/h ory je zahrnuto do národního parku Š/š umava. Jednotlivé frontální poruchy budou postupovat z B/b iskajského Z/z álivu přes J/j ižní F/f rancii a A/a lpy do S/s třední E/e vropy. Středisko se nachází v překrásné přírodě mezi vrcholky Č/č erné H/h ory, J/j eleního V/v rchu, L/l iščí H/h ory, S/s tudniční H/h ory a S/s něžky.
POUŽITÉ ZDROJE Hošnová, E. a kol. Český jazyk pro ZŠ 9 – Pracovní sešit. Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-482-5. Vloženy obrázky z kolekce Klipart.
METODIKA Projedeme s dětmi jednotlivé slidy – děti chodí postupně k tabuli a vyplňují. Další hodinu rozdáme písemné práce, které jsou přiloženy k prezentaci i s řešením.