Osová a Středová souměrnost v Přírodě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou dokonalou Pětilístek: slunéčko __________ _____________.
Advertisements

MÁK SETÝ.  ŘÍŠE: rostliny  PODŘÍŠE: vyšší rostliny  ODDĚLENÍ: krytosemenné  TŘÍDA: vyšší dvouděložné  ŘÁD: pryskyřníkové  ČELEĎ: mákovité  ROD:
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem.
Souměrnosti v přírodě. Osová souměrnost patří do kategorie shodných zobrazení. je vlastně zobrazení nějakého bodu podle osy. původní bod má od osy stejnou.
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_33_Přírodopis 7.ročník_Mákovité Téma: Mákovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Tumidóza MVDr.Eduard Dvořák.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
LAHŮDKOVÁ ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: lahůdková, zelenina, mangold, kopr, artyčok, bambusové.
Technika obsluhy – Pěstování kávy
MOTÝLI - dva páry křídel – pokryty překrývajícími se šupinkami a chloupky, barevné - hlava, hruď a zadeček; tělo většinou ochlupené - ústní ústrojí sací.
Hvězdnicovité (Asteraceae)
Rostliny z našeho okolí
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Včela Medonosná.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
POZNÁVAČKA HMYZU (Insecta)
Virginský tabák Sadil,Fadrný,Mazal.
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Krytosemenné dvouděložné rostliny
Název prezentace (DUMu):
Slunečnice.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_Český jazyk
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
generativní rostlinné orgány
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Ekosystém louka Živočichové
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_OLEJNINY
Bezobratlí parků a sídlištní zeleně
Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět?
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Prezentace – výklad učiva
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
BLANOKŘÍDLÍ.
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
MOTÝLI.
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
1. 1.
Hmyz s proměnou dokonalou
KOSTRA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Osová a Středová souměrnost v Přírodě Skupina: Doleželová, Havlová, Kallabová, Oravová, Hajduk, Kučerová

Náš Seznam Slunéčko Sedmitečné Konopí Seté Slunečnice Roční Včela Medonosná Babočka Admirál

Slunéčko Sedmitečné

Slunéčko Sedmitečné Má jednu osu souměrnosti Lidově Beruška, Berunka, nebo Sluníčko Nějběžnější slunéčko v Evropě Jeden z nejznámějších brouků Tělo je 10 mm dlouhé a má téměř polokulovitý tvar 2 červené krovky 3 černé tečky na každé krovce a jedna společná pro obě krovky

Slunéčko Sedmitečné-kde jsme se inspirovali ? Dětské motivy a hračky, dorty, šperky,…

Konopí Seté

Konopí Seté Má jednu osu souměrnosti Teplomilná jednoletá dvoudomá rostlina Pochází ze střední Asie Čeleď konopovité, spolu s Chmelem otáčivým Dělí se na dva poddruhy Kulturní druh se tradičně využívá jako olejnina a rostlina přadná, zařazuje se i mezi energetické plodiny. V zahraničí se ekologicky pěstují povolené odrůdy s garantovaným nízkým obsahem omamných látek, v ČR je pěstování zatím nelegální.

Konopí seté-kde jsme se inspirovali? Styl „Rasta“, „Reggae“

Slunečnice Roční

Slunečnice Roční Má jeden střed souměrnosti a nekonečně mnoho os Krytosemenná rostlina Čeleď hvězdnicovité, pochází z Ameriky Květenství – velký úbor (až 30 cm v průměru) Až 3 metry vysoká Využívá se k výrobě slunečnicového oleje, ke krmení dobytka a produkuje latex. Inkové je používali jako napodobeninu boha

Slunečnice roční-kde jsme se inspirovali? Sluneční elektrárny (otáčí se za sluncem), šperky, umění (např. obraz Vincenta van Gogha)

Včela Medonosná

Včela Medonosná Má jednu osu souměrnosti Patří mezi blanokřídlý hmyz Hnízda staví na chráněných místech, jednotlivé plásty jsou umístěny vedle sebe Oproti ostatním včelám je nejvíce hospodářsky využívána Matka, trubec, dělnice Vývoj: 1.vajíčko 2.larva 3.předkukla 4.kukla 5.dospělec

Včela Medonosná-kde jsme se inspirovali? Včelka Mája,šperky,sochy,…

Babočka Admirál

Babočka Admirál Má jednu osu souměrnosti Jeden z největších denních motýlů v ČR s rozpětím křídel až 6 cm Evropa, Severní Amerika,Asie, Severní Afrika Housence při kuklení upadne hlavička Patří do čeledi babočkovitých Vyskytuje se převážně v teplejších oblastech, ale v létě migruje i dále na sever. Velmi charakteristické jsou oranžové pruhy a bílé skvrny na předních křídlech, které jsou velmi kontrastní k tmavě hnědému podkladu. Housenky se živí kopřivami, dospělci nektarem a na podzim mnohdy zralým ovocem

Babočka Admirál-kde jsme se inspirovali? Šperky,…

Konec