Anotace – Hadi Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti dedukce na základě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace – Motýli Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, odpovědi na doplňující otázky,
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Anotace – Lichokopytníci - nosorožec, slon Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností,
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
PŘÍRODOPIS HOUBY - TEST Anotace: Prezentace je doplňkovým výukovým materiálem k učivu o houbách. Slouží k procvičení poznávání základních zástupců hub,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
AnotacePrezentace k finanční gramotnosti. Exekuce – základní informace AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstupSeznámit se s pojmem exekuce. Získat.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků o horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny EURO AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů k finanční.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Anotace – Ulity, lastury Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a odpovědí na doplňující.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace – Přídavná jména Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby přídavných jmen, opozita, doplňování do věty, písmenkové přesmyčky Autor -
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace Výklad, procvičení plynulého čtení s porozuměním, vlastní reprodukce textu a schopnost ukázat jednotlivé části na modelu. Autor Dagmar Kaisrová.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
Anotace – Kočkovité šelmy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností na základě odpovědí.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Anotace – Food and drinks
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Štětce v Adobe Photoshop
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
LÉKÁRNIČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Anotace – Sudokopytníci
Anotace – Želvy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, ověření při odpovídání na.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Pracovní list k procvičení znalostí o vnějších geologických dějích.
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Získávání energie pro život
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Export fotografií v Adobe Lightroom
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Anotace – Hadi Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti dedukce na základě znalostí, určení pravdivosti vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština Očekávaný výstup - Plynulé čtení s porozuměním nahlas i potichu, zvládnutí učiva o hadech Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova - Hadi, jazyk, čich, teplota, jed Druh učebního materiálu - Pracovní list Druh interaktivity - Aktivita Cílová skupina - Žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina - 10 - 14 let Celková velikost - 3 091 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Hadi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Proč se hadi vyhřívají? Hadi jsou živočichové s nestálou tělesnou teplotou. Nezahřejí se tedy teplem vlastního těla a teplo musí přijímat z okolního prostředí. Ideální teplotu si udržují svým chováním – chvíli se vyhřívají, chvíli jsou schovaní. Jejich tělo je schopno dostatečně pracovat jen při udržení dostatečné teploty. Studení hadi jsou totiž pomalí a málo aktivní a jen obtížně by se bránili nepřátelům nebo by lovili. Trávení při nízkých teplotách funguje hůře. Pokud by tento stav trval déle, může potrava v těle hada shnít a způsobit mu otravu. Březí samice se nahřívá, protože vejce a mláďata dozrávají rychleji v teplém těle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Přemýšlej! Na základě předchozího článku zkus odpovědět na následující otázky. CO MYSLÍŠ? Je pro hady důležité, jestli teplo získávají pouze ze Slunce? Můžou hadi lovit v zimě? Může se had přehřát? Když had uloví potravu, bude se spíše nahřívat nebo se schová? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Řešení: CO MYSLÍŠ? Je pro hady důležité, jestli teplo získávají pouze ze Slunce? Není. Teplo mohou získávat např. ze zahřátých kamenů. Chovatelé mívají v teráriích žárovky jako zdroj světla, ale i tepla. Můžou hadi lovit v zimě? Ne. Jejich životní funkce jsou zpomalené. Může se had přehřát? Může. Např. v pouštích jsou hadi aktivní jen ráno nebo večer, kdy je teplota prostředí nižší. Když had uloví potravu, bude se spíše nahřívat nebo se schová? Bude se spíše vyhřívat. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Proč hadi kmitají jazykem? Hadi neustále vystrkují svůj dlouhý rozeklaný jazyk z tlamy. Hadi tímto způsobem získávají informace o svém okolí. Jazykem dokáží vnímat pachy. Čich má totiž pro hady velký význam. Tím, že vtáhne jazyk do tlamy, dokáže rozeznat i velmi slabé pachy. Upozorní ho to, zda a kde se v jeho blízkosti zdržuje kořist, nepřítel či jedinec opačného pohlaví. Dokáže zjistit, jakým směrem se vydali a dokáže je sledovat. I když mají hadi nosní dutinu, poskytuje jim jazyk daleko přesnější čichové informace. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Rozhodni, zda je následující věta pravdivá či ne Jazykem hadi vnímají chuť. ANO – NE NE Pachy vnímají především povrchem jazyka. ANO – NE NE – zpracování vjemu probíhá až v tlamě Jazyk upozorní hada na přítomnost kořisti či nepřítele. ANO – NE ANO Pomocí čichu dokáže had stopovat. ANO – NE Hadi vnímají jazykem, protože nemají nos. ANO – NE NE – nemají sice tradiční nos, ale nosní dutinu mají Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Hadí jed Hadi se nepřátelům a nebezpečí většinou vyhýbají. Útočníkovi se postaví jen, když nemají jinou volbu. Hadí jed představuje směs různých látek, které se u různých druhů liší. Jed slouží hlavně k ochromení nebo zabití tak, aby ji mohli snáze a bez rizika polknout. Mnoha druhům pomáhá i jed při trávení. Většina hadů má v čelisti špičaté zuby zahnuté dozadu, které slouží k přidržování kořisti. Jedové zuby ale mají odlišnou stavbu a liší se podle druhu hada. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Pamatuješ si informace z předchozího článku? Kdy hlavně útočí? Proč hadi používají jed? Má had jen jedové zuby? Většinou, když nemají jinou volbu. Jed slouží k ochromení nebo zabití oběti. Většina hadů má špičaté zuby, jedové se ale liší stavbou. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

A teď pár otázek k následujícímu, již poslednímu, článku? Zkus tipnout odpověď dříve než si ho přečteš Je hadí uštknutí vždy nebezpečné? Znáš hada, který dokáže jed plivat? Na jaké místo tento had plive? 4. I když se to v následujícím článku nedozvíš, zkus tipnout, třeba s pomocí paní učitelky, proč míří zrovna na toto místo. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Uštknutí nemusí být vždy nebezpečné Uštknutí nemusí být vždy nebezpečné. A to dokonce ani v případech, kdy se jedná o velmi nebezpečného hada. Hadi potřebují jed v první řadě proto, aby mohli lovit. Při obraně jej často nepoužijí a koušou „nasucho“, tedy bez vstříknutí jedu. Hadi plivající jed Převážně kobry používají při ohrožení zvláštní obranou strategii. Postaví se proti útočníkovi a vstříknou mu jed na vzdálenost až 2,5 m. Plivající kobry míří se zarážející přesností na oči, kde jejich jed způsobí přechodné či trvalé oslepnutí. Kobry ale nikdy jed neplivají při lovu. Svou kořist zabíjejí stejně jako ostatní jedovatí hadi uštknutím. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Zkus vysvětlit a popsat, co se děje na obrázku Muž s flétnou vlní před hadem, který napodobuje jeho pohyby. Had se vztyčí, protože se cítí ohrožen a sleduje nepřítele očima. Tím jak se pohybuje flétna, pohybuje se i had a vypadá to jakoby tančil. Aby to ale bylo bez rizika pro zaříkávače, musí být had zbaven jedu ze svých jedových zubů. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Použité obrázky: http://preview.turbosquid.com/Preview/Content_2009_07_13__16_50_53/SnakeFACE.pngef9b021b-6b35-45f0-8350-ac8b82db678dLarger.jpg http://www.edupics.com/snake-t9758.jpg http://farm4.static.flickr.com/3196/2677877914_a170572804.jpg http://images.cdn.fotopedia.com/flickr-3342503142-hd.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).