Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_ENV_03)
Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: 13.7. 2011 Anotace: Prezentace je určena pro starší žáky. Zaměřuje na společenstvo rostlin a živočichů vyskytujících se na poli.. Závěr prezentace se věnuje významu a ohrožení polí. Žáci během prezentace uvádějí příklady rostlin, živočichů a popisují jednotlivé polní činnosti. Klíčová slova : polní rostliny, plevel, škůdci, polní práce Autor: Ivana Geislerová
Ekosystém pole - uměle vytvořené člověkem RO I NY pěstování – obilnin, okopanin, luskovin, olejnin, pícnin, textilních plodin, zeleniny = polní rostliny pěstované pro užitek ( jmenujte obilniny, okopaniny …) planě zde roste plevel
POLE
dokonale splývají s okolím ptáci – skřivan polní, koroptev polní, bažant obecný, poštolka obecná, káně lesní savci – krtek obecný, hraboš polní, křeček polní, zajíc polní, srnec obecný, lasice hranostaj přemnožení škůdců Ž I V O Č I CH O V É
EKOSYSTÉM POLE Vysvětli následující pojmy. příprava půdy - orba setí JE NA ČINNOSTI ČLOVĚKA ZCELA ZÁVISLÝ Vysvětli následující pojmy. příprava půdy - orba sázení setí péče o rostoucí rostliny žně sklizeň Seřaď polní práce jak jdou za sebou . Dejme tomu, že je právě JARO.
polní plodiny = potrava + průmyslové využití špatné – nevhodné osázení Význam pole polní plodiny = potrava + průmyslové využití domov živočichů nadměrné hnojení špatné – nevhodné osázení Ohrožení pole
Zdroje: vlastní fotografie (I. Geislerová)