Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Advertisements

Téma: PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA: POLE - Pracovní listy 4. ročník
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Pole.
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Který živočich do řady nepatří
Společenstva polí ROSTLINY a ŽIVOČICHOVÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pospíšilová Základní škola Kolín III.,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_417.
VY_32_INOVACE_16_ Přírodověda pro 4. ročník
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Hospodářské rostliny 4. ročník
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Ekosystém pole Rostliny
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_15.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_11.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Bažant obecný.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_ENV_03)

Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: 13.7. 2011 Anotace: Prezentace je určena pro starší žáky. Zaměřuje na společenstvo rostlin a živočichů vyskytujících se na poli.. Závěr prezentace se věnuje významu a ohrožení polí. Žáci během prezentace uvádějí příklady rostlin, živočichů a popisují jednotlivé polní činnosti. Klíčová slova : polní rostliny, plevel, škůdci, polní práce Autor: Ivana Geislerová

Ekosystém pole - uměle vytvořené člověkem RO I NY pěstování – obilnin, okopanin, luskovin, olejnin, pícnin, textilních plodin, zeleniny = polní rostliny pěstované pro užitek ( jmenujte obilniny, okopaniny …) planě zde roste plevel

POLE

dokonale splývají s okolím ptáci – skřivan polní, koroptev polní, bažant obecný, poštolka obecná, káně lesní savci – krtek obecný, hraboš polní, křeček polní, zajíc polní, srnec obecný, lasice hranostaj přemnožení škůdců Ž I V O Č I CH O V É

EKOSYSTÉM POLE Vysvětli následující pojmy. příprava půdy - orba setí JE NA ČINNOSTI ČLOVĚKA ZCELA ZÁVISLÝ Vysvětli následující pojmy. příprava půdy - orba sázení setí péče o rostoucí rostliny žně sklizeň Seřaď polní práce jak jdou za sebou . Dejme tomu, že je právě JARO.

polní plodiny = potrava + průmyslové využití špatné – nevhodné osázení Význam pole polní plodiny = potrava + průmyslové využití domov živočichů nadměrné hnojení špatné – nevhodné osázení Ohrožení pole

Zdroje: vlastní fotografie (I. Geislerová)