ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie
Advertisements

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_13_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:O životě lidí.
Doba temna Zimní král Povinná školní docházka Jan Jesenský Marie Terezie Císař Josef II. defenestrace Toleranční patent Rudolf IIRudolf II. Rábí Low robota.
Pavla Katzová tajemnice Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
77.1 Jan Amos Komenský a doba temna Ignác z Loyoly zakladatel jezuitského řádu jezuitský znak Jan Amos Komenský barokní knihovní sál Národní knihovna –
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Lidé a čas PRO ROČNÍK:
Čechy v době pobělohorské Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3602_Čechy_ v_ době_ pobělohorské Autor: Mgr.
JAN ÁMOS KOMENSKÝ 28.BŘEZNA LISTOADU 1670.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_ANEŽKA ČESKÁ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Život ve středověku Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
REFORMACE A rekatolizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název vzdělávacího materiálu
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Život ve středověku Vlastivěda 4. ročník
Jak se do Česka dostali Slováci?
Počátky feudalismu.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Společnost a kultura českého státu vrcholného.
ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
F R A N C I E ZA 30 TI-LETÉ VÁLKY: KRÁL LUDVÍK VIII.
Název školy: ZŠ Průhonice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Josef II
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_03_BITVA NA BÍLÉ HOŘE
Výtvarné umění starověkého Egypta
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Nevolnictví x Poddanství
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Informace z učebnice I..
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_22_Osvícenství_obrození_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
NEVOLNICTVÍ Filip Nyiri-3.A.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Život na vesnici Název: VY_32_inovace_08 Vlastivěda-mladší české dějiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Předmět: vlastivěda Ročník: V.
Člověk a jeho svět Vlastivěda
České země v letech
První Habsburkové na českém trůnu
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_24_Marie Terezie a Josef II.
Druh učebního materiálu
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_20
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Prezentace Josef II. Jakub Šíma, 3. A.
5.D HUSITSTVÍ.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
NEVOLNICTVÍ Filip Nyiri-3.A.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Reformy Marie Terezie.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
České země po třicetileté válce
Transkript prezentace:

ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE zpustošená země Jediné náboženství – katolické nekatolíci – emigrace nesvobodní – přestup ke katolíkům po válce neexistuje nekatolická šlechta (emigrace nebo přestup ke katolíkům) v českých zemích: šlechta rakouská, italská, německá

NEKATOLÍCI MUSELI KONVERTOVAT= PŘESTOUPIT KE KATOLIC. NÁB. DO EMIGRACE: I VZDĚLANÍ MĚŠŤANÉ – ČES. ZEMĚ ZTRATILY VZDĚLANCE I POLITICKOU REPREZENTACI NEKATOLÍCI MUSELI KONVERTOVAT= PŘESTOUPIT KE KATOLIC. NÁB. JEZUITÉ (ŘÁD ORIENTOVANÝ NA ŠKOLSTVÍ A MISIJNÍ ČINNOST) DBALI NA PŘESTUP KE KATOLICKÉ VÍŘE Z PŘESVĚDČENÍ JEDINÉ SPRÁVNÉ! ALE VRCHNOST NUTILA LIDI K VÍŘE NÁSILNÝMI PROSTŘEDKY: DRANCOVÁNÍ, TERORIZOVÁNÍ

KATOLÍCI UCTÍVALI ALE VÍCE SVÁTKŮ; POUTĚ, PROCESÍ, STAVBA KAPLIČEK, KOSTELÍKŮ, CHRÁMŮ, POSILOVÁNÍ ÚCTY VŮČI SVĚTCŮM VELMI OBLÍBENÝ SV. JAN NEPOMUCKÝ S TÍMTO OBDOBÍM REKATOLIZACE SPOJENA BAROKNÍ KULTURA MEZI VÝZNAMNÉ ČESKÉ JEZUITY PATŘILI BOHUSLAV BALBÍN (VLASTENEC, OBHÁJCE ČESK. JAZYKA, VÝZNAMNÁ POSTAVA ČESKÉHO BAROKA) A KONIÁŠ(PÁTER KONIÁŠ, KAZATEL, MISIONÁŘ)

ROBOTA A NEVOLNICTVÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE: Těžký život pro obyvatelstvo – úbytek třetiny obyvatelstva zpustlá země – následná obnova Zvýšení roboty až na tři dny v týdnu! Všichni poddaní neměli stejnou robotu bohatý sedlák musel robotovat se svým potahem – posílal ale čeledína chalupníci chodili do roboty sami – méně času na vlastní hospodářství o svátcích a v neděli – robota nebyla

poddaní se bouří proti vrchnosti, nikoli proti panovníkovi robotní patent = určoval výši roboty – nedodržoval se!!!! povinnosti poddaných: Desátky daně panovníkovi Vrchnosti peněžní i naturální dávky závislost na vrchnosti = nevolníci nesměli se bez svolení stěhovat, ženit, vdávat se, synové se nesměli vyučit ani studovat patřili pod vrchnostenskou soudní pravomoc – i trest smrti!!!