Evaluace v mateřských školách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Autoevaluace školy z pohledu poradce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
vlastní hodnocení školy
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Autoevaluace dnes a zítra Procházková Lucie Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Evaluace v mateřských školách
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Pedagogická diagnostika
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE Fráni Šrámka Praha 5 Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr. Mgr. Milan Matějů Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Evaluace v mateřských školách
Pedagogická diagnostika
Obecná didaktika ÚVOD.
KURIKULUM PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ 1
MŠMT a MS CLASS SERVER ČR MŠMT
Pedagogika jako vědecká disciplína
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
Komplexní systém hodnocení
Evaluace v mateřských školách
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
Evaluace v mateřských školách
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Evaluace v mateřských školách Zora Syslová

Požadavky na zápočet Zpracování seminární práce do 31.3.2017 Připomínám: Odevzdat s projektem SPP2 osobní portfolio

Co si vybavíte, když se řekne evaluace?

Jaké evaluační činnosti v MŠ děláte?

Proč hodnotit? Jaký to má význam?

Jaké informace vám hodnocení přineslo?

Co jste s nimi udělali? (K čemu vám slouží?)

PROGRAM: Obecná východiska a zákonné normy Systém vlastního hodnocení v MŠ Cíle a kritéria vlastního hodnocení Prostředky průběžného sběru informací Proces autoevaluace

Dvoúrovňové kurikulum RVP PV ŠVP

RVP PV Autoevaluace poskytuje škole zpětnou vazbu ke korekci vlastní činnosti a současně slouží jako východisko pro další práci. RVP PV, 2016, s. 37

Teoretická východiska Hodnocení - používá se v běžné školní praxi a širokou veřejností k náhodnému nebo každodennímu posouzení úspěchů i proher a zaujímání stanovisek k vlastní práci i práci druhých (hodnocení žáků, hodnocení práce učitelů...). Evaluace – termín má komplexnější význam, dosud užívaný spíše v oblasti teorie, vědy a výzkumu. Ve vztahu ke škole jde o systematicky plánovitý a cíleně řízený proces hodnocení a posuzování sledovaných jevů.

Rozlišení evaluace podle charakteru hodnotících procesů: Externí evaluace - zaměřuje se na celkové fungování systému školy jako instituce. Její cíle jsou stanoveny zvnějšku, stejně tak metody a formy hodnocení i jeho měřítka a kriteria. Jedním z typů externí evaluace, se kterým se školy nejvíce setkávají je hodnocení Českou školní inspekcí, dnes je nově zavedeno i hodnocení zřizovatelem. Interní evaluace - hodnocení vnitřní, nazývá se nejčastěji sebehodnocením, autoevaluací. Základním cílem je hodnocení výsledků výchovy a vzdělávání, kterých škola v určitém období dosáhla, hodnocení efektivnosti jednotlivých vzdělávacích činností probíhajících ve vlastní pedagogické práci školy.

Externí evaluace ČŠI Zřizovatel Kritický přítel Benchmarking (návštěva MŠ)

Zákonné normy § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) – vlastní hodnocení Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání - autoevaluace

Cesta ke kvalitě http://www.nuv.cz/ae/cesta-ke-kvalite-multimedialni-dvd?highlightWords=cesta+kvalit%C4%9B Informace Evaluační nástroje Inspirace (příklady dobré praxe)

Literatura: NEZVALOVÁ, D. Kvalita a její řízení ve škole. Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0452-4 PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8 RÝDL, K., HORSKÁ, V., DVOŘÁKOVÁ, M., ROUPEC, P. Sebehodnocení školy. Praha: Strom, 1998. ISBN 80-8610-604-7 SEDLÁČKOVÁ, H., SYSLOVÁ, Z., ŠTĚPÁNKOVÁ, L. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluver, 2013. ISBN 978-80-7357-884-8 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9 SMOLÍKOVÁ, K., aj. Autoevaluace mateřské školy. Metodická příručka k vlastnímu hodnocení. Praha: VÚP, 2008. ISBN 978-80-8700-022-9 SYSLOVÁ, Z. Autoevaluace v mateřské škole. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-1422-8 SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele MŠ. Brno: MU, 2015. https://munispace.muni.cz/book?id=551 VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Ped. fak. UP, 2006. ISBN 80-244-0183-0