Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
Žák sám hodnotí výsledky své odvedené práce. Pracuje s učebnicí. Výpisky jsou stručné, ale věcné. U každé otázky je uvedena strana, na které je možno odpověď vyhledat. Ke každé správně zodpovězené otázce si napíše 2 body. Ke každé otázce zodpovězené „napůl“ 1 bod. Ke každé nezodpovězené otázce nebo špatné odpovědi 0 bodů.
1. Napiš, které nerudní suroviny se těží na území České republiky. (uč 1. Napiš, které nerudní suroviny se těží na území České republiky. (uč. str. 10) ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
2. Dokážeš určit, které výrobky a lidské výtvory, s nimiž denně přicházíš do styku, jsou vyrobeny z nerostných surovin? Zapiš je. ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
3. Jaký je význam půdy pro živé organizmy? (str. 22) ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
4. Jak nazýváme nerosty a horniny, které obsahují kovy. (str 4. Jak nazýváme nerosty a horniny, které obsahují kovy? (str. 13 – 14) Uveď příklady. ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
5. Vypiš, z čeho se skládá sluneční soustava. (str. 25) ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
6. Popiš, jak vidíme Měsíc při jeho oběhu kolem Země. (str.29) ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
7. Napiš, jak dochází k tomu, že se na Zemi střídají roční období 7. Napiš, jak dochází k tomu, že se na Zemi střídají roční období. Popiš změny, které při tom pozorujeme. (str.28) ☺ Zkontroluj si správnost své odpovědi. Za správnost celé odpovědi si napiš 2 body, za polovinu správné odpovědi 1 bod a za nezodpovězení nebo za špatnou odpověď 0 bodů.
Gratuluji všem, kteří získali 8 bodů, Hodnocení : Sečti body, které jsi získal /a a zapiš si známku. 8 bodů = 1 4 body = 3 0 bodů = 5 Gratuluji všem, kteří získali 8 bodů, cením si snahy těch, kteří získali alespoň 4 body a držím palce těm, kteří nezískali bod žádný, aby to příště vyšlo .... ;-)
ZDROJ: Přírodověda 5, člověk a jeho svět doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc. Mgr. Věra Štiková, doc. RNDr. Josef Trna, CSc. ISBN 80-7289-063-8 CITACE K OBRÁZKŮM: http://marek.drapal.org/files/images/0703strahov9.preview.jpg http://www.rezmat.sk/Obrazky/zula.jpg http://www.prochorova.cz/data/zbozi/58_tn1.jpg http://www.svet-bydleni.cz/Files/Backup/zula.jpg http://www.globinvest.cz/img_kamen/solnhofen_realizace1_tn.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ad/Iron_electrolytic_and_1cm3_cube.jpg/800px-Iron_electrolytic_and_1cm3_cube.jpg http://img.aktualne.centrum.cz/82/86/828623-rozpraskana-puda.jpg http://www.mestojablonec.cz/galerie/obrazky/imager.php?img=2598&x=200&y=127 http://gnosis9.net/image/topic/soustava.gif http://astro.arms.cz/mesic.jpg http://planety.astro.cz/obr/planety/zeme/rok01.jpg