Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Advertisements

ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ vzděláváníOdborné.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch8 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 9 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 5 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Hrnkovky náročné na teplotu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Stroje a zařízení - spoje
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Prezentace – výklad učiva
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CHEMIE - Chemická vazba
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Zřizování nových příček
Neživá příroda - vzduch
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu dum.KVĚTEM 0.4 Název školy Předmět Květinářství
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM: Pě7 - 18 Datum ověření ve výuce: 27. 5. 2011 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Vzdělávací obor: Pěstitelství Tematický okruh: Okrasné rostliny Téma: Hydroponie

Anotace Výkladová prezentace seznamuje žáky s hydroponií uvádí potřeby pro výsadbu, postup přesazování, výhody, nejčastější chyby

Hydroponie

Hydroponie je metoda pěstování rostlin v živných roztocích největší předností je snadná péče a optimální vývoj rostlin systém je vhodný do interiérů malých, ale i velkých je vhodný do kanceláří, veřejných prostor, bank, hotelů nebo nemocnic

Výhody Snadná kontrola zálivky Voda se udržuje ve správném poměru se vzduchem a rostliny tak mají optimální podmínky pro růst Vydrží dlouho bez zalévání Dostatečná zásoba vody umožňuje bezstarostnou nepřítomnost po dobu dovolených

Výhody Rostliny se přesazují jen výjimečně V jedné nádobě mohou vedle sebe růst dvě, tři i více rostlin najednou Nenáročná péče Speciální výživa se aplikuje podle velikosti rostlin, maximálně jednou za čtyři až pět měsíců Zvyšují vzdušnou vlhkost

Potřeby pro hydroponii

Substráty vzdušné, hrubozrnné chemicky stálé zdravotně nezávadné písek, oblázky, kamenná drť, keramzit,…

Hydroponické nádoby Vázy, květináče, žlaby,… Jsou vyrobeny z chemicky čistého materiálu Jsou dostatečně hluboké a prostorné Nepropouštějí vodu Nejsou průsvitné nebo mají tmavé zbarvení

Živné roztoky Jsou zdrojem živin Jejich složení a koncentrace musí odpovídat složení a koncentraci půdního roztoku Musí obsahovat všechny prvky pro růst

Přesazování rostlin Nejjednodušeji přejdeme na hydroponii u mladých právě ve vodě zakořeněných rostlin U starších rostlin nejprve kořenový systém zbavíme všech zbytků Rostliny asi na půl hodiny ponoříme do kbelíku s vlažnou vodou a potom je opláchneme pod tekoucí vodou Kořeny prohlédneme a odstraníme špatné, nahnilé či jinak porušené

Příprava rostliny na hydroponické pěstování

Přesazování rostlin Zasadíme rostlinu do pěstební nádoby pro hydroponii, kterou před tím z jedné čtvrtiny vyplníme vlhkým keramzitem Dosypeme keramzit po okraj Usadíme do vnější obalové nádoby vodoznak Zalijeme rostlinu nejlépe odstátou vodou po rysku optimum a umístíme ji na světlé a teplé místo

rostlina vodoznak dekorativní nádoba keramzit pěstební nádoba živný roztok

Před čím je třeba rostliny chránit: chlad pod 16°C studený vzduch a průvan přímé spalující slunce studená voda při zálivce a rosení vniknutí cizích látek do živného roztoku

Nejčastější chyby Nadměrné množství roztoku (nedostatečný přístup vzduchu ke kořenům) Vysoká koncentrace živného roztoku Málo světla Nízká teplota (kořeny hnijí, rostlina hyne)

Zdroje Pěstitelské práce v 7. ročníku, A. Milec, H. Cimburková, R. Halašová, J. Hůla, E. Komanová, D. Deml, nakladatelství SPN http://www.hydroponie.cz/rady.html http://www.keramzit.cz/keramzit-a-hydroponie/ http://www.keramzit.cz/pouziti-keramzitu/ http://kvetinace.e-arcade.cz/cs/hydroponie-do-nadoby-tondo-alto http://eshop.hydroponie.cz/produkt/vodoznak-9-cm-braun/ http://www.hydroponie.cz/gallery/3/zalivka.jpg http://www.celysvet.cz/galerie/foto-10300-hydroponie http://eshop.hydroponie.cz/produkt/pestebni-nadoba-0907/ Pokojové květiny od A do Z, Praktické rady, IMP s.r.o., naskenované obrázky str. 883

Zdroje http://visek.webnode.cz/album/rostliny-v-hydroponii/#scheflera-jpg http://visek.webnode.cz/album/rostliny-v-hydroponii/#chamaedorea-jpg http://visek.webnode.cz/album/rostliny-v-hydroponii/#plectranthus-jpg http://visek.webnode.cz/album/rostliny-v-hydroponii/#croton-hydroponie-jpg http://visek.webnode.cz/album/rostliny-v-hydroponii/#aeschinantus-marmoratus-jpg http://www.keramzit.cz/ http://www.nashgrowshop.cz/ah-ph---minus-na-rust-500ml/detail-1226/