Otevřené body v rámci implementace SZP v ČR v letech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kulatý stůl dne Environmentální opatření PRV 2014+
Advertisements

Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Program rozvoje venkova M01 – PŘEDÁVÁNÍ ZNALOSTÍ A INFORMAČNÍ AKCE CÍL:  Posílit znalostní základnu a podpořit znalosti v zemědělství, potravinářství.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Čerpání finančních prostředků z PRV PRV v období operace Pozemkové úpravy – 3,5 mld. Kč - kontinuální příjem žádostí 1 výzva příjem žádostí.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Stávající a budoucí podpora venkova.
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Opatření priority 4 a 5 PRV Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Podpory v rámci II. pilíře SZP pro období Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Program rozvoje venkova ČR EAFRD  European Agriculture Fund for Rural Development Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova  Navazuje.
Podmínky pro poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech a oblastech s jinými znevýhodněními.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Kontrola podmíněnosti Pravidla pro správnou zemědělskou praxi a dodržování zákonných norem pro příjemce dotací Martin MISTR vrchní ředitel sekce environmentální.
Konec ochrany zemědělské půdy před zástavbou? Legislativní ochrana půdy před záborem 24. května 2016.
Publikace klasifikace zdravotního stavu lesa na bázi TM Landsat pomocí webových služeb jako součást OPRL Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad.
Možnosti financování rozvoje venkova v programovacím období Petra Blechová UFŘP 3. ročník.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR STAV REALIZACE ENERGETICKY ÚSPORNÉHO.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Zelená stuha Možnosti financování projektů obcí MŽP.
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2016/ ; z,zk.
Ochrana ZPF v územních plánech
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Pojem přeměna obchodní společnosti
Zákon o sociálním podnikání
Sociální politika v EU. Charakteristika a vývoj sociální politiky EU
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Téma 11: Finanční plánování
Zákon o sociálním podnikání
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Pozemkové úpravy.
PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2017 Liberec.
Pracovní skupina PŘÍMÉ PLATBY A CROSS COMPLIANCE
Aktuální informace.
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
1. Agroenvironmentálně–klimatická opatření (AEKO)
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Cyklus malého projektu
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
1. Agroenvironmentálně–klimatická opatření (AEKO)
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Státní zemědělský intervenční fond – RO České Budějovice OPŽL pro Jihočeský kraj I Ing. Ilona Veselá Telefon
Pracovní jednání Ochranné pásy a souvratě, pásy podél okraje lesa 16
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Otevřené body v rámci implementace SZP v ČR v letech 2014- 2020 Ministerstvo zemědělství 11.3. 2014 zasedání Zemědělského svazu, Větrný Jeníkov

Obsah prezentace Harmonogram přípravy Programu rozvoje venkova (PRV) Harmonogram nastavení přímých plateb (PP) Otevřené body v rámci implementace SZP Rozpočet PRV a distribuce alokace mezi opatření PRV LFA – možná podpora živočišné výroby Greening - zachování trvalých travních porostů Agroenvironmentálně-klimatické opatření Dobrovolná vázaná podpora

Harmonogram přípravy PRV 2014 2015 Dokončení PRV SEA, ex-ante, VPŘ, MPŘ Předložení PRV vládě Předložení PRV EK Schválení PRV ze strany EK Příprava Pravidel/NV První příjem žádostí

Harmonogram nastavení přímých plateb 2014 2015 Technické konzultace s EK Příprava rozhodnutí MZe k legislativnímu rámci PP - do 30.4.! Příprava nařízení vlády ČR Předložení nařízení vlády do VPŘ Vypořádání VPŘ  Předložení nařízení vlády do porady vedení Notifikace EK - do 1.8.! Předložení nařízení vlády do MPŘ Vypořádání MPŘ Předložení nařízení vlády vládě ČR Projednání nařízení vlády na vládě ČR Publikace ve Sbírce zákonů

Otevřené body v rámci implementace SZP Rozpočet PRV a distribuce alokace mezi opatření PRV LFA – možná podpora živočišné výroby Greening - zachování trvalých travních porostů

Rozpočet PRV Schválený rozpočet pro PRV - EU část 2 170 mil. EUR Celkový rozpočet PRV, tj. včetně ČR podílu 2 893 mil. EUR při 75%kofinancování z EZFRV 2 553 mil. EUR při 85%kofinancování z EZFRV reálný rozpočet PRV tak bude o 0,7 / 1 mld. EUR nižší oproti stávajícímu období (3,6 mld. EUR) Možnost navýšení z I. pilíře až o 786 mil. EUR – celkový rozpočet by byl 3 679 mil. EUR / 3 339 mil. EUR (85 % EZFRV)

Distribuce alokace mezi opatření PRV

LFA – možná podpora živočišné výroby V případě variantního vymezení cca 49 % je podpora cílena na 65 % skotu chovaného v ČR 56 % dojeného skotu 88 % nedojeného skotu Záchovná intenzita 0,2 DJ/ha z.p. (optimální 0,4 DJ/ha z.p.) Diferenciace plateb uvnitř oblastí

Diferenciace plateb LFA Platby lze diferencovat dle závažnosti zjištěného trvalého omezení, jež ovlivňuje zemědělskou činnost zemědělského systému Podíl travních porostů je ukazatelem přírodního znevýhodnění nikoliv znevýhodněním samotným Dle smlouvy s WTO nemůže být platba spojena nebo založena na typu nebo objemu produkce (např. diferenciace platby dle míry dosažené intenzity chovu hosp. zvířat)

Návrh diferenciace plateb LFA - H Dle nadmořské výšky a sklonitosti k.ú. Typ Charakteristika podoblastí Podíl z.p. na z.p. v horské oblasti v % Zatravnění dle LPIS v % Celková výměra z.p. dle LPIS v tis. ha % sazby H1 Nad 800 m n.m. 5,8 99 30 137 H2 700 – 800 m n.m. 12,5 93 65 129 H3 600 – 700 m n.m. 50,4 66 262 91 H4 do 600 m n.m. a sklonitost nad 15 % na více než 50 % území 18,5 80 96 110 H5 do 600 m n.m. a sklonitost nad 15 % na méně než 50 % území 12,8 55 76 V LFA- H 21,6 % skotu chovaného v ČR skot dojený 14,3 % z celé ČR skot nedojený 40,8 % z celé ČR

Návrh diferenciace plateb LFA - O Diferenciace dle míry přírodního znevýhodnění v obci V LFA-O 43,4 % skotu chovaného v ČR skot dojený 41,4 % z celé ČR skot nedojený 46,8 % z celé ČR Typ Charakteristika podoblastí – míra přírodního znevýhodnění Podíl z.p. na z.p. v oblastech s přírodním omezením v % Zatravnění dle LPIS v % Celková výměra z.p. dle LPIS v tis. ha % sazby O1 > 229,6 5 62 61 123 O2 175,5 – 229,5 17,4 47 215 114 O3 134,8 – 175,4 22,7 42 281 108 O4 97,1 – 134,7 28,9 35 357 99 O5 < 97 26 27 322 80

Greening - zachování trvalých travních porostů

Zachování trvalých travních porostů (TTP) zákaz rozorání TTP pokrytých směrnicemi o přírodních stanovištích volně žijících živočichů, planě rostoucích rostlin a ochraně volně žijících ptáků (environmentálně cenné TTP) Nutno rozhodnout o případném doplnění dalších cenných TTP! např. lokalizace v zónách CHKO, erozní ohroženost, náchylnost půd k utužení či lokalizace v rámci zranitelných oblastí dusičnany povinnost nesnížení poměru TTP vůči celkové zemědělské půdě o více než 5 % (sledování na úrovni farmy, regionu, státu - na základě rozhodnutí ČS) Nutno rozhodnout zda se bude sledovat na individuální či národní úrovni! Rozhodnout o (ne)zavedení povinnosti zemědělce nerozorávat travní porosty bez předchozí autorizace v roce 2015

Zachování trvalých travních porostů (2) Poměr TP a celkové zemědělské půdy se stanoví v roce 2015 a to podílem: a) výměry TTP deklarovaných v roce 2012 podle NR (ES) č. 73/2009 včetně výměry TP deklarovaných v žádostech v roce 2015, které nebyly deklarovány jako TTP v roce 2012 b) a výměry celkové zemědělské půdy deklarované v žádostech roce 2015. Vývoj poměru TTP vůči zem. půdě v podaných žádostech Rok Zem. půda (ha) TTP (ha) Podíl TTP na z.p. (%) 2011 3 532 581 848 017 24,00 2012 3 534 425 886 774 25,09 2013 3 537 895 902 010 25,50 Tabulka - údaje z podaných žádostí, SZIF

Zachování TTP ve vazbě na EZ Podle čl. 42(1) delegovaného aktu se do výměr výpočtu podílu TTP na celkové zemědělské půdě nezapočtou plochy ekologických farem a plochy malých farmářů (pokud se ČS rozhodne aplikovat toto schéma) V rámci EZ - sice cca 14% zem. půdy, ale téměř ½ TTP! Poměr TTP vůči zem. půdě po odpočtu uvedených kategorií Rok Zem. půda (ha) TTP (ha) Podíl TTP na z.p. (%) 2012 3 534 425 886 774 25,09 EZ 491 699 411 500 83,69 Zůstatek (bez EZ) 3 042 726 475 274 15,62 Malí zemědělci* 20 060 10 030 50,00 Zůstatek (bez EZ a MZ) 3 022 666 465 244 15,39 Tabulka - údaje z podaných žádostí, SZIF; odbor 17250; ÚZEI *Malí zemědělci - odhad při maximální sazbě 1250 €

Agroenvironmentálně-klimatické opatření Členění opatření Podopatření integrovaná produkce ovoce Podopatření integrovaná produkce révy vinné Podopatření integrovaná produkce zeleniny Podopatření ošetřování travních porostů Podopatření zatravňování orné půdy Podopatření pěstování meziplodin Podopatření biopásy Podopatření ochrana čejky chocholaté

Dobrovolná vázaná podpora Nutno provést rozhodnutí o: výši alokace pro vázanou podporu (max. 13 % + 2 % na proteinové plodiny) pro všechny modely (PN i SAPS) sektorech, které budou podpořeny metodě alokace pro jednotlivé sektory! v tis. € 2015 2016 2017 2018 2019a dále národní strop P1 – P2: 0% 874 484 873 671 872 830 872 819 872 809 vázaná podpora 13 % 113 683 113 577 113 468 113 466 113 465 vázaná podpora 13 + 2 % 131 173 131 051 130 925 130 923 130 921 v tis. € 2015 2016 2017 2018 2019a dále národní strop P1 – P2: 15 % 743 311 742 620 741 906 741 896 741 888 vázaná podpora 13 % 96 630 96 541 96 448 96 446 96 445 vázaná podpora 13 + 2 % 111 497 111 393 111 286 111 284 111 283

Dobrovolná vázaná podpora (2)

Děkuji za pozornost.