Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Chemie anorganická a organická Chemická reakce
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Z ZAČÍNÁME Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova, Ostrov.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Technické využití elektrolýzy.
REDOXNÍ DĚJ RZ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
REDOXNÍ DĚJ.
Redoxní děje = oxidačně redukční
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
CZ.1.07/1.1.10/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 41.
Redoxní děje Elektrolýza
EU-ICT-Ch-9-02 Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446.
REAKTIVITA KOVŮ Chemie 9. ročník
PaedDr. Ivana Töpferová
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 26 Autor: Lenka Poláková
CZ.1.07/1.1.10/ Chemie 9.ročník Mgr. Daniela Ponertová.
Kovy Z prvních 92 prvků (po uran) je 70 kovů a pouze 22 polokovů a nekovů. Nejrozšířenějším kovem v zemské kůře je hliník, následovaný železem.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_42.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Měď Cu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ELEKTROLÝZA.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_73.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Koroze Povlaky.
Elektrolýza. KmTI KmTI.
PRŮMYSLOVÉ VYUŽITÍ ELEKTROCHEMIE
Ch_022_Elektolýza Ch_022_Chemické reakce_Elektolýza Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_11_REDOXNÍ REAKCE TÉMA: REDOXNÍ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Ch_021_Koroze Ch_021_Chemické reakce_Koroze Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Ch_018_Faktory ovlivňující rychlost chemické reakce Ch_018_Chemické reakce_ Faktory ovlivňující rychlost chemické reakce Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola:
KREV Anotace: tento VM slouží jako podpora výuky učitele, seznámení se s funkcí, složením krve a krevními skupinami Výstup: VY_52_INOVACE_P ř Výukový.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák KOROZE Co má společného ? Spoje jsou „zoxidované“ Auto „kvete“ Potrubí „zkorodovalo“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Autor: Stejskalová Hana
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Obecná a anorganická chemie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Elektrolýza.
Transkript prezentace:

Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ VÝUKA V ZŠ KOVÁŘOV  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1035 Šablona: Přírodní vědy Sada:1D Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tématický okruh:Oxidačně – redukční děje KOROZE Anotace: tento VM slouží k podpoře výuky učitele, seznámení se s principem koroze a s faktory urychlující nebo zpomalující její průběh Autor: Mgr. Marcela Timoranská Škola: ZŠ Kovářov, okres Písek 22. 11. 2012

koroze chemický děj probíhající na povrchu kovů účin- kem vzdušného kyslíku, vody a dalších látek vzniká vrstvička látek měnící vlastnosti kovů způsobuje hospodářské škody asi 10% používaného Fe se znehodnotí

průběh koroze Cu pružina granule Zn H2 roztok HCl

dotykem obou kovů vzniká galvanický článek - - výrazně urychlí vznik vodíku

redukce Zn + 2H Zn + H2 II+ I+ oxidace

hydroxid železitý Fe(OH)3 koroze Fe nežádoucí vzniká pórovitá vrstvička rzi hydroxid železitý Fe(OH)3

směs hydroxid měďnatého Cu(OH)2 koroze Cu žádoucí (i u Al, Zn) vzniká zelená vrstvička měděnky směs hydroxid měďnatého Cu(OH)2 a uhličitanu měďnatého CuCO3

urychlení koroze teplota galvanický článek roztok solí roztok kyselin

ochrana před korozí pokovování natírání olejem, vazelínou, … látky odpuzující vodu pokrývání nátěry, smalty, plasty pokovování stálejšími kovy – Zn, Cr, Cu

POUŽITÉ ZDROJE: Kreislová, Kateřina. Průmyslové spektrum: Vliv specifických provoz-ních podmínek na korozní odolnost elektrolytických zinkových povlaků [online]. 2010-03-03 [cit. 2012-11-22]. Dostupné z WWW: http://www.mmspektrum.com/clanek/vliv-specifickych-provoznich-podminek-na-korozni-odolnost-elektrolytickych-zinkovych-povlaku.html OBB stavební materiály [online]. [cit. 2012-11-22]. Dostupné z WWW: http://www.obb.cz/produkty/plechy-svitky/ Vakutex [online]. [cit. 2012-11-22]. Dostupné z WWW: http://www.vakutex.cz/defektoskopie.htm