Lomené algebraické výrazy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Lomené algebraické výrazy
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy e-learning
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
7.
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Sčítání lomených výrazů – 3
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Algebraické výrazy a jejich úpravy
5.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Racionální čísla.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
Zlomky Sčítání zlomků..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
I. Podmínky existence výrazu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Lomené algebraické výrazy
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Lomené algebraické výrazy Odčítání lomených výrazů

Odčítání lomených výrazů. Odčítání lomených výrazů provádíme podobně jako sčítání lomených výrazů. Lomené výrazy se stejnými jmenovateli odčítáme tak, že odečteme jejich čitatele a jmenovatele opíšeme. Lomené výrazy s různými jmenovateli odčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy odečteme.

Odčítání lomených výrazů. Lomené výrazy s různými jmenovateli odčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy odečteme.

Odčítání lomených výrazů. Jak již bylo řečeno, při odčítání lomených výrazů potřebujeme především převést výrazy na společného jmenovatele. Společného jmenovatele výrazů musíme nejdříve zjistit. K tomu opět pomůže rozložení jmenovatelů na součin v základním tvaru. Příklad: Odečtěte Nejprve určíme pomocí rozkladu společného jmenovatele Společný jmenovatel obsahuje všechny činitele z obou rozkladů, ale činitele, který se vyskytuje v obou jmenovatelích, vezmeme do společného jmenovatele pouze jednou.

Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nalezený společný jmenovatel je tedy x.(x+6).(x-6). Nyní oba lomené výrazy rozšíříme na společného jmenovatele Ve jmenovateli „přibyl“ člen (x-6), proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Ve jmenovateli „přibyl“ člen x, proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli.

Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nyní již oba lomené výrazy odečteme Ve výsledku lze ještě krátit x

Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nejprve určíme pomocí rozkladu společného jmenovatele Společný jmenovatel obsahuje všechny činitele z obou rozkladů, ale činitele, který se vyskytuje v obou jmenovatelích, vezmeme do společného jmenovatele pouze jednou.

Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nalezený společný jmenovatel je tedy 2.(x-2).(x+2). Nyní oba lomené výrazy rozšíříme na společného jmenovatele. Pozor, násobíme-li dvojčlen, je nutné jej uzavřít do závorky. Ve jmenovateli „přibyl“ člen (x+2), proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Ve jmenovateli „přibyl“ člen 2, proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli.

Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nyní již oba lomené výrazy odečteme Pozor! Odečítáme-li v čitateli mnohočlen, je nutné jej uzavřít do závorky. Při jejím odstraňování se mění znaménka.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Závěr Uvádění podmínek, pro které mají lomené výrazy smysl, jsou nezbytnou a nutnou součástí řešení, i když to v zadání příkladu nemusí být výslovně uvedeno!