Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Finanční řízení podniku
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Předmět: Řízení podniku 1
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Organizace a organizování podniku
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
1 Výběr a přijímání zaměstnanců. 2 Výběr a přijímání zaměstnanců : Je realizováno na základě jednotné metodiky přijímacího pohovoru, jehož základem je.
Personální plán pro podnikatelský plán
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_18.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Assessment centrum.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Management a řízení hotelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomika malých a středních podniků
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_03 Popis výukového materiálu Název: Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací - oblasti obchodní politiky Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 2.3.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník: a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět: Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací 3. OBLASTI OBCHODNÍ POLITIKY Marketing: jednotlivé prvky marketingového konceptu - cíle, zásady, nástroje a mix Personál: Plánování personálu: počet hostů připadajících na jednoho pracovníka, požadavky, pracovní doba, výpomoci, zaměstnávání zahraničních pracovníků, překlenutí neproduktivních časů, personální administrativa Zajištění personálu: náborové a reklamní metody, výběr podle požadovaného profilu (znalosti, dovednosti, kvalifikace), využití personálních agentur Mzdy a sociální podmínky: odpovídající mzdy, otevřenost mzdové politiky, konkurenceschopné mzdové tarify, zákonné a dobrovolné sociální podmínky

Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Řízení: styl řízení, systematické zaškolování nových pracovníků, spolurozhodování, kvalifikace pracovníků, ubytování a stravování zaměstnanců, předcházení pracovním úrazům, osobní poradenství Vzdělávání: další vzdělávání pracovníků, „job rotation“, externí možnosti vzdělávání c) Finance: Financování: z vlastních zdrojů, z cizích zdrojů, spolufinancování s jinou firmou Rozpočtování: druh a přesnost rozpočtů týkajících se obratu, nákladů, investic, finančních prostředků, likvidity Náklady a kalkulace: kontrola osobních nákladů, odpisů, úroků, dodatečné kalkulace, získání a rozbor dalších důležitých údajů Použití zisku: dividendy, tvorba rezerv, investice, podíly pro zaměstnance

Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací d) Investice a nákup: Vztahy a závazky: smluvní vztahy, morální nebo obchodní závazky, výhody a nevýhody Investiční program: obnova budov, zařízení a vybavení, inventáře, údržba nemovitostí a zařízení, potřeba investic v průběhu času Kvalitativní požadavky: stanovení a kontrola dodržování kvalitativních standardů a speciálních kvalitativních požadavků Pořizovací ceny: posouzení situace v zásobování, alternativních možností zásobování a cenových tendencí Zásobování: situace v zásobování, místní a regionální nákupní možnosti, individuální a kolektivní nákupy, návštěvy obchodních zástupců

Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Skladování: druhy a velikosti skladů, skladovací možnosti u dodavatelů, rozsah ochrany a pojištění zboží e) Organizace: Organizační schéma: hierarchická struktura hotelu/restaurace, členění odpovědnosti, vztahy nadřízenosti a podřízenosti Úkoly a kompetence: náplně práce jednotlivých pracovníků, stanovení úkolů, kompetencí a odpovědnosti pracovníků

Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Několik zásad správného sestavení podnikatelského plánu: na začátku sestavování podnikatelského plánu je nutné veškeré nejasnosti zaznamenat a později se k nim vrátit musí být k dispozici soupis všech problémů, které jsou stěžejní pro obchodní úspěch první návrh by měl být sepsán podnikatelem a jeho manažerským týmem, přičemž platí zásada, že každý zainteresovaný odborník by měl připravit tu část plánu, za kterou je přímo odpovědný je možné vyhledat odbornou pomoc agentur specializujících se na sestavování podnikatelského plánu pokud je podnikatelský plán delší než pět stránek, je vhodné jej doplnit na začátku seznamem používání odborného žargonu je nežádoucí optimální rozsah plánu by měl být cca 20 – 40 stran

Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací HOTELOVÝ PROVOZ Vytváření obchodní politiky hotelů a restaurací Odpovědi na testové otázky zpracujte v písemné podobě. Výstupy - Test: 1. Vyberte vhodné náborové a reklamní metody pro zajištění kvalitního personálu hotelu. Popište styly řízení vhodné pro vedení hotelu/restaurace. 3. Popište vhodné programy pro další vzdělávání pracovníků. Co si představujete pod pojmem „job rotation“? Zpracujte jednoduché organizační schéma ubytovacího úseku hotelu.