Veřejné zakázky vybrané kapitoly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Valná hromada České asociace konzultačních inženýrů (CACE), Praha, 27. března 2012 Přijatá novela zákona o veřejných zakázkách s účinností k
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
VŠFS správa veřejného majetku Ing. Rudolf F. Heidu Zákon č.137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Shrnutí.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Zadávání veřejných zakázek. Právní úprava zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, transponuje evropské směrnice v současnosti je v mezirezortním.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
Veřejné zakázky aneb o čem je nový zákon č. 137/2006
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Veřejné zakázky Robert Páleník Tento studijní materiál vznikl jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Podpora odborných praxí.
PRÁVNÍ ÚPRAVA PODLE ZÁKONA Č. 40/2004 Sb. V ÚPLNÉM ZNĚNÍ
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - přehled nejdůležitějších změn po novele č. 55/2012 Sb., která nabyla účinnosti dne přehled nejdůležitějších.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Realizace veřejných zakázek a zakázek po – legislativa, postupy, limity Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava PARTNER.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Novely zákona o veřejných zakázkách v roce 2012 Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Veřejné zakázky aneb o čem je nový zákon č. 137/2006
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky vybrané kapitoly Obchodní právo pro veřejnou správu 20. 3. 2015 Mgr. Daniel Jadrníček

Prameny právní úpravy Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“) Poslední novela – zákon č. 40/2015 Sb. (účinná od 6. 3. 2015) Prováděcí předpisy k ZVZ Nařízení vlády č. 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách Vyhláška č. 230/2012 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr Vyhláška č. 232/2012 Sb., o podrobnostech rozsahu odůvodnění účelnosti veřejné zakázky a odůvodnění veřejné zakázky Vyhláška č. 133/2012 Sb., o uveřejňování vyhlášení pro účely zákona o veřejných zakázkách a náležitostech profilu zadavatele a další Mgr. Daniel Jadrníček

ZVZ – systematika I ČÁST PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ (§ 1 - § 20) ČÁST DRUHÁ - ZADÁVACÍ ŘÍZENÍ HLAVA I - DRUHY A PODMÍNKY POUŽITÍ ZADÁVACÍCH ŘÍZENÍ (§ 21 - § 25) HLAVA II - ZAHÁJENÍ A PRŮBĚH ZADÁVACÍHO ŘÍZENÍ (§ 26 - § 38) HLAVA III – LHŮTY (§ 39 - § 43) HLAVA IV - ZADÁVACÍ DOKUMENTACE A TECHNICKÉ PODMÍNKY (§ 44 - § 49) HLAVA V – KVALIFIKACE (§ 50 - § 67) HLAVA VI – NABÍDKA (§ 68 - § 70) HLAVA VII (§ 71 - § 80) HLAVA VIII - UKONČENÍ ZADÁVACÍHO ŘÍZENÍ (§ 81 - § 85) ČÁST TŘETÍ - ZVLÁŠTNÍ POSTUPY V ZADÁVACÍM ŘÍZENÍ (§ 86 - § 101) HLAVA I - PŘEDBĚŽNÉ OZNÁMENÍ A PRAVIDELNÉ PŘEDBĚŽNÉ OZNÁMENÍ (§ 86 - § 88) HLAVA II - RÁMCOVÉ SMLOUVY (§ 89 - § 92) HLAVA III - DYNAMICKÝ NÁKUPNÍ SYSTÉM (§ 93 - § 95) HLAVA IV - ELEKTRONICKÁ AUKCE (§ 96 - § 97) HLAVA V - DALŠÍ INSTITUTY (§ 98 - § 101) Mgr. Daniel Jadrníček

ZVZ – systematika II ČÁST ČTVRTÁ - ZVLÁŠTNÍ POSTUPY (§ 102 - § 109b) HLAVA I - SOUTĚŽ O NÁVRH (§ 102 - § 109) HLAVA II - VÝBĚR SUBDODAVATELE V PŘÍPADĚ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V OBLASTI OBRANY NEBO BEZPEČNOSTI (§ 109a - § 109b) ČÁST PÁTÁ - OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE (§ 110 - § 123) HLAVA I – NÁMITKY (§ 110 - § 111) HLAVA II - DOHLED NAD DODRŽOVÁNÍM ZÁKONA (§ 112 - § 123) ČÁST ŠESTÁ - SEZNAM KVALIFIKOVANÝCH DODAVATELŮ, SYSTÉM CERTIFIKOVANÝCH DODAVATELŮ, ZAHRANIČNÍ SEZNAM DODAVATELŮ, REJSTŘÍK OSOB SE ZÁKAZEM PLNĚNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK (§ 125 - § 144) HLAVA I - SEZNAM KVALIFIKOVANÝCH DODAVATELŮ(§ 125 - § 132) HLAVA II - SYSTÉM CERTIFIKOVANÝCH DODAVATELŮ(§ 133 - § 142) HLAVA III - ZAHRANIČNÍ SEZNAM DODAVATELŮ(§ 143) HLAVA IV - REJSTŘÍK OSOB SE ZÁKAZEM PLNĚNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK(§ 144) Přechodná ustanovení Přílohy Mgr. Daniel Jadrníček

Zadavatel (§ 2 ZVZ) Veřejný Dotovaný Sektorový Česká republika Státní příspěvková organizace Územní samosprávný celek nebo příspěvková organizace, u níž funkci zřizovatele vykonává územní samosprávný celek Jiná právnická osoba, pokud byla založena či zřízena za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu, které nemají průmyslovou nebo obchodní povahu, a je financována převážně státem či jiným veřejným zadavatelem nebo je státem či jiným veřejným zadavatelem ovládána nebo stát či jiný veřejný zadavatel jmenuje či volí více než polovinu členů v jejím statutárním, správním, dozorčím či kontrolním orgánu. Dotovaný právnická nebo fyzická osoba, která zadává veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů nebo pokud peněžní prostředky poskytnuté na veřejnou zakázku z těchto zdrojů přesahují 200000000 Kč; peněžní prostředky jsou poskytovány z veřejných zdrojů i v případě, pokud jsou poskytovány prostřednictvím jiné osoby. Sektorový Mgr. Daniel Jadrníček

Centrální Zadavatel (§ 3 ZVZ) Veřejný zadavatel provádí centralizované zadávání, spočívající v tom, že pro jiného zadavatele pořizuje dodávky či služby, jež jsou předmětem veřejných zakázek, které následně prodává jiným zadavatelům za cenu nikoliv vyšší, než za kterou byly dodávky či služby pořízeny, nebo provádí zadávací řízení a zadává veřejnou zakázku na dodávky, služby či stavební práce na účet jiných zadavatelů. Nejedná se o další „druh“ zadavatele Mgr. Daniel Jadrníček

Zásada transparentnosti Zásada rovného zacházení Zásady (§ 6 ZVZ) Zásada transparentnosti Zásada rovného zacházení Zásada zákazu diskriminace Efektivního vynakládání veřejných prostředků Tzv. karlovarská losovačka https://www.youtube.com/watch?v=f0-SY70ZR08 Mgr. Daniel Jadrníček

Veřejná zakázka (§ 7 ZVZ) Úplatné plnění mezi zadavatelem a dodavatelem, jehož předmětem jsou dodávky, služby nebo stavební práce Obligatorně písemná forma Mgr. Daniel Jadrníček

veřejné zakázky dle předmětu VZ na dodávky (§ 8 ZVZ) VZ na stavební práce (§ 9 ZVZ) VZ na služby (§ 10 ZVZ) Mgr. Daniel Jadrníček

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky § 13 ZVZ Zadavatelem předpokládaná výše peněžitého závazku vyplývající z plnění veřejné zakázky Vždy rozhodná cena bez daně z přidané hodnoty Mgr. Daniel Jadrníček

veřejné zakázky dle Předpokládané hodnoty Nadlimitní (§ 12 odst. 1 ZVZ) Podlimitní (§ 12 odst. 2 ZVZ) Veřejná zakázka malého rozsahu (§ 12 odst. 3 ZVZ) Významná veřejná zakázka (§ 16a ZVZ) nejedná se o čtvrtou kategorii, jen jsou pro zakázky s určitou hodnotou (bez ohledu na to, zda jsou podlimitní či nadlimitní) stanoveny zvláštní povinnosti Mgr. Daniel Jadrníček

Druhy Zadávacích řízení Otevřené řízení (§ 27 ZVZ) Užší řízení (§ 28 ZVZ) Jednací řízení s uveřejněním (§ 29 ZVZ) Jednací řízení bez uveřejnění (§ 34 ZVZ) Soutěžní dialog (§ 35 ZVZ) Zjednodušené podlimitní řízení (§ 38 ZVZ) Mgr. Daniel Jadrníček

Zadávací dokumentace (§ 44 ZVZ) Soubor dokumentů, údajů, požadavků a technických podmínek zadavatele vymezujících předmět veřejné zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky Za správnost a úplnost zadávacích podmínek odpovídá zadavatel Mgr. Daniel Jadrníček

Minimální obsah Zadávací dokumentace Zadávací dokumentace musí obsahovat alespoň a) obchodní podmínky, včetně platebních podmínek, případně též objektivních podmínek, za nichž je možno překročit výši nabídkové ceny, b) technické podmínky (§ 45) nebo zvláštní technické podmínky (§ 46a), je-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, c) požadavky na opatření k ochraně utajovaných informací (§ 46b), je-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, d) požadavky na zabezpečení dodávek (§ 46c), je-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, e) požadavky na varianty nabídek podle § 70, pokud je zadavatel připustil, f) požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny, g) podmínky a požadavky na zpracování nabídky, h) způsob hodnocení nabídek podle hodnotících kritérií, i) požadavek na podání nabídky pouze v elektronické podobě prostřednictvím elektronického nástroje, pokud tak zadavatel stanovil, a j) jiné požadavky zadavatele na plnění veřejné zakázky. Mgr. Daniel Jadrníček

Kvalifikační předpoklady (§ 50 ZVZ) Základní kvalifikační předpoklady (§ 53 ZVZ) Profesní kvalifikační předpoklady (§ 54 ZVZ) Technické kvalifikační předpoklady (§ 56 ZVZ) Čestné prohlášení o ekonomické a finanční způsobilosti splnit veřejnou zakázku (§ 50 odst. 1 písm. c) ZVZ) Mgr. Daniel Jadrníček

Hodnotící kritéria (§ 78 ZVZ) Ekonomická výhodnost nabídky nabídková cena, kvalita, technická úroveň nabízeného plnění, estetické a funkční vlastnosti, vlastnosti plnění z hlediska vlivu na životní prostředí, vliv na zaměstnanost osob se zdravotním postižením a osob se ztíženým přístupem na trh práce, provozní náklady, návratnost nákladů, záruční a pozáruční servis, zabezpečení dodávek, dodací lhůta nebo lhůta pro dokončení. Dílčími hodnotícími kritérii mohou být také organizace, kvalifikace a zkušenosti osob zapojených do realizace veřejné zakázky, pokud mají významný dopad na její plnění. Dílčím hodnotícím kritériem nemohou být smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinností dodavatele, nebo platební podmínky. Nejnižší nabídková cena Mgr. Daniel Jadrníček

Námitky (§ 110 ZVZ) Může podat kterýkoliv dodavatel, který má nebo měl zájem na získání určité veřejné zakázky a kterému v důsledku domnělého porušení zákona úkonem zadavatele hrozí nebo vznikla újma na jeho právech Námitky se podávají písemně a musí být zdůvodněné kdo je podává, proti kterému úkonu zadavatele směřují a v čem je spatřováno porušení zákona V námitkách, které nesměřují proti rozhodnutí o výběru nebo o vyloučení musí dále být uvedeno jaká újma stěžovateli v důsledku domnělého porušení zákona hrozí nebo vznikla a čeho se stěžovatel domáhá Stěžovatel, který nevyužil možnosti podat námitky, není oprávněn v téže věci podat podnět k ÚOHS Mgr. Daniel Jadrníček

Dotazy? Mgr. Daniel Jadrníček jadrnicek@akfiala.cz