Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Vzájemná hospitační činnost
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Naše zvolená průřezová témata
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
e-learning Lucie Rohlíková
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Teorie vzdělávání dospělých
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Západočeská univerzita v Plzni
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Didaktika geografie.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Nakupování FRANCOUZSKÝ JAZYK Gymnázium a Jazyková škola - Zlín
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Terénní zeměpisná exkurze
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Měření rychlosti zvuku
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Teorie vzdělávání dospělých
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
DĚJEPIS Únor 1948 Gymnázium Hodonín Vyučující: Mgr. Andrea Baumannová
Práva dítěte Výchova k občanství
VIKBA32 Informační vzdělávání
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit Tělesná výchova Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit On-line diskuse k virtuální hospitaci – 24. 10. 2011 Gymnázium Slovanské náměstí Brno Vyučující: Mgr. Tomáš Sargánek Expert: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.

Cíl hodiny a jeho plnění: Cíl: Rozvoj týmové spolupráce, komunikace, rozdělení rolí a kompetencí, vše prostřednictvím pohybových aktivit Aktivity vedoucí ke splnění cíle: dvojice se šátky, přeskoky přes švihadlo ve dvojici, skupinové podbíhání lana od málo početných skupin po max. počet – celá třída, aktivity s padákem Vyučovací metody: individuální motivace, motivace skupiny, celé třídy, tvůrčí aktivita žáků řízena i ne učitelem, problémová výuka Výchovné metody: skupinová výchova – atmosféra, vztahy, velikost skupiny → stimulující prvek v chování žáků

Forma a metoda práce: Kolbův cyklus učení Vyučovací postupy: pan učitel vycházel z vlastní zkušenosti žáků, prožitku, vlastní reflexe, komunikace ve skupině Využité didaktické styly praktický – část rozhodnutí přenesena na žáky se sebehodnocením – samostatná práce žáků s řízeným objevováním – učitel pouze vede žáka k samostatnému nalezení řešení se samostatným objevováním – žák samostatně hledá řešení, skupinové řešení problémů kladení problémových otázek – základem dialogu U-Ž, Ž – Ž, Ž - žáci

Realizace VJ: - kvalita přípravné části - promyšlená VJ, minimum nepředvídatelných situací - struktura VJ byla obvyklá – rozdělení na 4 části (úvodní, průpravná, hlavní a závěrečná) - doba trvání jednotlivých částí byla optimálně dodržena Osobnost učitele energický, aktivní, optimistický, výřečný, rozhodný, přátelský, ale důsledný, umožňoval bohatou sociální interakci mezi sebou a žáky a žáky navzájem, rozvíjel mezipředmětové vztahy (TV-Bi)

Otázky k diskuzi Zápis do třídní knihy: Jak lze naplnit tento pedagogický čas ve prospěch žáků? Vkládání teoretických poznatků do TV: Vhodnost v hodinách TV (v našem případě vysvětlení Kolbova cyklu učení ve spojení s konkrétní dovedností), vhodné nebo raději celých 45 min. co nejvíce využít pro pohybovou aktivitu? Zavedení koedukované výuky do škol všech stupňů: ano x ne, vhodnost x nevhodnost, klady x zápory. Slovíčko „prosím“ ve výuce: Je vhodné prosit žáky, aby reagovali ve výchovně vzdělávacím procesu na příkazy a instrukce učitele nebo ne? Využívat zvolené pohybové aktivity v hodině Tv nebo jsou vhodné pouze pro adaptační kurzy? Jestliže využívat, pak kdy, jak často a v které části VJ ?

Děkuji za pozornost. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.