NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Arabové a jejich výboje
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Stěhování národů a barbarské státy
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Zánik západořímské říše
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Období raného středověku
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Raně středověké umění.
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Registrační číslo projektu:
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Raný středověk (Stěhování národů)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Vznik Svaté říše římské
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Byzantská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Franská říše 7. ročník.
Středověk Stěhování národů Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0102.
Byzantská říše Důležité pojmy
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_15_Boj Nizozemí za svobodu.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_13_Srovnání uměleckých stylů.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_05_Románské umění TEMA: Dějepis.
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
EU peníze středním školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Byzantská říše Byzantská říše
Rozpad a zánik říše římské
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Byzantská říše.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Markéta Hanzalová Náprstková N19 Sluneční soustava
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_05
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.3.2.N_02_Byzantská říše TEMA: Dějepis pro 7. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

BYZANTSKÁ ŘÍŠE Obr. 1

Anotace Prezentace slouží jako podklad k výkladu o Byzantské říši.

Město 4 jmen! Obr. 2 Hlavní město Východořímské říše za dobu své existence mnohokrát změnilo své jméno: 1. nejprve zde stávala osada BYZANTION (Byzanc) 2. císař Konstantin I. zde nechal vybudovat r. 330 město, které se po něm nazývalo KONSTANTINOPOLIS 3. Slované užívaly název CAŘIHRAD. 4. Když město roku 1453 obsadili Turci, dali mu jméno ISTANBUL

Východořímská říše se podle svého hlavního města nazývá také říší Byzantskou přežila západořímskou říši především díky odlišné ekonomice (nebyla tolik závislá na otrocké práci) a díky lepší správě („šikovnější“ císaři) Zachovala se zde starověká města jako střediska řemesel a obchodu ubránila se nájezdu Hunů, Slovanů, Germánů i Peršanů Byla prostředníkem mezi Evropou a Orientem.

se snažil obnovit velikost i slávu římské říše. podařilo se mu dobýt severoafrickou říši Vandalů z rukou Ostrogótů získal zpět Itálii od Vizigótů v Hispánii získal jižní část Pyrenejského poloostrova Justinián I. (527 – 565) obr. 3 obr. 4

Vydal obsáhlý občanský zákoník (Justiniánův kodex). Ve svých rukou soustředil jak světskou, tak církevní moc – byl nadřízený nejvyššího představitele křesťanské církve v Byzanci (patriarchy) = césaropapismus Za jeho vlády vznikaly velkolepé stavby- např. chrám Hagia Sofia (Boží Moudrost) Obr. 5

Byzantský umělecký sloh mozaiky Obr. 6 kopule Obr. 7 móda Obr. 8

ZDROJE: Obr. 1 a 6: Byzantská říše. Www.google.cz [online]. [cit. 2011-09-09]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=byzantsk%C3%A1+%C5%99%C3%AD%C5%A1e&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=5Vg_Wi2SSHS-5M:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Emperor&docid=qft05ZEgMYF8vM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Meister_von_San_Vitale_in_Ravenna_003.jpg/380px-Meister_von_San_Vitale_in_Ravenna_003.jpg&w=380&h=280&ei=tJzpT9SqF8LNsgaBy72pDg&zoom=1 Obr. 2 Byzantion. Www.google.cz [online]. [cit. 2011-09-09]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=byzantion&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=JrKY_iHvj6kRCM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Byzantion&docid=HF1PxJ1SZvKpOM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Locator_map_Byzantion.PNG/250px-Locator_map_Byzantion.PNG&w=250&h=261&ei=Q7fpT4-HG8nCswbVwvT6DQ&zoom=1 Obr. 2: Justinián I. Www.google.cz [online]. [cit. 2011-09-09]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=justini%C3%A1n+I.&hl=cs&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=IKb2PVA40oJVIM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Justinian.jpg&docid=WqsHhTKMq8jFaM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Justinian.jpg&w=267&h=340&ei=w_vrT8WIIeT24QSOs5CWBQ&zoom=1 Obr. 4: Byzantská říše mapa. Www.google.cz [online]. [cit. 2011-09-09]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=byzantsk%C3%A1+%C5%99%C3%AD%C5%A1e+mapa&hl=cs&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=7HvyJ1CqnLbTQM:&imgrefurl=http://www.blazre.estranky.cz/clanky/byzantska-rise.html&docid=GOziRlNDoMMIKM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Byzanc_za_Justini%2525C3%2525A1na.png&w=893&h=506&ei=_fzrT8O2D_LP4QSRu5mWBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=165&vpy=390&dur=1437&hovh=169&hovw=298&tx=194&ty=69&sig=107987408910575701359&page=2&tbnh=108&tbnw=191&start=46&ndsp=27&ved=1t:429,r:9, Obr.5 a 8: Byzantion. Www.google.cz [online]. [cit. 2011-09-09]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=byzantion&start=47&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=MmIG-OFQkmtGoM:&imgrefurl=http://www.antikefan.de/staetten/tuerkei/istanbul/istanbul.html&docid=W7uSt9PA8eXqKM&imgurl=http://www.antikefan.de/staetten/tuerkei/istanbul/bilder/hagiasophia_top.jpg&w=300&h=252&ei=SrfpT-rHBInetAbHwYzLDg&zoom=1&iact=hc&vpx=1633&vpy=405&dur=2077&hovh=201&hovw=240&tx=162&ty=122&sig=107987408910575701359&page=2&tbnh=135&tbnw=169&ndsp=57&ved=1t:429,r:38,s:47,i:29

Obr.7: Byzanc obchod. Www.google.cz [online]. [cit. 2011-09-09]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?q=Byzanc+obchod&um=1&hl=cs&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=70PiZqTPamXCjM:&imgrefurl=http://www.salon.cz/byzantska-pohadka.html%3Fdo%3Dshare&docid=LSAGstk7h8N0aM&imgurl=http://www.salon.cz/file/9610.jpg&w=1325&h=949&ei=brnpT5a5KsTYsgbW7rmbDg&zoom=1&iact=hc&vpx=847&vpy=258&dur=2875&hovh=190&hovw=265&tx=178&ty=67&sig=107987408910575701359&page=2&tbnh=123&tbnw=172&start=55&ndsp=64&ved=1t:429,r:27,s:55,i:3241 ČECHURA, Jaroslav. Dějepis pro 7. ročník základní školy a 2. ročník osmiletého gymnázia. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 136 s. ISBN 80-723-5002-1.