AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Advertisements

Půdy:.
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
PŮDA PŮDA PŮDA.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Kvarta A Podle učebnice Ekologický přírodopis
PEDOSFÉRA.
Vznik půd.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
Elektronická učebnice - I
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
PEDOSFÉRA.
PŮDA.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Půdy (pedosféra) 9. února 2006 X.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Půdy.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země.
PŮDY.
PEDOSFÉRA Jan Stávek 8.J.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
PEDOSFÉRA.
Pedosféra.
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
VY_52_INOVACE_17_ Význam půdy, lesů a vodních ploch
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Půdy.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda TEMA: Neživá příroda ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2598

Neživá příroda Půda

Anotace Žáci se seznámí s významem půdy, druhy a složením .

Význam půdy prostředí pro život rostlin a živočichů zdroj obživy pro lidstvo místo pro stavbu obydlí

PŮDA vše živé je na ní závislé vytvářela se obtížně a velmi dlouho 1 cm ornice se vytváří 100 – 200 let

( rostliny, živočichové, půdní bakterie, podnebí, vliv člověka) Na vzniku půdy se podílejí půdotvorní činitelé: - Matečná hornina Živé organismy ( rostliny, živočichové, půdní bakterie, podnebí, vliv člověka)

živočichové

Činnost kořenů

Vznik půdy ovlivňuje také i : Člověk Podnebí - střídání tepla a zimy - činnost slunce - činnost vody - činnost větru - obdělává - hnojí - zavlažuje - odvodňuje

Činnost člověka práce na poli meliorace

Půdní relief HUMUS ROZPADÁVAJÍCÍ SE HORNINA PEVNÉ PODLOŽÍ

Rozdělení půd podle : Hnědozem Písčité Černozem Hlinité Podzolové Velikosti částic Složení Hnědozem Černozem Podzolové Vápencové Písčité Hlinité Jílovité

černozem velmi úrodná půda silná vrstva humusu pěstování obilnin zeleniny

hnědozem méně úrodná půda, tvoří většinu našich půd pěstování kukuřice, brambor

podzolové půdy obsahují více vápence

Humus obsahuje rozložené živočišné a rostlinné látky je to nejúrodnější část půdy Ornice - je svrchní obdělávaná část půdy

Kompost Je půda obohacena o rozkládající se části rostlin Patří do ně : rostlinné zbytky listí, kousky dříví Nepatří do něj : SKLO CHEMIKÁLIE KOVOVÉ ČÁSTI PLASTY

Nezávadnost půdy ovlivňuje : Kvalita ovzduší Čistota vod Nadměrné hnojení průmyslovými hnojivy Nadměrné používání postřiků Snižování lesních ploch

Kontrolní otázky: K čemu slouží půda? K čemu ji lidé využívají? Jaké druhy půdy známe? Která půda nejlépe propouští vodu?

Spoj: sklo plasty Kovové zbytky mateční hornina Do kompostu patří zbytky rostlin živočichové

Použité zdroje: http://www.uel.cz/download/Multimedialni_ucebni_text/images/5.7.jpg http://www.plantaglobe.com/assets/images/mykor-eroze-stromy.jpg http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&q=pr%C3%A1ce+na+poli&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky&gbv=2&oq=pr%C3%A1ce+na+poli&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=s&gs_upl=1546l6546l0l8343l13l12l0l0l0l0l266l2047l1.7.4l12l0 http://mail.gymjil.cz:8080/www_pic/zahradnik/pedosfera/pudni_druhy_pudni_typy_soubory/web_hnedozem.jpg http://mail.gymjil.cz:8080/www_pic/zahradnik/pedosfera/pudni_druhy_pudni_typy_soubory/web_nivni_puda.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Hn%C4%9Bdozem http://sis.agr.gc.ca/cansis/taxa/soil/podzolic/humo-ferric_podzol_bcs.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stagnogley.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Kompost http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Soil_profile.jpg http://www.google.cz/images?hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=3&q=%C5%BE%C3%AD%C5%BEala+obecn%C3%A1&btnG=Vyhledat+obr%C3%A1zky http://www.google.cz/images?q=ko%C5%99eny+rostlin&btnG=Hledat&hl=cs&gbv=2&tbm=isch&sa=&