NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Řecko – balkánský poloostrov
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Dějiny autor. Marek Stádník Základní škola náměstí bratří Jandusů Třída 6.A. Hlavní menu Hlavní menu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Nejstarší formy náboženství
Starověká Kréta 6. ročník.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Temná staletí Antické Řecko.
Starověké Řecko I. počátky.
BOHOVÉ OLYMPU dějepis.
Řecko Jana Kalusová.
Starověké Řecko I. počátky.
Řečtí bohové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Řecké náboženství.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. července 2012
Egejská kultura Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi egejské kultuře.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Eliška Novobilská a Denisa Koreczká
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
ZŠ JUDr.Josefa Mareše a MŠ, Znojmo Mgr.Miloslav Hubatka
Digitalizace výuky Příjemce
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Řecké náboženství.
ŘEČTÍ BOHOVÉ.
Dějepis Starověk – Řecko 1 Pavel Šupka
Starověké Řecko 6. ročník.
Starověké Řecko.
Počátek řeckých civilizací.
Řečtí bohové a bohyně 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk, starověk. SPN Rufl, J. a Válková, V.: DĚJEPIS 6, PRAVĚK A.
Homér – prý slepý básník údajný autor eposů Ilias a Odysseia popisuje příčiny a průběh trojské války (Ilion = řecky Trója) popis Odysseovy desetileté cesty.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Homérské Řecko. Náboženství starých Řeků Název sady:
VY_12_INOVACE_Tru_I_30 Název Eduard Petiška, Staré řecké báje a pověsti Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Staré řecké báje a pověsti.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Římské báje Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
STARÉ ŘECKÉ BÁJE A POVĚSTI. Staré řecké báje a pověsti v knize Eduarda Petišky Obsah knihy: Kniha je zpracováním mýtů starého Řecka. Podobně jako většina.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
Mytologie - bájesloví Soubor mýtů ( bájí ) určitého národa  Mýtus ( báje ) je umělý nebo lidový epický útvar z dávných dob.  Pro naši kulturu je významná.
Epos Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Řecké báje (1) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
VY_12_INOVACE_C6. 11 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
VY_32_INOVACE_
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
MÝTUS, BÁJE Literatura 6. roč..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko – Kultura a literatura.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Starověké Řecko I. počátky.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
ŘECKÉ BÁJE Báje – vypravování o vzniku a původu země a člověka s hlavním hrdinou bohem nebo polobohem.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Bájesloví – 1. část Název : VY_32_inovace_11 Český jazyk a literatura.
STARÉ ŘECKÉ BÁJE A POVĚSTI
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
DOBÝVÁNÍ TRÓJI Hra Pravidla Citace
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_DĚJEPIS
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír Rychlý NÁZEV: VY_32_Inovace_Dějepis_2 ČÍSLO DUM: 13 TÉMA: Prezentace „Řecko – temná staletí“ ROČNÍK: 6. OBDOBÍ REALIZACE: 2/2013

Anotace: Prezentace popisující období řeckých dějin v takzvaných temných staletích. Zahrnuje v sobě i řecké báje Ilias a Odyssea a hlavní řecké bohy. Doplněno o úkoly pro žáky. Text byl vypracován pro učebnici Dějepis: Pravěk a starověk, nakladatelství Nová škola, 2011, ale je použitelný i pro jiné zdroje.

Temná staletí

Opakování Určete pojmy z následujících přesmyček a vysvětlete jejich souvislost s řeckými dějinami: ínov livoy vciřemopla takré skéměst tystá sosknós nyméky

Opakování Určete pojmy z následujících přesmyček a vysvětlete jejich souvislost s řeckými dějinami: víno olivy mořeplavci Kréta městské státy Knóssos Mykény

Určete, která tvrzení charakterizují „Temná staletí“ – s. 64 Bylo to období úpadku. Po výbuchu sopky Théra nepronikly paprsky Slunce na zemský povrch. Nemáme písemné prameny. O tomto období vyprávějí řecké báje. Z tohoto období pochází mnoho písemných pramenů o nejstarších řeckých dějinách.

Temná staletí Období 1100 – 800 př. n. l. - máme jen málo zpráv. Hospodářský a kulturní úpadek Řecka. Staré městské státy zanikly. V tomto období se odehrávají básně řeckého básníka Homéra - Ilias a Odyssea.

Z pojmů vyberte ty, které patří k básním Ilias a Odyssea a přiřaďte je: 20 let Herákles Homér Schliemann Trója 10 let Ilion Homer Simpson Odysseus Homér Turecko 10 let 20 let Mezopotámie

Na mapce určete, kde ležela Trója. Skok na snímek Bohové http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aegeansea.jpg

Ilias Popisuje boj Řeků proti Tróji (Ilion) = město v Malé Asii. Po desetiletém obléhání ho Řekové nakonec dobyli lstí - (trójský kůň). Bojovalo zde mnoho řeckých hrdinů – např. Achillés, Odysseus. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trojan_horse_%C3%87anakkale.jpg

Achillés Syn nymfy Thétis, která ho namočila v řece Styx, takže byl nezranitelný na celém těle kromě paty, za kterou ho přitom držela. Byl zabit při dobývání Tróje – střelen šípem do paty. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Triumph_of_Achilles_in_Corfu_Achilleion.jpg

Trojský kůň Proč se některým počítačovým virům říká trójský kůň?

Počítačový virus trójský kůň Dostane se do počítače, aniž bychom to chtěli, a může zpřístupnit náš počítač pro někoho cizího bez našeho vědomí.

Odyssea Popisuje 10 leté putování krále Odyssea z trójské války domů, který na cestě zažije mnoho dobrodružství.

Řečtí bohové Bydleli na hoře Olymp – označte na mapě. Nesmrtelní, ale jinak podobné vlastnosti jako lidé. Každý měl na starost určitou oblast zasahující do lidských životů.

Vytvořte správné dvojice Zeus podsvětí Poseidón rodina moře Hádés Athéna lov Afrodita válka Héra moudrost a řemesla Artemis láska Áres vládce bohů

Literatura: Zpracováno podle učebnice: Bednáříková, J., Kysučan L., Fejfušová M.: Dějepis: Pravěk a starověk. Brno: Nová škola, 2011. ISBN 978-80-7289-291-4.

Citace Soubor:Aegeansea.jpg. Wikipedia.org [online]. [cit. 2013-02-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aegeansea.jpg Soubor:Trojan_horse_%C3%87anakkale.jpg. Wikipedia.org [online]. [cit. 2013-02-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trojan_horse_%C3%87anakkale.jpg File:Triumph_of_Achilles_in_Corfu_Achilleion.jpg. Wikipedia.org [online]. [cit. 2013-02-21]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Triumph_of_Achilles_in_Corfu_Achilleion.jpg