Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona:
Advertisements

Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
VY_32_INOVACE_18_ Rozvoj jazykových schopností 3 (SADA ČÍSLO 1)
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Při vysvětlování nepoužívejte slova příbuzná!
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace GEPARD 1-domácí zvířata
VY_32_INOVACE_11_ Český jazyk – čtení 2.ročník ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová – vytvoření a ověření.
ZŠ a MŠ Vikýřovice, okres Šumperk CZ.1.07/1.4.00/ Drahomíra Ďurišová VY_32_INOVACE_14_ Český jazyk – čtení 2.ročník – vytvoření a ověření.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
HRAJEME SI S ČÍSLY SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_20 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Rčení, pořekadlo, přísloví,
AZ KVÍZ Dělitelnost Spustit hru Pravidla hry
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š12_s01_01.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_13.
AZ KVÍZ Převody jednotek
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: květen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_04_01_07.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Slovesný rod.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Předložky.
Metodický pokyn Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika
Čtení s porozuměním - básničky Vybírání vhodné ilustrace k textu.
Slovesné třídy.
Pravopis v lidové moudrosti
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Slovní druhy.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_08_Hra TEMA: Hra
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Přísloví VY_32_INOVACE_19
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ČESKÝ JAZYK 4. ROČ. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Téma (název prezentace)
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Téma (název prezentace)
Téma (název prezentace)
Téma (název prezentace)
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Slovesný vid.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Spojky.
Zájmena.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace) Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_12_INOVACE_22 Předmět Český jazyk Téma (název prezentace) Jak dobře znáš česká přísloví a rčení IV. Autor Mgr. Světlana Kopecká Metodický popis (anotace) Čtení s porozuměním, rozšiřování slovní zásoby. Pro 3 – 5 ročník ZŠ. Děti hledají dvojice přísloví, který mají podobný smysl. Své typy nejdříve píší na papír, potom si je kontrolují. Další aktivitou je hra – odkrývačka – pro dvě družstva. Děti postupně odkrývají obrázek, přitom také procvičují čtení souřadnic. Hádají, které přísloví je nakreslené na obrázku.

Najdi dvojici významově podobných přísloví nebo rčení Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Nechval dne před večerem. 1 A Jaká matka, taká Katka. Dvakrát měř, jednou řež. 2 B Neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil. Kdo seje vítr, sklízí bouři. 3 C Práce kvapná, málo platná. Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. 4 D Proti gustu, žádný dišputát. Jablko nepadá daleko od stromu. 5 E

Najdi dvojici významově podobných přísloví nebo rčení Kam vítr, tam plášť. Vrána k vráně sedá. 6 F S jídlem roste chuť. Ráno moudřejší večera. 7 G Svůj k svému. Často převléká kabát. 8 H Zítra je také den. Pečení holubi nikde nelétají do huby. 9 I Všude chleba o dvou kůrkách. Kdo má hodně, chce ještě víc. 10 J

K L M N O Najdi dvojici významově podobných přísloví nebo rčení Přítel k pomoci třeba o půlnoci. 11 Prázdný sud nejvíce duní. K Potrefená husa se nejdřív ozve. 13 Práce kvapná, málo platná. L Kdo se moc ptá, moc se dozví. 13 Kdo je bez viny, ať hodí kamenem. M Každý ať zamete před svým prahem. 14 Přátelské služby se neúčtují. N Dvakrát měř, jednou řež. 15 Mluviti stříbro, mlčeti zlato. O

Za každou správnou odpověď si zapiš jeden bod. Kontroluj svou volbu. Za každou správnou odpověď si zapiš jeden bod.

Najdi dvojici významově podobných přísloví nebo rčení Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Nechval dne před večerem. 1 A Jaká matka, taká Katka. Dvakrát měř, jednou řež. 2 B Neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil. Kdo seje vítr, sklízí bouři. 3 C Práce kvapná, málo platná. Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. 4 D Proti gustu, žádný dišputát. Jablko nepadá daleko od stromu. 5 E

Najdi dvojici významově podobných přísloví nebo rčení Kam vítr, tam plášť. Vrána k vráně sedá. 6 F S jídlem roste chuť. Ráno moudřejší večera. 7 G Svůj k svému. Často převléká kabát. 8 H Zítra je také den. Pečení holubi nikde nelétají do huby. 9 I Všude chleba o dvou kůrkách. Kdo má hodně, chce ještě víc. 10 J

Najdi dvojici významově podobných přísloví nebo rčení Přítel k pomoci třeba o půlnoci. Prázdný sud nejvíce duní. 11 K Potrefená husa se nejdřív ozve. Práce kvapná, málo platná. 12 L Kdo se moc ptá, moc se dozví. Kdo je bez viny, ať hodí kamenem. 13 M Každý ať zamete před svým prahem. Přátelské služby se neúčtují. 14 N Dvakrát měř, jednou řež. Mluviti stříbro, mlčeti zlato. 15 O

Pravidla další hry Děti se rozdělí na dvě družstva Jedno družstvo bude mít barvu červenou, druhé modrou Vedoucí družstev si střihnou o to, které družstvo jako první začne odkrývat obrázek Děti vždy ukáží na část obrázku, kterou chtějí odkrýt a přečtou souřadnice políčka, kliknou na šestiúhelník, kde je souřadnice napsaná – dojde k odkrytí daného políčka, zároveň se objeví červený kruh, který odpočítává dobu, která je určena pro odpověď na otázku: Hádej, které jídlo se skrývá. Urči, pro který stát je typické. Po vypršení času pokračuje druhé družstvo Pokud jedno družstvo uhodne přísloví, klikne na hvězdici své barvy – objeví se kontrola a počet bodů, které si družstvo přičítá Pokud družstvo při hádání obrázku neuhodne, druhé družstvo má výhodu – odkrývá dvě políčka

Odkrývej obrázek a hádej přísloví. 10 Co na srdci, to na jazyku A1 A B C D C2 B2 1 B4 D1 A4 2 10 D4 B1 A3 D2 C4 3 B3 C1 4 C3 A2 D3

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá Odkrývej obrázek a hádej přísloví. 10 Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá A1 A B C D C2 B2 1 B4 D1 A4 2 10 D4 B1 A3 D2 C4 3 B3 C1 4 C3 A2 D3

Nedráždi hada bosou nohou Odkrývej obrázek a hádej přísloví. 10 Nedráždi hada bosou nohou A1 A B C D C2 B2 1 B4 D1 A4 2 10 D4 B1 A3 D2 C4 3 B3 C1 4 C3 A2 D3

Když se dva hádají, třetí se směje Odkrývej obrázek a hádej přísloví. 10 Když se dva hádají, třetí se směje A1 A B C D C2 B2 1 B4 D1 A4 2 10 D4 B1 A3 D2 C4 3 B3 C1 4 C3 A2 D3

Použité zdroje: Všechny obrázky čerpány z klipartu MS Office