ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Klasicismus v české hudbě
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Hudební baroko ( století).
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Rozčlenění hudebního vývoje
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Antonín Dvořák a jeho život
ANTONÍN DVOŘÁK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
HUDBA V BAROKU.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
6. částBAROKO ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_20_SVO_Český.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Gymnázium Židlochovice kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Test k ověření znalostí z HV
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Český hudební klasicismus a romantismus
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
CESTA Z PRAVĚKU ČESKÝ KLASICISMUS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Antonio Lucio Vivaldi Benátky – Vídeň.
Klasicismus
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Hudební renesance v Čechách
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS

UMĚLECKÝ STYL Je založený na uměřenosti, vyrovnanosti, harmoničnosti. 1730 – 1820 Hudba směřovala k potěšení, k ozdobě života (na rozdíl od dramatického a citového baroka). Vůdčí roli měla hlavní melodie, ostatní hlasy měly pouze funkci doprovodu (na rozdíl od vícehlasu).

HUDEBNÍ FORMY symfonie (čtyřvětá orchestrální díla) sonáty (pro jednotlivé nástroje) smyčcová kvarteta atd. Česká hudba získala významné mezinárodní postavení. Nadále platilo, že doma bylo málo obživy, skladatelé proto odcházeli do ciziny, kde byli úspěšní a významně ovlivnili vývoj evropské hudby.

JAN VÁCLAV STAMIC Žil velkou část života v Německu. Vedl dvorní kapelu. Dotvořil formu symfonie na čtyřvětný celek. Zdůrazňoval postupné zesilování a zeslabování (pro baroko byl typický kontrast forte a piana – ten se opouštěl).

JIŘÍ ANTONÍN BENDA Dvorní kapelník v Německu Proslavil se melodramy, v nichž střídal hudbu a mluvené slovo. Nejhranější melodram: ARIADNA NA NAXU

JOSEF MYSLIVEČEK Získal věhlas v Itálii jako tvůrce mnoha oper a oratorií. Zemřel v bídě.

JAN LADISLAV DUSÍK Klavírní virtuos Vytvořil spoustu skladeb pro piano, především sonáty (některé dokonce programní) Programní skladby: Skladatel se snaží usměrnit fantazii posluchače ke konkrétním obrazům, dějům a pocitům

ANTONÍN JOSEF REJCHA Strávil většinu života v Paříži Byl profesorem konzervatoře Jeho žáky byli: H.Berliotz, F.Liszt

JAN VÁCLAV HUGO VOŘÍŠEK právník skladatel dvorní varhaník ve Vídni Symfonie D dur

JAKUB JAN RYBA působil jako učitel Nejznámější skladba: ČESKÁ MŠE VÁNOČNÍ Na svou dobu velmi moderní učitel byl šikanován a dohnán až k sebevraždě

OSTATNÍ SKLADATELÉ Pobývali v Rusku, Itálii, Německu, Anglii, Francii. Proslavený byl rozsah a důkladnost výuky v našich školách Cizinci hovořili o Čechách jako o konzervatoři Evropy.