Společenská odpovědnost firem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM JAKO OBJEKT ZÁJMU VĚDY.
Zavedení konceptu společenské odpovědnosti do orgánů veřejné správy
Zákon roku 2013 Tomáš Babáček, Ambruz & Dark Deloitte Legal Nejlepší (a nejhorší) legislativní počin pro podnikatelské prostředí v ČR.
SOCIÁLNÍ EKONOMIKA SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Interkulturní komunikace - angličtina jako lingua franca (společný jazyk) v interní komunikaci Marcel Pikhart Institut interní komunikace Praha, 21/2/2013.
Zdravotní politika v éře globalizace
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
MVDr.Marta Mikulášková,CSc. Auditor a poradce pro systém
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Jak se pozná sociální podnik
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Partnerství se soukromým sektorem v rozvojové spolupráci Michal Kaplan Česká rozvojová agentura Kulatý stůl na MZV Praha,
Společenská odpovědnost organizací
Marketingové prostředí
„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“
NOVÝ KONTRAKT MEZI VĚDOU A SPOLEČNOSTÍ? Tereza Stöckelová Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Metodika tvorby a didaktika e-learningu Josef Hajkr
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
APLIKACE NÁSTROJŮ CSR V RÁMCI ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Tržní prostředí.
KONFERENCE projektu „Net ZP - Síť péče o osoby se zdravotním postižením „ j Prezentace s názvem: Proč a jak zaměstnávat OZP na volném trhu práce Tomáš.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Moravská vysoká škola Olomouc
Hodnoty a Společenská odpovědnost firem
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Společensky odpovědné podnikání
Individuální dárcovství
Ekonomika malých a středních podniků
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Sociální podnikání a lokální ekonomika Mgr. Alena Zieglerová
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
Rozvoj inovací v EU.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Kulturní a etické cíle Corporate Governance
Corporate Social Responsibility (CSR)
CSR – Společenská odpovědnost firem/ organizací
Vyhodnocení dotazníkového průzkumu CSR
Transkript prezentace:

Společenská odpovědnost firem Management II. © Bc. Jana Kračmarová

Co je společenská odpovědnost firem? CSR je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders. (Evropská unie, Zelená kniha 2001) CSR je způsob podnikání, který odpovídá či jde nad rámec etických, zákonných, komerčních a společenských očekávání. (Nevládní organizace Business for Social Responsibility) CSR je kontinuální závazek podniků chovat se eticky a přispívat k ekonomickému růstu a zároveň se zasazovat o zlepšování kvality života zaměstnanců a jejich rodin, stejně jako lokální komunity a společnosti jako celku. (World Business Council for Sustainable Development, 1997)

Princip triple bottom line CSR v ekonomické oblasti CSR v sociální oblasti CSR v environmentální oblasti

Co CSR není? CSR je mylně zaměňováno za dárcovství nebo za prosté chování v souladu se zákony. Ještě obtížnější je odlišení CSR od Public Relations a marketingu. (Jisté překrývání PR aktivit se CSR je však přirozené).

CSR v zemích Evropské unie CSR Europe (1996) - Jacques Delors Lisabonský summit v březnu 2000 Zelená kniha (2001)

Dobrovolnost CSR mezinárodní organizace či organizace zastupující zájmy firem trvají na dobrovolnosti CSR vlivné nevládní organizace tlačí na povinný a právně vymahatelný rámec CSR PRO dobrovolnost CRS - vidí jako nemožné nalezení jednotné CSR šablony PRO povinný rámec CSR - vidí hlavní hrozbu v redukci CSR na pouhé firemní PR Často se tedy hovoří o možnosti "třetí cesty" mezi regulací a dobrovolným přístupem, tzv. "smart regulation", která by spočívala v definování závazných minimálních standardů za současného ponechání prostoru pro variabilitu a flexibilitu.

Jak objektivně hodnotit společenskou odpovědnost jednotlivých firem? Mezinárodně jsou vyvíjeny snahy ke sjednocení, standardizaci a transparentnosti CSR aktivit a k nalezení přímé a jednoduché cesty komunikace těchto informací spotřebitelům. Stanovení jednotných kritérií CSR často podporují i firmy samotné, neboť mají zájem dodat svému CSR patřičnou kredibilitu. Nejznámějšími a skutečně globálními iniciativami na tomto poli jsou: OECD Guidelines for Multinational Enterprises Global Reporting Initiative (GRI). Obě mají dobrovolný charakter

Podpora státu stát či vláda mohou šíření tohoto trendu podpořit tím, že vytvoří odpovídající podmínky pro jeho hlubší zakořenění Vytvoření vhodného legislativního rámce zadávání veřejných zakázek podpora formou propagace propagaci a komunikaci mezinárodních iniciativ

CRS z pohledu malých a středních podniků Není možné, aby se celá věc odehrávala pouze na úrovni korporací. Pro rozšíření a zakořenění CSR je zásadní, aby byla relevantní i pro malé a střední podniky. Nedávný průzkum v rámci EU ukázal, že 50% evropských malých a středních podniků již vyvíjí aktivity, které spadají do oblasti CSR. (zejména dárcovství do oblasti kultury, sportu a obecně prospěšných projektů) Přístup MSP je charakteristický svou lokálností, občasností a minimální či nulovou provázaností s podnikovou strategií.

Co přináší CSR firmám a jejich zaměstnancům v praxi? lepší image a posílení věrnosti značce zlepšení výkonu týmů pomoc při odlišení od konkurence efektivní rozvoj manažerských dovedností zlepšuje morálku, buduje loajalitu překonáváním odstupu mezi firmou a komunitou způsob jak ukázat, že firma je seriozní celkově - zvýšení úrovně firemní kultury

Použíté zdroje www.sof.cz http://www.blf.cz/csr/cz/vyzkum.pdf http://www.sof.cz/download/Napric-SOF.pdf http://www.sof.cz/download/co-je-sof.pdf http://www.sof.cz/download/781_03_aisis%20brožura%20sof.pdf

Děkuji za pozornost!