Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Kariérové poradenství
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
MAP – Místní akční plán ORP RK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Šablony OP VVV a podpora nadání
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Bc. Magdalena Zábranská
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Polytechnické vzdělávání v praxi
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Informace o projektu IKAP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Podpora inkluzívního vzdělávání Ing. Václava Martinásková 06.04.2017

Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní vzdělávání je tedy hlavně rozvíjeno buďto prostřednictvím dílčích činností nebo školy pracují na ucelené strategii a využívají plány pedagogické podpory.

Analýza potřeb škol – hlavní zjištění Školy se v rámci této oblasti zaměřují především na evidování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vyučující volí na školách vhodné metody pro zjišťování výsledků učení žáků. Školy a jejich pedagogové volí formy, metody a styl výuky v souladu se speciálními vzdělávacími potřebami žáků a snaží se zohledňovat charakter obtíží žáků. Školy rovněž spolupracují se školskými poradenskými zařízeními. Nejvýraznější posun lze očekávat u škol, jež deklarují zájem o činnosti s prvky systematického přístupu k inkluzívnímu vzdělávání a o rozvíjení této oblasti prostřednictvím dalších činností.

Analýza potřeb škol - překážky Nedostatek finančních prostředků na zajištění inkluzívního vzdělávání ve škole Vysoký počet žáků ve třídách Nedostatečné technické a materiální zabezpečení pro inkluzívní vzdělávání Pedagogové nejsou v oblasti inkluzívního vzdělávání dostatečně vzděláni Nedostačující počet asistentů pedagoga ve školách související s finanční náročností zabezpečení této funkce

Analýza potřeb škol – opatření ke zlepšení situace Vytvoření odpovídajících finančních podmínek pro inkluzívní vzdělávání Vzdělávání vyučujících na školách v oblasti metod a forem práce Zajištění prostorových dispozic pro realizaci inkluzívního vzdělávání Vzdělávání vyučujících v oblasti forem hodnocení žáků Zajištění metodické podpory inkluzívního vzdělávání na školách

Obecný cíl: V kraji bude podporováno inkluzívní vzdělávání Dílčí cíl F 1.1: Zvýšit a prohloubit kompetence pedagogických pracovníků škol v oblasti vzdělávání žáků se SVP a inkluzívního přístupu (zahrnuje potřebu vzdělávání PP v problematice inkluzívního vzdělávání ve středních školách a vzdělávání žáků se SVP) Kritérium splnění: Alespoň 60 % středních škol zrealizuje některé téma vzdělávání svých pedagogických pracovníků v těchto oblastech: Inkluzívní vzdělávání, legislativní úpravy Metody a formy práce, organizace vzdělávání žáků se SVP Úpravy vzdělávacích obsahů, úprava očekávaných výstupů ze vzdělávání žáka Formy hodnocení žáků, využívání formativního hodnocení Využívání kompenzačních pomůcek.

Obecný cíl: V kraji bude podporováno inkluzívní vzdělávání Dílčí cíl F 1.2: Zvýšit podporu vzdělávání žáků se SVP a žáků talentovaných a nadaných (zahrnuje potřebu podpora vzdělávání žáků se SVP a žáků talentovaných a nadaných a Podporu zřizování funkcí školních psychologů a školních speciálních pedagogů ve školách). Kritérium splnění: Alespoň 50 % středních škol zrealizuje některou formu podpory: Zřízení rozšířeného školního poradenského pracoviště (školní speciální pedagog/školní psycholog) Vytvoření podmínek pro práci ŠPP Podpora škol při úpravě podmínek přijímacích a závěrečných zkoušek pro žáky se SVP Spolupráce školy se zaměstnavateli při realizaci odborného výcviku a praxe žáků se SVP a žáků nadaných (vytvoření a zajištění vhodných podmínek)

Další personální podpora žáků se SVP (např Další personální podpora žáků se SVP (např. školní asistent, sociální pedagog) Vytvoření plánu inkluzívního rozvoje školy Spolupráce školy s dalšími institucemi při vzdělávání žáků se SVP Využití disponibilních hodin pro předměty speciálně pedagogické péče.

Obecný cíl: V kraji bude podporováno inkluzívní vzdělávání Dílčí cíl F 1.3: Prohloubit spolupráci školy se školským poradenským zařízením při zajištění inkluzívního přístupu (podpora spolupráce se školským poradenským zařízením) Kritérium splnění: Alespoň 70 % středních škol bude při zajištění inkluzívního přístupu spolupracovat se školským poradenským zařízením: Školní poradenské pracoviště bude metodicky vedeno školským poradenským zařízením Školské poradenské zařízení zrealizuje semináře či workshopy k tématu inkluzívního vzdělávání

Obecný cíl: V kraji bude podporováno inkluzívní vzdělávání Dílčí cíl F 1.4: Zajistit bezbariérové prostorové dispozice škol pro realizaci inkluzívního vzdělávání (cíl byl zvolen jako samostatný s ohledem na svou specifičnost – stavební úpravy a modernizace prostor pro inkluzívní vzdělávání) Kritérium splnění: Alespoň 5 středních či vyšších odborných škol zajistí v rámci modernizace prostor alespoň částečně bezbariérové dispozice pro prostory dotčené projektem.

 Děkuji za pozornost. vaclava.martinaskova@msk.cz 595 622 468