KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Rozvoj výuky cizích jazyků Kristýna Žižková 17. 2. 2017
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění V rámci jazykového vzdělávání by školám nejvíce pomohly prostředky na zajištění mobilit žáků (80 %) a mobility vyučujících do zahraničí s cílem posílit jejich jazykové kompetence (79 %). Dalšími nejčastěji zmiňovanými opatřeními jsou prostředky na výuku vedenou rodilým mluvčím (66 %) a výukové materiály cizích jazyků s tematickým nebo odborným zaměřením (65%).
Prioritizace Potřeby s nejvyšší důležitostí podpora zahraničních jazykových stáží, výměnných pobytů a mezinárodních projektů pro žáky a pedagogické pracovníky zapojení vyššího počtu rodilých mluvčích v hodinách cizích jazyků modernizace infrastruktury a vybavení škol pro jazykové vzdělávání zlepšení návaznosti výuky při přechodu na vyšší stupeň vzdělávání větší zapojení cizího jazyka do odborného vzdělávání realizace projektů ke zkvalitnění jazykového vzdělávání
Prioritizace Potřeby se střední důležitostí podpora využívání nových metod výuky, např. využívání metody CLIL, bilingvní výuka, využívání ICT ve výuce kvalifikovaní vyučující s aprobací pro výuku příslušného cizího jazyka zřízení funkce poradce/předsedy předmětové komise pro rozvoj a další podporu jazykového vzdělávání ve škole
Vyloučené aktivity Stáže pedagogických pracovníků ve firmách a podnicích Zahraniční stáže PP, dětí, žáků a studentů VOŠ Zřizování pracovních pozic: … odborník z praxe ve výuce, rodilý mluvčí ve výuce, … Tvorba výukových a metodických materiálů pro výuku všeobecné a odborné složky cizího jazyka
Děkuji za pozornost