Objemové změny těles s teplotou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základy laboratorní techniky
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _641 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Teplo jako fyzikální veličina
Digitální učební materiál
Měření teploty.
9. ročník Polovodiče Polovodiče typu P a N.
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Magnetické pole elektrického proudu
Teplotní roztažnost pevných látek
Změny skupenství látek
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Polovodičová dioda a její zapojení
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
9. ročník Elektromagnet Elektromagnet v praxi.
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Autor: RNDr. Kateřina Kopečná Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55.
Gravitační síla, gravitační pole Země
Zákon vzájemného působení dvou těles
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zahřívání těles při tření TÉMATICKÝ CELEK:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Chemické nádobí a pomůcky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Změny skupenství látek
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Objemové změny těles s teplotou 6. ročník Objemové změny těles s teplotou Objemové změny plynů a kapalin s teplotou

Tepelná roztažnost kapalin redukční adaptér se zábrusem skleněná trubička držák kádinka zábrusová varná baňka s plochým dnem azbestová síťka trojnožka Bünsenův kahan laboratorní stojan 6. ročník

Tepelná roztažnost kapalin 6. ročník

Tepelná roztažnost kapalin z předchozí animace i pokusu vyplývá objem kapalin se při zahřívání při ochlazování se objem kapalin objem různých kapalin se při ohřevu za stejných podmínek mění různě, stejně tak při ochlazování zvětšuje zmenšuje 6. ročník

Objemové změny různých kapalin s teplotou ochlazování ohřev Urči, který obrázek náleží ohřevu, a který ochlazování. 6. ročník

Objemové změny plynů s teplotou kapalinová zátka vzduch Jak se bude pohybovat kapalinová zátka, jestliže nejdříve přiložíme ruce na baňku, a poté ruce odděláme? 6. ročník

Objemové změny plynů s teplotou ohřev ochlazování 6. ročník

Objemové změny plynů s teplotou z předchozí animace i pokusu vyplývá objem plynů se při zahřívání při ochlazování se objem plynů objem různých plynů se při ohřevu za stejných podmínek mění různě, stejně tak při ochlazování zvětšuje zmenšuje 6. ročník

K zopakování Jak se mění objem různých kapalin, jestliže je ochlazujeme za stejných podmínek? Je toto pravidlo stejné i pro plyny? Jak se mění objem různých plynů, jestliže je ochlazujeme za stejných podmínek? Je toto pravidlo stejné i pro různé kapaliny? Jak se mění objem kapalin a plynů se změnou teploty? 6. ročník

Použité zdroje 6. ročník snímek 5-7 Kolářová, R., Bohuněk, J. a kol. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání. Praha: Prometheus, spol. s. r. o., 2001. ISBN 80-7196-121-3. s. 126 6. ročník

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Změna délky a objemu těles s teplotou Téma: Změna objemu plynné a kapalné látky s teplotou Anotace: Prezentace je zaměřena na představení zákonitostí objemových změn kapalin a plynů s teplotou. Očekávaný výstup: Předvídá objemové změny kapalných a plynných těles při změně teploty. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 6. Datum vytvoření: 8. 11. 2011 8. ročník