Algoritmizace a programování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Algoritmizace a programování Příkaz IF 2 – Příklady.
Algoritmizace a programování Cykly – While – příklady 2.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úvod do programování 2. hodina RNDr. Jan Lánský, Ph.D. Katedra informatiky a matematiky Fakulta ekonomických studií Vysoká škola finanční a správní 2015.
Další operace s vektory
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Algoritmizace a programování
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
8.1.2 Podprostory.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Algoritmizace a programování
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
Písemné dělení jednociferným dělitelem
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Příkazy IF a SELECT CASE
Násobení desetinných čísel
Určování druhé mocniny velkých čísel a čísel desetinných
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Jak brouček sekal souček
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
PŘÍKAZ CYKLU S ŘÍDÍCÍ PROMĚNNOU for.
Faktoriál a kombinační číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika Operace s vektory
Kvadratické nerovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Algoritmizace a programování
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI (s výstupní podmínkou)
Lomené algebraické výrazy
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování na 1. čtvrtletní práci
Rovnice základní pojmy.
REÁLNÁ ČÍSLA (mocniny a odmocniny) mocniny a odmocniny.
Zlomky Násobení zlomků..
Základy algoritmizace 3/13 příkaz cyklus, proměnná typu pole
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny s přirozeným mocnitelem
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Lomené algebraické výrazy
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Opakování 2. písemná práce
Druhá mocnina a odmocnina
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Algoritmizace a programování Příkaz IF

Syntaxe příkazu IF Jedná se o proces větvení na základě vyhodnocení podmínky Syntaxe if (podmínka): příkazy1 else: příkazy2 Když podmínka platí, provedou se příkazy1, pokud podmínka neplatí, provedou se příkazy2 Příkazy1 a příkazy2 je potřeba odsadit tabulátorem, aby kompilátor pochopil, že se jedná o příkazy dané větve.

Příklad (vyzkoušet, opsat) Zjistěte zda zadané číslo je kladné. if (a > 0): print("Kladné") else: print("Zaporné")

Syntaxe příkazu IF 2 if (podmínka1): příkazy1 elif (podmínka2): else: příkazy3 Když podmínka1 platí, provedou se příkazy1, pokud podmínka1 neplatí, testuje se podmínka2, pokud podmínka2 platí, provedou se příkazy2, pokud podmínka2 neplatí, provedou se příkazy3.

Příklad (vyzkoušet, opsat) Zjistěte zda zadané číslo je kladné, záporné nebo nulové if (a == 0): print("Nulové") elif (a > 0): print("Kladné") else: print("Zaporné")

Příklady 1 Zadejte číslo a zjistěte jestli jeho dvojnásobná hodnota je menší než 20. Zadejte dvě čísla z klávesnice, proveďte jejich součet, součet umocněte třetí mocninou a vypište jestli je výsledek kladný nebo záporný. Zadejte 3 celá čísla a vypište největší z nich.

Pěkný zbytek dne 