NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Advertisements

Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitalizace výuky Příjemce
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
11.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Čelákovice
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod Porovnávání celých čísel
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Vladimír Kornas NÁZEV: VY_32_Inovace_Matematika_2 ČÍSLO DUM: 17 TÉMA: Racionální číslaI ROČNÍK: 7. OBDOBÍ REALIZACE: 11/2012

Anotace Racionální čísla – prezentace v PowerPoint, znázorňování na číselné ose, porovnávání, absolutní hodnota, opačná čísla, příklady k procvičení.

Racionální čísla Příklady v praxi : naměřená teplota : - 6,9 ºC 1 procento(%) : 1/100 z celku 1 promile (º%) : 1/1000 z celku Racionální čísla Celá čísla Celá čísla Přirozená čísla

Racionální čísla Číselná osa : Desetinná čísla : -2,2 1,8 - ∞ + ∞ záporná desetinná čísla nula kladná desetinná čísla ● ● - ∞ -4 -3 -2,2 -2 -1 1 1,8 2 3 4 + ∞

Racionální čísla Číselná osa : Zlomky : - 7/5 1 2/10 záporné zlomky nula kladné zlomky ● ● ● -∞ -2 -7/5 -1 +∞ 1 1 2/10 2 ● ● -1 1 opačná čísla -1/2 1/2

Racionální čísla Porovnávání racionálních čísel: Vlastnosti : Na číselné ose jsou čísla uspořádána podle velikosti. Číslo vlevo je vždy menší než číslo vpravo. Každé kladné číslo je větší než nula. Každé záporné číslo je menší než nula. Každé kladné číslo je větší než jakékoliv záporné číslo. Větší je to záporné číslo, které má menší absolutní hodnotu. Větší je to kladné číslo, které má větší absolutní hodnotu.

Racionální čísla Příklady k procvičení : 1) Znázorni na číselné ose : 1,2; -1,2; 0,7; 2,6; - 3,1 a uspořádej je vzestupně. 2) Znázorni na číselné ose : 3/10; -3/10; 7/5; -12/4; 5/2 a uspořádej je sestupně. 3) Vypočítej : a) |-4/7| = b) |2,47| = c) porovnej |-1,7| a |1,7| 4) Napiš alespoň 3libovolné dvojice opačných racionálních čísel.

Výsledky: -3,1<-1,2<0,7<1,2<2,6 2) 5/2>7/5>3/10>-3/10>-12/4 3) a) 4/7 b) 2,47 c) |-1,7| = |1,7| = 1,7 4) -1/2 a 1/2, -0,75 a 0,75, -3,25 a 3,25

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, 1999. ISBN 80-7196-111-6. - Vlastní.