PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Projekt teplo Na fyziku.
(míra tepelného stavu látky)
KALORIMETR.
Teplota Termodynamická (absolutní) teplota, T
Teplota a její měření.
Digitální učební materiál
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Teplota Jiří Smolák Jan Tareš.
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Měření teploty LC.
Tato prezentace byla vytvořena
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Teplota a její měření.
Digitální učební materiál
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Měření fyzikálních veličin
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_03 Název materiáluTeplotní.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
charakteristika tepelného stavu hmoty vlastnost předmětů a okolí (člověk vnímá jako studené, teplé či horké) souvisí s kinetickou energií částic látky.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Vytápění Teplota. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Úvod do fyzikálního měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota vzduchu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Změna vnitřní energie.
TEPLOTNÍ ROZTAŽNOST PEVNÝCH TĚLES.
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Transkript prezentace:

PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová

Otázka číslo 1. Vyložte vlastními slovy , co je teplota tělesa Otázka číslo 1. Vyložte vlastními slovy , co je teplota tělesa .Srovnejte vlastní představu a odborné vyjádření. 1.(vlastní představa) Teplota těles je vlastnost předmětů a okolí , kterou je člověk schopen vnímat (studený , teplý, horký) 2.(odborná představa) Teplota je charakteristika teplého stavu hmoty . Je fyzikální veličina. Základní jednotkou fyzikální veličiny teploty je Kelvin. Běžně ale používáme Celsia

Otázka číslo 2. Jakým způsobem se teplota používá v historii a součastnosti měřila ?Jakými přístroji? Vysvětlete jejich princip. Teplota se dá měřit pouze nepřímo na základě známých fyzikálních jevů za různých teplot . Postupně bylo pozorováno že zvýšení teploty působí změnu rozměrů , tvaru, nebo skupenství předmětů . V historii se teplota měřila např. z šířky letokruhů. Teplota se měří teploměrem. Většinou je princip teploměru založen na tepelné roztažnosti jednotlivých látek.

Otázka číslo 3. Jaká značka se pro teplotu používá a jaké jednotky Otázka číslo 3. Jaká značka se pro teplotu používá a jaké jednotky ? Uveďte jednotky historické i současné a převodní vztahy mezi nimi včetně příkladů. Teplota je základní fyzikální veličinou soustavy SI s jednotkou Kelvin a vedlejší jednotkou stupně Celsia . Nejnižší možnou teplotou je teplota absolutní nuly (0K,-273,15°C),ke které se lze libovolně přiblížit , avšak nelze ji dosáhnout. Měřidlo je teploměr. ZNAČKA PRO TEPLOTU:°C jejíž jednotkou je stupeň Celsia(používá celý svět) rok vzniku 1742. °F jejíž jednotka je stupeň je Fahrenheita(USA),1714 K jejíž jednotkou je kelvin (celý svět),1848 °N jejíž jednotkou je stupeň Newtona,1700

JEDNOTKY TEPLOTY HISTORICKÉ I SOUČASNÉ A PŘEVODNÍ VZTAHY MEZI NIMI 0°C= 273,15 K (Kelvina) 0°C=32°F (Fahrenheita) 0°C=0° RÉ (Réaumura) 0°C=491,67°R (Rankina)

Navrhněte konstrukci přístroje ,kterým by se dala měřit teplota. OTÁZKA ČÍSLO 4. Navrhněte konstrukci přístroje ,kterým by se dala měřit teplota. Bimetal=dva rozdílné kovy přidělané na sebe, z toho každý jinak reaguje na teplotu. Kapalinový teploměr= teploměr,ve kterém se k měření teplotní roztažnosti využívají teploměrné kapaliny(rtuť,líh apod.) Návrh na konstrukci : Papír alobal k sobě přiděláme a máme hotový přístroj na měření teploty.

nejvíce= +57°C Azízija , Libye OTÁZKA ČÍSLO 5. uveďte s jakými teplotami se lze na Zemi a ve vesmíru setkat . Uvěďte minima a maxima na Zemi a minima a maxima ve vesmíru. Země – nejméně= -89,2 °C polární stanice Vostok nejvíce= +57°C Azízija , Libye Vesmír-nejméně=-272°C Mlhovina Boomerang nejvíce=+45000 Kelvinů HD hvězda 93129 A ČR – nejméně=-42,2°C Litvínovice u ČB nejvíce= +40,°C Dobřichovice

DĚKUJEME ZE POZORNOST