Třídění přírodnin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Jitka Ciprová
Advertisements

Základní skupiny živočichů
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Třídění přírodnin VY_III/2_INOVACE_102_Třídění přírodnin
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Biologie 1.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Živá příroda.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Proč se střídá den a noc.
Sluneční soustava. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Sluneční soustava NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_02_Sluneční.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Lidské tělo - svaly. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Lidské tělo – svaly.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Podnebné pásy – subtropický pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Třídění přírodnin.
ROSTLINY.
Lidské tělo - kostra.
Podnebné pásy – mírný pás
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Třídění živých organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Měsíc a jeho podoby.
Dýchací soustava.
Lidské tělo - kůže.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Ludvík Napoleon a druhé císařství
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Člověk je součástí přírody
Přizpůsobivost živočichů
Obratlovci-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Třídění živých organizmů
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Živočichové.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Třídění přírodnin

ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Třídění přírodnin NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_13_Třídění přírodnin ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3534 PŘEDMĚT Přírodověda ROČNÍK 5. KLÍČOVÁ SLOVA Viry, sinice, bakterie, houby, rostliny, živočichové. DATUM 1. 1. 2013

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 5. ročníků základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a jeho svět – přírodověda. Žáci se seznámí se základním tříděním organismů.

Třídění organismů Organismy můžeme třídit podle různých hledisek. Vědci třídí organismy např. podle stavby jejich těl, podle orgánů, kterým dýchají, podle toho jak se rozmnožují, čím se živí. Všechny organismy byly rozděleny celkem do 4 hlavních skupin

První skupina Do první skupiny patří : VIRY BAKTERIE SINICE

Virus chřipky Obrázek číslo 1

Bakterie Obrázek číslo 2

Sinice Obrázek číslo 3

Druhá skupina Druhou skupinu tvoří HOUBY. Kromě kloboukových hub sem patří i velmi drobné(mikroskopické) houby, např. PLÍSNĚ a KVASINKY.

Kloboukové houby

Houby - kvasinky Obrázek číslo 5

Plísně Obrázek číslo 6

Třetí skupina Do třetí skupiny patří ROSTLINY. K rostlinám řadíme především organismy, které jsou schopny měnit látky neústrojné(součást neživé přírody) na látky ústrojné (součást živé přírody). Tento chemický děj FOTOSYNTÉZA probíhá za pomoci sluneční energie, zeleného barviva(chlorofylu) oxidu uhličitého a vody. Na rozdíl od živočichů nejsou rostliny většinou schopny pozorovatelného aktivního pohybu.

Čtvrtá skupina Čtvrtou největší skupinu tvoří ŽIVOČICHOVÉ. Živočišná říše zahrnuje organismy, které se živí rostlinami nebo jinými živočichy. Živočichové jsou většinou schopni aktivního pohybu z místa na místo.

Rostliny Rostliny můžeme rozdělit na dvě velké skupiny: SEMENNÉ VÝTRUSNÉ SEMENNÉ dělíme na – BYLINY a DŘEVINY. DŘEVINY rozdělujeme na JEHLIČNATÉ a LISTNATÉ a dále na STROMY a KEŘE. Podle toho zda mají nebo nemají KMEN. VÝTRUSNÉ rostliny(nekvetoucí) dělíme na KAPRADINY, PŘESLIČKY a MECHY.

Kapradiny Obrázek číslo 7

Živočichové Dělíme je ba dvě velké skupiny podle toho zda mají nebo nemají kostru. OBRATLOVCI – mají kostru. BEZOBRATLÍ – nemají kostru. OBRATLOVCE dále dělíme na :SAVCE PTÁKY PLAZY OBOJŽIVELNÍKY RYBY

Bezobratlí - mravenec Obrázek číslo 8

Opakovací otázky 1. Podle čeho se mohou třídit živé organismy? 2. Vyjmenujte 4 hlavní skupiny organismů. 3. Co je to fotosyntéza? 4. Na jaké dvě skupiny dělíme rostliny? 5. Vyjmenujte živočichy(skupiny živočichů), které řadíme mezi obratlovce.

Zdroj k textu KHOLOVÁ, Helena a kol. Život na Zemi. Praha: Alter, 2011, ISBN 978-7245-162-3

Zdroje k obrázkům Obr.č. 1NEUVEDEN, Neuveden. chripka.cz [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.chripka.cz/virus-chripky Obr.č.2 NEUVEDEN, Neuveden. biologie.webz.cz [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.biologie.webz.cz/www/bakterie.html Obr.č.3 NEUVEDEN, Neuveden. hgf10.vsb.cz [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://hgf10.vsb.cz/546/Ekologicke%20aspekty/leniticky_system/rybnik_images/sinice.jpg Obr.č. 4 NEUVEDEN, Neuveden. ieat4life.blogspot.com [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://ieat4life.blogspot.cz/2012/10/oslava-oslava-zase-to-grilovani-vikend.html Obr.č. 5 NEUVEDEN, Neuveden. 21stoleti.cz [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://21stoleti.cz/blog/2011/09/22/umely-chromozom-zamichal-genomem Obr.č. 6 MÜHLPFORDT, Henry. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Verschimmeltes_Brot_2008-12-07.JPG Obr.č. 7 VYMAZALOVÁ, Hana. garten.cz [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.garten.cz/a/cz/2568-zeleni-pruvodci-travy-traviny-a-kapradiny Obr.č. 8 JOKEŠ, Milan. muzeum-pribram.cz [online]. [cit. 2.1.2013]. Dostupný na WWW: http://www.muzeum-pribram.cz/akce/05bezob2/05bezob2.html