Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008 1
Situace obecná neznalost NOK nízká povědomost o fondech EU současný stav – kvantita předkládaných žádostí velmi převyšuje kvalitu předsednictví EU „za dveřmi“ 2
Co je to NOK? Národní orgán pro koordinaci zastřešuje všechny operační programy v České republice financované z fondů Evropské unie. 3
Cíl kampaně Zajistit, aby pomoc z fondů EU byla transparentní pro všechny cílové skupiny. 4
Cílové skupiny Široká veřejnost – přímo se nepodílí na realizaci OP Odborná veřejnost – státní správa a samospráva, masmédia, EK a další odborníci Příjemci – potenciální příjemci a příjemci – subjekty, které mají zájem o realizaci programů 5
Specifické cíle kampaně Zvýšit úspěšnost realizace nástrojů politiky hospodářské a sociální soudržnosti EU Přispět k úspěšné realizaci NSRR Podpořit realizaci úspěšných projektů 6
Leitmotiv Víte, že: 2007–2013 je období, ve kterém lze předkládat projekty 24 operačních programů nabízí finanční podporu EU 26,69 mld. EUR je určeno k čerpání 11 680 projektových žádostí již bylo předloženo 1 745 projektů již bylo schváleno 1,87 mld. EUR již bylo přiděleno 7
Leitmotiv 8
Leitmotiv Víte o nás? 9
Komunikační nástroje billboardy citylighty inzerce letáky A5 postery A3 TV spoty ABC – abeceda fondů Evropské unie 10
Vizuals 11
Vizuals 12
Komunikační kanály - billboardy – ČR - 104 - citylighty – Praha - 31 - legální výlep A3 - 2940 míst v ČR - MHD - vnitřní výlep A3 - 12 měst – celkem 1065 dopravních prostředků - direct maily - pobočky Hospodářské komory – 95 míst - direct maily - starostové obcí v intervalu 500-10 000 obyvatel – 2500 obcí - direct maily - 2 000 000 domácností - pop-up na www.mmr.cz a www.strukturální-fondy.cz - inzerce VLP - 6 x - inzerce MF - 3 x - inzerce v zájmových časopisech (Zahrádkář, Včelař apod. - celkem 13 titulů) - TV spot 8 x - ČT 24 - TZ každý týden 13
Shrnutí Chceme pomoci zejména obyčejným lidem v regionech zorientovat se v evropské problematice, protože je pro ně nesrozumitelná. Jdeme za nimi až do jejich měst a obcí. Myslíme na ty, co to mají daleko do velkých center. Chápeme jejich problémy. Ministerstvo pro místní rozvoj myslí na obyčejné lidi, kteří žijí daleko od „center moci“. Budeme jim jednoduše a jasně vysvětlovat, jak se čerpají peníze (proto brožury do malých obcí a regionálních infocenter, pohlednice, inzeráty v zájmových časopisech). Chceme před předsednictvím vylepšit postoj veřejnosti ke strukturálním fondům obecně (proto billboardy, plakáty, spot v televizi, propagace na webu). 14
Děkuji Vám za pozornost. 15