Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Nové metody, postupy a nástroje pro hodnocení kvality ve vzdělávání Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Špindlerův Mlýn,
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Plánování ve školní tělesné výchově
Učitel s rozhledem – žák se šancí
Pracovní porada Pracovní list.
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Pracovní porada Pracovní list.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
3. Metody pedagogické diagnostiky
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Gymnasium Jižní Město Praha
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
jak budovat kulturu školy společně
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Synergie manažerského týmu
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Metody Reuvena Feuersteina
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Model intenzivní podpory
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Model intenzivní podpory
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Model intenzivní podpory
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Mgr. Jan KORDA Nový kolega na smysluplné škole Základní škola a mateřská škola, Praha 8, Lyčkovo náměstí 6 Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Podmínky Pravidla Mám nastaveny funkční pravidla ve třídě (zásady vzájemného chování mezi lidmi) Bezpečné prostředí Atmosféra ve třídě, komunikace mezi dětmi a učiteli… umožňuje se vzdělávat bez strachu a obav Individuální potřeby Vidím individuum žáka - jeho potřeby, hranice, možnosti, strop.. Kompetence Důslednost Trvám a vyžaduji „PRO VŠECHNY STEJNĚ“! Důsledně hlídám nastavená pravidla ve třídě. Otevřenost – vstřícná komunikace Hledám způsoby jak pomoci, nehledám důvody, proč to nejde. Respekt Respektuji individuum žáka. Interakce Vyhodnocení chování Hodnotím spravedlivě dodržování dohodnutých pravidel. Pochválím. Spolupráce Podporuji spolupráci mezi dětmi. Nabízím pomoc. Naslouchání Jsem empatický k jednotlivým potřebám žáků

Plánování – rozvoj myšlení učitele Výstupy ŠVP Plánuji činnosti ve vyučování dle výstupů ŠVP. Cíl hodiny Pojmenuji cíl hodin vycházející z výstupů ŠVP a určím si aktivity (úkoly), které vede k naplnění cíle. Dílčí cíl hodiny Rozděluji cíl hodiny na menší celky (KRITÉRIA), která mi umožní tvořit a přesně zadávat různě náročné aktivity (úlohy). Cíl dle náročnosti myšlení, schopností, dovedností Stanovuji si cíle dle Bloomovy taxonomie. Rozděluji cíl hodiny na menší celky dle náročnosti myšlení, která mi umožní tvořit a přesně zadávat aktivity (úlohy) na různě náročné myšlení. Realizace (rozvoj myšlení dětí) Aktivizační metody Při vyučování dělají hlavně děti. Vyzývací metody Při vyučování dělají děti aktivity (úlohy), které jsou pro ně výzvou a nepodceňují jejich možnosti!! Všechny dělají stejné aktivity. Individualizace dle náročnosti úloh Skupiny či jednotlivé dětí řeší různé aktivity (úlohy) dle svého výběru či dle zadání učitele. Individualizace dle náročnosti myšlení Skupiny či jednotlivé dětí řeší cíleně různé aktivity (úlohy) dle svých možností. Žáci řeší úlohy sestavné dle Bloomovy taxonomie Reflexe Hodnocení výstupů Hodnotím stanovené výstupy ŠVP. Hodnocení cíle hodiny Hodnotím stanovené výstupy ŠVP kriteriálním hodnocením. Reflektuji stanovené dílčí cíle a naplnění stanoveného cíle hodiny. Průběžné monitorování dílčích cílů Monitoruji u jednotlivých dětí průběžně stanovené dílčí cíle. Mapuji individuální pokrok dítěte. Mapy učebního pokroku Monitoruji u jednotlivých dětí průběžně stanovené dílčí cíle. Mapuji individuální pokrok dítěte dle Bloomovy taxonomie. Hodnotím dle stanovené mapy učebního pokroku.

Sebevzdělávání Přijímá nové Vzdělávám se. Aplikuje nové Věci nové zařazuji smysluplně do své práce. Analyzuje nové Vhodně aplikuji a propojuji staré a nové. Hledám ideální formy. Kolegialita Sdílí nové Sdílím své zkušenosti a nápady s kolegy. Poradím, sdílím materiály… Zve do hodin Sdílím své zkušenosti a nápady s kolegy ve svých hodinách. Společná reflexe Navštěvuji hodiny kolegů, vzájemně analyzujeme hodinu a hledáme návrh případných změn ve vzdělávacím procesu. Angažovanost Plní zadané úkoly Svědomitě plním delegované úkoly Aktivně vyhledává úkoly Přicházím s vlastními nápady, řešeními, zkouším je v praxi Zodpovídá za určitou oblast Vedu určitou oblast, projekt, skupinu jiných lidí..