Energetický průmysl ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kraje ČR Karlovy Vary Ústí n. L. Jihlava Zlín Hradec Králové.
Advertisements

Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Vodní elektrárna Voda přitékající přívodním kanálem roztáčí turbínu, která je na společné hřídeli s generátorem elektrické energie. Dohromady tvoří tzv.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
VY_32_INOVACE_04_19_Tepelné elektrárny. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný výstup:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Petra Koutná NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Vodní nádrže TÉMA SADY: Vlastivěda.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – průmysl Jméno autora: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
Netradiční zdroje elektrické energie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Výroba elektrické energie
Termika – Fotovoltaika
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory.
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
REGIONÁLNÍ ENERGETICKÉ FÓRUM - ÚSTÍ 2012
TEPELNÉ MOTORY.
Elektroenergetika úvod do předmětu.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Fyzika – Tepelná elektrárna
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Netradiční zdroje elektrické energie
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Energetický průmysl ČR 2.
Znečištění ovzduší Obr. 1
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajina kolem nás Člověk a krajina.
KRAJ VYSOČINA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název materiálu: Nerostné suroviny
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
TÉMA: Karlovarský kraj
Název projektu: Moderní škola
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
JIHOČESKÝ KRAJ Mgr. Renata Šimková VLASTIVĚDA 5.TŘ.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Téma hodiny: Elektrárny – výroba el
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Tepelné motory.
zpracovaný v rámci projektu
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Nejstarší část střední Evropy
Transkript prezentace:

Energetický průmysl ČR

tepelné elektrárny energie se získává spalováním uhlí celkově tepelné elektrárny zajišťují 66 % celkové výroby energie největší tepelné elektrárny: Prunéřov Počerady Mělník Chvaletice Tušimice Dětmarovice Kladno Opatovice

jaderné elektrárny Dukovany Temelín 31 % výroby elektrické energie výhody: nevypouštějí do ovzduší škodlivé látky nevýhody: velká finanční nákladnost, problémy s vyhořelým palivem

vodní elektrárny 3 % výroby elektrické energie slouží pro vyrovnání výkonů ve špičce největší vodní elektrárny: Lipno Orlík Kamýk Slapy Štěchovice Vrané

větrné elektrárny oblasti s pravidelnými větry Krušné hory Jeseníky Vysočina Kámen Pavlov

sluneční elektrárny nejčistší a nejšetrnější způsob výroby elektrické energie nárůst výroby solárních panelů

výroba elektrické energie jednotlivých elektráren v kWh /m2