- Převod zlomků na desetinná čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zlomky a desetinná čísla.
ČÍSELNÉ MNOŽINY Poznámky se žáky se SPU DOC PDF Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Prezentace.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Matematika a její aplikace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
2.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Racionální čísla.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tiskárny, skener NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Klávesnice NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Záznamová média NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Obsah počítače NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Fotoaparáty - ZRCADLOVKY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Fotoaparáty - KOMPAKTY
Zapojení PC NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Výpočet povrchu tělesa
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Zlomky Čísla smíšená..
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
- Opakování – přirozená čísla
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
Základní pojmy hardware, software NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet povrchu příklady
Popis tělesa a výpočet povrchu
Digitální učební materiál
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Číselné soustavy - Opakování
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet objemu tělesa
Dělení racionálních čísel
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
Zlomky a desetinná čísla.
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Částicové složení látek
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Klid a pohyb tělesa NÁZEV ŠKOLY
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

- Převod zlomků na desetinná čísla NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLU RACIONÁLNÍ ČÍSLA 2 ČÍSLO SADY 2 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_28 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek RACIONÁLNÍ ČÍSLA 2 - Převod zlomků na desetinná čísla

Převod zlomků na desetinná čísla Máme dvě možnosti. a) Převod zlomku na zlomek se jmenovatelem 10; 100; 1000 rozšířením. 1 4 = 25 100 = 0,25 nebo 12 5 = 240 100 = 2,4 ( v mnohých případech to však nejde např. 1 9 ; 5 6 nebo 5 3 ) b) Převod zlomku dělením čitatele a jmenovatele. 7 4 = 7 : 4 = 1,75 3 8 = 3 : 8 = 0,375 Někdy máme znovu problém. Dělení nemá ukončený desetinný rozvoj. 2 3 = 2 : 3 = 0,6666..

Čísla periodická Perioda je vlastně opakování stále stejných čísel při dělení. 2 3 = 2 : 3 = 0,6666.. V tomto případě se opakuje stále 6. 23 27 = 23 : 27 = 0,851851 Existují však delší periody : Periodu označujeme čárkou nad opakujícími se čísly. Někdy však vzniká neperiodický rozvoj, nebo perioda je příliš dlouhá – provedeme zaokrouhlení. ( Jestli není přímo uvedeno, obvykle pracujeme se zaokrouhlením na dvě místa.) 23 27 = 23 : 27 = 0,851851 zaokrouhlíme na 0,85

Příklad 1 Převeď zlomek na desetinné číslo rozšířením na desetinný zlomek. - 7 5 = 15 4 = - 11 20 = 13 50 = - 19 25 = - 7 20 = - 7 4 = - 14 10 = - 1,4 375 100 = 3,75 - 55 100 = - 0,55 26 100 = 0,26 - 76 100 = - 0,76 - 35 100 = - 0,35 - 175 100 = - 1,75

Příklad 2 Převeď zlomek na desetinné číslo dělením ( zaokrouhli na dvě desetinná místa ) - 7 8 = 11 3 = - 16 9 = 13 6 = - 19 15 = - 7 22 = - 7 12 = - 7 : 8 = - 0,875 -0,88 11 : 3 = 3,666 3,67 -16 : 9 = -1,777 -1,78 13 : 6 = 2,166 2,17 -19 :15 = -1,266 -1,27 - 7 : 22 = -0,318 -0,32 - 7 : 12 = -0,583 -0,58

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky, náčrty a schémata: Mgr. Michal Divíšek