Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Advertisements

V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
ROSA – Pomoc dětem zasaženým domácím násilím Mgr. Eva Šilarová.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Naučit svoji mysl spolupracovat, nikoli bránit výkonu Pochopit hluboké příčiny svých úspěchů a neúspěchů a čerpat z nich Najít efektivní řešení šité na.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
2 Marketingové koncepce
Šikana.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Seminář o stavebním spoření
Sexual harassement, mobbing
JAK NAJÍT ČAS PRO SEBE S DVOJČATY? Mgr. Zuzana Staroštíková
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Josef Středula, předseda ČMKOS
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
Teorie a metodika výchovy
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
UČENÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Poměr v základním tvaru.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Psychologie test.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Moudra s květinou.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Transsexualita.
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Poměr v základním tvaru.
Každý je sám svůj a proč je to dobře
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Naučil jsem se....
Nevhodné zacházení s dítětem PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Když vás potká vyhoření
Život bez střeva , Praha.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Proč původci domácího násilí nemluví o svých problémech s kolegyněmi a kolegy v zaměstnání a proč o nich nemluví ani jeho oběti?

Předpoklady o násilí Co Vás napadá, když se řekne násilí, agrese?

O agresi, agresivitě a násilí agrese „chovaní, které cíleně směřuje ke způsobení negativních důsledků jiné osobě s úmyslem poškodit ji“ (Výrost & Slaměník, 2008, str. 268) X „schopnost organismu mobilizovat sily k zápasu o dosažení nějakého cíle a schopnost vzdorovat těžkostem“ (Edelsberger, 2000, str. 29) Podle A. Stodolové – první definice definuje NÁSILÍ, druhá definice AGRESIVITU AGRESÍ je chování, které umožňuje prosazování zájmů i s uplatňováním síly, ale není v ní a priori úmysl poškodit druhého – agrese ve sportu, ochrana území, mateřská agrese, prosazování norem, řízení kolektivu. Pro řízení agrese pomáhá vědomí, že jsme agresivní a za jakým cílem.

O násilí fyzické verbální aktivní pasivní bití najmutí vraha urážky   fyzické verbální přímé nepřímé aktivní bití najmutí vraha urážky rozšiřování pomluv, které jinému ubližují pasivní bráněním někomu v dosažení cílů odmítnout splnit požadavky neodpovídat na otázky nezastat se někoho, je-li nespravedlivě kritizován)

O násilí A dále: Ekonomické Psychické / Emoční

O násilí ve vztazích Domácí násilí – opakování, - může eskalovat, - prvek kontroly, - neměnnost rolí Ne: jednorázový incident spor vzájemné potyčky mezi partnery Vzájemné partnerské násilí

O násilí ve vztazích Podle typu vztahu Partnerské Mezigenerační Sousedské V kolektivu – šikana, mobbing, bossing

Moje předpoklady Agresivita je vrozená vlastnost zajišťující přežití, prezentuje se agresí, jejíž uplatňování je možné kontrolovat. Násilí za účelem uplatňování moci vs. násilí z bezmoci Násilí je akt, emocí vztek. Různé emoce (ohrožení, strach, bezmoc, nejistota…) se umí prezentovat jako vztek. Někdy je těžké se v tom vyznat, vztek je jednoduchý a přímočarý. Násilí „kanalizuje“ – hledá si cestu ke slabším. Vztek má v sobě spoustu energie, kterou mohu využít pro řešení, pokud se to naučím. Vztek je informace, že se děje něco důležitého, čemu mám věnovat pozornost.

Role ve vztazích zatížených násilím Osoba ohrožená Osoba násilná/osoba dopouštějící se násilí/pachatel/původce násilí Násilí kanalizuje – proto se často role mění Násilná osoba mívá zkušenost jako osoba ohrožená (např. v dětství nebo v jiných vztazích), ohrožená osoba může být násilná ve vztahu k slabším (např. ženy k dětem) Děti jako svědci násilí ve vztahu

Děti, které zažily válku Děti, které zažily násilí ve vztazích Prožitek s rodinou, přáteli Normální život přerušen Sdílení Není třeba něco skrývat Prožitek o samotě Život jde jakoby normálně dál Stud, utajování Okolí o násilí neví Násilí je třeba normalizovat, přetvařovat se

Proč mluvit a starat se o násilí? Transgenerační přenos Zdravotní dopady – nejen přímé úrazy, ale i častější kardiovaskulární onemocnění a negativně ovlivněný vývoj mozku, pokud jsme násilí vystavováni – i jako svědci – v dětství Psychosociální dopady – horší sebevědomí, tj. horší navazování vztahů, horší uplatňování na trhu práce Společenský problém – porušování lidských práv, rovnosti mužů a žen, justice TABU

Jak mluvit o násilí

Jak mluvit s dětmi/lidmi o násilí Zkuste si vybavit zážitek, kdy vás (jako dítě) něco trápilo, a podařilo se vám s tím někomu svěřit. Jak vám k tomu ta osoba pomohla? Co ten člověk dělal nebo jak se choval, že to šlo?

Co lidem brání, aby se svěřili? Strach Výhrůžky Nemají v nás důvěru Je pro ně příliš bolestné o násilí mluvit Násilí jim přijde normální Nevěří, že se něco může změnit Způsob jakým s nimi mluvíme Loajalita

Co nám brání mluvit o násilí? Vlastní zranitelnost Identifikace s některým z aktérů násilí ve vztazích Nedostatek znalostí Strach zasahovat do osobních záležitostí Strach z důsledků Strach udělat chybu Nejistota jak postupovat, když se nám někdo svěří

Co Vás nyní napadá, když se řekne násilí, agrese? Co víte o tom, proč aktéři vztahového násilí o něm nemluví na pracovišti?