Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0521 – Investice do vzdělání nesou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

1. cvičení úrokování.
Finanční matematika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úrok SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_14_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_22 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0209 Název vzdělávacího materiálu: Úročení vkladů a úvěrů Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Jednoduché úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Finanční matematika 2. část
Kam s penězi, aby nezahálely
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
Úroky - samostatná práce
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0521 – Investice do vzdělání nesou nejvyšší úrok Autor: Ing. Kamila Pecková Tematická sada: Finanční matematika Téma: Jednoduché úročení Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_05_24_PEKA

Anotace: Prezentace je určena k doplněný výkladu tematického celku Finanční trh. Obsahuje vysvětlení termínuj úroky, základní pojmy spojené s úročením, způsoby úročení, vzorec pro výpočet jednoduchého úročení a příklady na procvičení dané problematiky.

Úroky Jsou cenou kapitálu. Pro toho, kdo je dostává, jsou odměnou za odloženou spotřebu a představují budoucí vyšší výnos. Pro toho, kdo je platí, jsou nákladem. Ten potom porovnává úrok s výnosem investice a rozhoduje se o její ziskovosti.

Základní pojmy Výše úroku bývá uváděna pomocí úrokové míry – v procentech za určité období. Úrok se počítá za různé období, nejčastěji rok. Pak se úroková míra označuje jako p. a. (per annum). Úroková míra, která se vztahuje ke konkrétnímu finančnímu produktu, se nazývá úroková sazba.

Úročení je způsob připisování úroků k jistině Úročení je způsob připisování úroků k jistině. Rozlišujeme: - jednoduché úročení, - složené úročení. Daň z úroků: počítá se srážková daň ve výši 15 %. Úroková doba: první den vkladu (půjčky) se počítá, poslední den se nepočítá. Úrokové období: 1 rok.

Jednoduché úročení Používá se tehdy, když doba splatnosti nepřekročí jedno úrokové období. Úroky se počítají z počátečního vkladu. Pro výpočet se často používá zjednodušení – měsíc 30 dní, rok 360 dní.

Základní vzorce

Příklad 1: Dne 15. 8. 2013 klient uložil do banky 90 000 Kč a vybral je 31. 12. 2013. Jak velký byl úrok při úrokové míře 3 % p. a.? Řešení: u = 90 000 * (3/100) * (135/360) = 1 012,50 Kč Výpočet dnů: 4 * 30 + 15 = 135 dnů

Vypočtený úrok u soukromých osob se snižuje o srážkovou daň z příjmů Vypočtený úrok u soukromých osob se snižuje o srážkovou daň z příjmů. Podnikatelé zdaňují úroky až při podání daňového přiznání. Úkol: Vypočítejte daň podle zadání předchozího příkladu. Řešení: 1 012,50 * 0,15 = 151,90 Kč Klientovi bude sražena daň ve výši 151,90 Kč.

Příklad 2: Pan Lesák splatil úvěr a úroky částkou 202 016 Kč. Půjčku splatil po 260 dnech při ročním úroku 14 %. Kolik si pan Lesák půjčil? 220 160 = K0 * (1 + 0,14 * 0,72) K0 = 220 160/1,1008 = 200 000 Kč Pan Lesák si půjčil 200 000 Kč.

Příklad 3: CK Sen nabízí slevy při včasném zaplacení pobytového zájezdu k moři: zaplaceno do: sleva: konce listopadu 8 % konce ledna 4 % konce března 2 %

Málkovi chtějí jet na dovolenou do Řecka Málkovi chtějí jet na dovolenou do Řecka. Rádi by využili slevu a zaplatili zájezd do konce listopadu. Plná cena pro oba je 32 540 Kč. Málkovi ale nemají dostatek finančních prostředků. Sestra paní Málkové se nabídla, že jim peníze půjčí. Jako odměnu požaduje 1 % z půjčené částky, sestry se domluvily, že Málkovi splatí dlužnou částku jednorázově na konci června. Kolik si musí Málkovi půjčit a kolik sestře zaplatí?

Řešení: cena po slevě: 32 540 - (32 540 * 0,08) = 29 937 Kč (po zaokrouhlení) úrok: 29 937 * 0,01 * (210/360) = 173,63 výše splátky: 29 937 + 174,5 = 30 112 Kč (po zaokrouhlení) Málkovi sestře zaplatí 30 112 Kč.

Příklad 4: Pan Vápník si uložil na účet v bance 1 00 Kč na 180 dní. Za tuto dobu obdržel úrok ve výši 10 Kč. Vypočítejte úrokovou sazbu. i = 10 /(1 000 * 0,05) = 0,02 Pan Vápník obdržel úrok ve výši 2 %.

Zdroje: KLÍNSKÝ, Petr – MÜNCH, Otto – CHROMÁ, Danuše. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. 2., upravené vydání. Praha: EDUKO nakladatelství, s. r. o., 2010, 2011. 180 s. ISBN 978-80-87204-41-2. BELLOVÁ, Jana – BOHANESOVÁ, Eva – ZLÁMAL, Jaroslav. Ekonomie nejen k maturitě: ekonomické výpočty a projekty. 1. vydání. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. 22 s. ISBN 978-80-7402-005-6. URL: <http://www.kurzy.cz/urokove-sazby/> [cit. 2014-01-20]. URL: <http://www.financni-matematika.cz/uroceni/> [cit. 2014-01-12].