Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
KA6 - V ZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ K INTEGRACI ICT DO VÝUKY - "O BOROVÉ DIDAKTIKY SŠ„ O DBORNÉ PŘEDMĚTY P EDAGOG A TABLETY VE VÝUCE Dr. Michal.
Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Dokument KAP MSK - obsah
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Uplatňování didaktických zásad ve školní tělesné výchově
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
OD – Tablety: ukázková hodina s QR kódy
ZDRAVÉ ZUBY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Didaktické metody Androdidaktika.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozvíjení systémů a aternativní systémy Ing. Pavel Jirman.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Organizační formy výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Didaktické zásady Literatura:
Specifika práce s mladými lidmi v nízkoprahových programech pro děti a mládež Proxima Sociale o.p.s.​ Pavlína Mádlová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu.
Vyučující: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vůdcovství - leadership
Úvod do filozofie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Diagnostika Zimní semestr 2015/2016.
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Psychologie zdraví.
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Krása a umění jako prostředky výchovy
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
Akreditovaný vzdělávací program
Logické funkce a obvody
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Didaktika přírodopisu
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Struktura pedagogiky.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Profesionalita v sociální práci
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc. Didaktika dospělých Doc.PhDr. Jaroslav Mužík,DrSc. muzik.jaroslav@ujak.cz www.jaroslavmuzik.cz

Didaktika Andragogická didaktika

Pech (1937) „Didaktika je teorie vyučování, zabývá se metodami vzdělávání rozumového“ Velínský (1927) za podstatu didaktiky považuje: „Navozování transformací existujících tendencí v nové… pedagogika musí vyšetřovat, na jakou strukturu individuální, jakými metodami a za jakých okolností bylo způsobeno, že příslušné transformace bylo dosaženo…“ Uvedený autor zdůrazňuje pojetí didaktiky jako mravního ponaučení. (J. A. Komenský)

Krajnc (1979) Dvě hlavní priority zdrojů poznání andragogické didaktitiky. První je zkoumání objektu vzdělávání, tj. dospělého člověka a jeho učení. Druhým je přístup ke vzdělávání dospělého člověka (v rozdílnosti od dětí a mládeže). Skalková (1999) Didaktiku chápe jako jednotu teorie a praxe vzdělávání… „úkolem didaktiky není poskytovat praxi prosté rady co dělat a návody“

ANDRAGOGICKÁ DIDAKTIKA Andragogická didaktika je teorií vyučování a učení, resp. jejich synergického působení na vzdělávajícího se dospělého člověka. Zkoumá primárně didaktický proces, jeho cíle, obsah, formu, metody, vyučovací technologie a jeho logistické zajištění.

INSTRUMENTY ANDRAGOGICKÉ DIDAKTIKY Didaktické myšlení (instrumenty) Vzdělávací programy Vzdělávací projekty Cíle vzdělávání Výběr obsahu Vzdělávací moduly Volba forem a metod Vyučovací technologie Posuzování efektivity vzdělávání Logistika výuky

PRVKY DIDAKTICKÉHO PROCESU – PRODUKT VD Cíl Obsah – učivo Forma (čas) Metoda Výukové technologie Logistika vzdělávání cílová skupina