Základní škola a mateřská škola Bohdalov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sámova říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Sámův kmenový svaz 623 – 658 n.l..
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Dávní Slované Eliška Rybová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VYBER CO SEM NEPATŘÍ Avaři Slované Hunové Křesťan Pohan Muslim
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_564 _Sámova říše AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
ZEMĚ A NÁRODY NA ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Osídlení Čech v raném středověku
VY_32_INOVACE_151 pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Nejstarší dějiny ČR – Příchod Slovanů duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01Sada: 02 Ověření ve výuce: Vlastivěda Datum: Třída:
SÁMOVA ŘÍŠE LENKA VENCLOVÁ 7.ROČNÍK.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Ivan Semela Název šablonyIII/2 – Inovace.
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_467.
Slované.
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Kmenový svaz západních Slovanů. Mapa (1) Franský kupec Sámo (2)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Lidé a čas PRO ROČNÍK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
První státní útvary na našem území Sámova říše 1. Pravděpodobný rozsah Sámovy říše – označená červeně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.9 Sámova říše
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_ Opakování našich dějin
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Člověk a společnost, Dějepis
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Člověk a společnost, Dějepis
Člověk a společnost, Dějepis
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
AUTOR: Mgr. Šárka Rosenbergerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ČAS4
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Člověk a společnost, Dějepis
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Slované 7. ročník.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bohdalov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST : Člověk a společnost, Dějepis ROČNÍK: 7. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_13_1D-Sámova říše AUTOR: Mgr. Hana Kafková DATUM TVORBY: září 2013 OVĚŘENÍ: 10 .října 2013 ANOTACE: Prezentace představuje nejstarší období čes. dějin, včetně tzv. Sámovy říše, napomáhá k vizualizaci učiva. Doplněna výkladem učitele slouží také jako zápis do sešitu. Opakovací a tvořivé úkoly v závěru slouží pro zpětnou vazbu i k další práci žáka s tématem a k rozvíjení mezipředmětových vztahů. Lze je vytisknout také jako prac. list.

Sámova říše

Po r. 500 – příchod Slovanů na naše území Obr. 1 Obr. 2 pověst o praotci Čechovi

v čele slovanského kmenového svazu Franský kupec Sámo v čele slovanského kmenového svazu Obr. 3

632 – bitva u Wogastisburgu Slované (Sámo) X Frankové ( Dagobert) obr. 4

Po Sámově smrti se kmenový svaz rozpadl

Úkoly: ( některé s pomocí učitele či internetu) Kdy přišli Slované na naše území? Kdo byl v čele slovanského kmenového svazu? Najdi na internetu nějaké bližší podrobnosti o této osobě. Proč je informací o něm tak málo? Zamysli se, proč si Slované do svého čela zvolili někoho, kdo byl z cizí říše? Svoje názory porovnej s doloženými historickými důvody. Co se stalo r. 632? Čím je toto vítězství překvapivé? Proč se nedaří lokalizovat Wogastisburg? Nakresli, jak si jej představuješ.

Řešení: Po r. 500 Sámo, málo písemných záznamů z té doby o naší zemi Pomohl Slovanům v boji proti Avarům. Bitva u Wogastisburgu, franský král vládl větší a mocnější říši – předpoklad, že měl i větší a silnější vojsko Málo písemných záznamů z té doby

Zdroje a citace: Obrázky: 1) MATHAUSER, Josef. Wikipedia [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Josef_Mathauser_-_Praotec_%C4%8Cech_na_ho%C5%99e_%C5%98%C3%ADp.jpg 2) LIEBSCHER, Karel. Wikipedia [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rip_vychod_Karel_Liebscher.jpg 3) B. JEZOVNIK. Wikipedia [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Samo1.jpg 4) SÁNDOR, Dr. Márki. Wikipedia [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/Gesta_hungarorum_map.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Hana Kafková.