Finanční řízení Lenka Geržová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.3 Zlepšení kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Výzva č.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II – POVEZ II „Praktické příklady pro jednotlivé typy žadatelů“
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. C7 - Projektová kancelář Metodický výklad výzvy C7 Mgr.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
1 Finanční řízení Ing. Lenka Nováková. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
VÝZVA Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj – finanční část
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
IAS 17 Leasingy.
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Seminář pro příjemce OPVK
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
VÝZVA Místní akční plány rozvoje vzdělávání II
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Šablony I a jejich realizace
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Finanční řízení Lenka Geržová

Úspěšné finanční řízení – žádost o podporu Sestavení rozpočtu Vyplnění příloh Příprava finančního plánu + spolufinancování Hodnotící kritéria

Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu

Struktura rozpočtu* * NN neplatí pro PO OSS a OSS

Způsob vykazování celkových způsobilých výdajů sazba NN při podání žádosti zůstává stejná po celou dobu realizace projektu

1.2 Nepřímé náklady Neinvestiční náklady spojené s administrací projektu. Osobní náklady Administrativní tým projektu – pracovníci, kteří zajišťují chod projektu, provádějí jeho monitorování, připravují vyúčtování a zajišťují jeho publicitu. Smyslem jejich činnosti není odborná práce s cílovou skupinou. Cestovní náhrady Tuzemské služební cesty realizačního týmu Hmotný a nehmotný majetek a materiál Hardware, software a osobní vybavení související s administrací projektu, nosiče dat Spotřební materiál

1.2 Nepřímé náklady Místní kancelář Výdaje za materiál a služby, které souvisejí s řízením projektu, využívá je zejména administrativní tým a jsou pro zabezpečení realizace projektu nezbytné (telefon, poštovné, fax, platbu za připojení k internetu, spotřebu vody, paliv a energie, nájemné kanceláří pro realizační tým, apod.) Služby Outsourcované služby (publicita) Nájem a leasing Správní a jiné poplatky

1.1.2. Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční

1.1.2.1. Osobní výdaje Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Mezi přímé osobní výdaje jsou zahrnuty pouze odborné pozice. Pozice administrativního týmu spadají do nepřímých nákladů. Autorské příspěvky dle autorského zákona č. 121/2000 Sb.

1.1.2.1. Osobní výdaje Pro každou pozici vytvořte samostatnou položku rozpočtu (stejná náplně práce a stejná sazba při 100 % úvazku = 1 pozice). Označení názvem pozice = NE jménem pracovníka nebo „pozice neobsazena“... Do sloupce Cena jednotky uveďte mzdovou/platovou sazbu při 100% úvazku (Platy) nebo hodinovou sazbu (DPČ/DPP). Do sloupce Počet jednotek uveďte tzv. „úvazkoměsíc“ (Platy) nebo celkový počet hodin(DPČ/DPP). Součin počtu měsíců, během kterých je daná pozice zapojená do projektu a souhrnného úvazku/počtu hodin pro danou pozici. Počet měsíců musí být jasně provázán s harmonogramem aktivit.

1.1.2.1. Osobní výdaje Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení systém nevyplňuje automaticky!!!

Stanovení sazby pomocí ISPV http://www.mpsv.cz/ISPV.php ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.

Stanovení sazby pomocí ISPV Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí 56.000 Kč nebo 390 Kč/hod. Sazby v místě a čase obvyklé!

Klíčový a excelentní pracovník Pouze pozice: odborní garanti projektu a nezávislí posuzovatelé (dle definice jednotlivých aktivit). Pozice musí být označena (příloha Realizační tým). Označení musí být zdůvodněné. CV: kvalifikace (nejvyšší dosažené vzdělání), praxe v oboru i další činnosti/zkušenosti/kvalifikace, které se přímo vztahují k věcnému obsahu jednotlivých aktivit výzvy, zejména publikační činnost atd.

1.1.2. Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční Seznam obvyklých cen: http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Dokumenty_ke_zverejneni/Obvykle_ceny_vybaveni_verze_2.pdf Outsourcované služby – max. 49 % z CZV

1.3 Úspory projektu Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu

Způsobilost výdajů

Způsobilé výdaje Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.

Časová způsobilost výdaje 2015 2016 1 - 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 2019 2020 2021 2017 2018 podávání žádostí   schvalovací proces 1. vydání právního aktu, příjem zálohové platby Kč způsobilé výdaje 24 - 36 měsíců výdaje na finanční "riziko" žadatele Příjem žádostí o podporu: 20. 06. 2017 – 29. 09. 2017 do 10:00. Zahájení projektu = od úspěšného splnění 1. fáze hodnocení. Zahájení fyzické realizace projektu si zvolí žadatel v kdykoliv v době od zahájení projektu a nejpozději do 6 měsíců od vydaní právního aktu. Před zahájením fyzické realizace, jsou způsobilé pouze výdaje spojené s přípravou a administrací projektu. Výdaje, před vydáním PA = riziko nepodpoření projektu = vlastní zdroje žadatele.

Nezpůsobilé výdaje Investiční výdaje Stáže pedagogických pracovníků ve firmách a podnicích. Zahraniční stáže pedagogických pracovníků, dětí, žáků. Pracovních pozice ve školách, školských zařízeních a organizacích působících v oblasti neformálního vzdělávání: školní asistent, asistent pedagoga, chůva, školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, kariérový poradce, metodik ICT, koordinátor spolupráce školy a firem, odborník z praxe ve výuce, rodilý mluvčí ve výuce.

Finanční přílohy

Realizační tým Název subjektu žadatel/partner Zařazení do týmu odborný/administrativní tým Vazba pracovní pozice na položku rozpočtu kód položky z rozpočtu v ISKP 14+ Výše úvazku výše souhrnného úvazku za měsíc/počet hodin za měsíc/projekt Počet osob na dané pracovní pozici Doba trvání úvazku počet měsíců dle harmonogramu aktivit

Realizační tým Druh pracovního poměru pracovní smlouva/DPČ/DPP Kód pozice dle ISPV 4 místní kód dle http://www.mpsv.cz/ISPV.php Popis náplně pracovní pozice návaznost na KA zdůvodnění pozice, úvazku/počtu hodin popis náplně práce Excelentní/klíčový pracovník Zdůvodnění vyššího úvazku nad 1,0 úvazku

Komentář k rozpočtu Návaznost na klíčovou aktivitu. Důvod pořízení/zařazení do rozpočtu. Důvod nezbytnosti pro realizaci projektu. V případě, že položka bude pořizována v rámci veřejné zakázky, je nutné se odkázat na číslo veřejné zakázky z projektové žádosti. Způsob/postup kalkulace nákladů pro danou položku. Vysvětlení jednotkové ceny a počtu jednotek.

Komentář k rozpočtu Osobní výdaje odkaz na přílohu Realizační tým dovysvětlení počtu jednotek Cestovní náhrady způsob stanovení počtu jednotek a ceny jednotek (např. jedná se o „osobocestu“ apod.), souvislost plánování zahraniční služební cesty s realizací projektu. Nákup služeb kalkulace výdaje (např. průzkum trhu)

Komentář k rozpočtu Hmotný a nehmotný majetek a materiál uživatelské specifikace pořizovaného neinvestičního hmotného/nehmotného majetku. důvod počtu kusů pořizovaného vybavení. zdůvodnění ceny stejná jako v Seznamu obvyklých cen vybavení jiná jako v Seznamu obvyklých cen vybavení = důvod + např. průzkum trhu vybavení není v Seznamu obvyklých cen vybavení = důvod ceny + např. průzkum trhu

Komentář k rozpočtu Přímá podpora cestovní náhrady cílové skupiny – uvést způsob stanovení počtu jednotek a ceny jednotek, ve stručnosti uvést, v jaké souvislosti jsou cesty cílové skupiny plánovány. Jsou-li cestovné, ubytování a stravné realizované formou služby, vykazují se v kapitole rozpočtu Nákup služeb. mzdové příspěvky – popsat tak, aby bylo zřejmé, že se nejedná o mzdový příspěvek na pracovníka, který v průběhu nepřítomnosti daného pracovníka vykonává jeho práci jako náhradník/zástupce.

Finanční plán

Finanční plán Finanční plán Součást finanční řízení projektu Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního Další MO: 6 měsíců Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO

Finanční plán Krok 1: Příprava plánu vyúčtování rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO přičíst NN Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 40% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu.

Finanční plán Záloha (plán) = Vyúčtování (plán) = CZV Datum předložení 1. zálohové platba = předpokládané datum vydání právního aktu ( květen 2018)

Vyúčtování - finanční milníky Monitorovací období počet měsíců Vyúčtování - plán Vyúčtování - plán kumulativně Vyúčtování - skutečnost Vyúčtování - skutečnost - kumulativně % z plánu 1. 1. ZoR 3 2 000 000,00 Kč 1 800 000,00 Kč 90% Průběžný ukazatel 2. 2. ZoR 6 5 000 000,00 Kč 7 000 000,00 Kč 3 500 000,00 Kč 5 300 000,00 Kč 76% 3. 3. ZoR 1 000 000,00 Kč 8 000 000,00 Kč 1 600 000,00 Kč 6 900 000,00 Kč 86% 4. 4. ZoR 16 000 000,00 Kč 4 500 000,00 Kč 11 400 000,00 Kč 71% Hraniční ukazatel 5. 5. ZoR 6 000 000,00 Kč 22 000 000,00 Kč 19 400 000,00 Kč 88% 6. 6. ZoR 900 000,00 Kč 22 900 000,00 Kč 20 400 000,00 Kč 89% Průběžné finanční ukazatele sledovány u projektů, jejichž doba fyzické realizace je delší, než 30 měsíců včetně. 80% kumulativní částky vyúčtování ve finančním plánu za 2 MO. Hraniční finanční ukazatele budou sledovány u všech projektů. 60% kumulativní částky vyúčtování ve finanční plánu za cca 60% doby realizace

Vyúčtování - finanční milníky V případě úpravy průběžných finančních ukazatelů je nutné požádat o podstatnou změnu projektu. Při nesplnění minimální výše finančního ukazatele je poskytovatel oprávněn udělit příjemci sankci. Její výše bude uvedena v právním aktu o poskytnutí podpory. Ponížení hraničního ukazatele lze pouze podstatnou změnou spolu s žádostí o snížení celkové částky dotace.

Spolufinancování

Spolufinancování Specifické cíle Kategorie regionu dle tabulky v kapitole 8.1.5 PpŽaP – specifická část MRR: 100% nebo 88% VRR: 0%b nebo 12%

Spolufinancování MRR VRR Přehled zdrojů financování Dle tabulky v kapitole 8.1.5 PpŽaP – obecná část MRR: 0% nebo 5% nebo 15% (dle žadatele) VRR: když SC VRR = 0%, tak % vlastního spolufinancování VRR = vždy 0 %, když SC VRR = 12%, tak % vlastního spolufin. VRR = dle žadatele MRR VRR

Hodnotící kritéria

Věcné hodnocení Žadatel/partner V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 6 bodů) Financování projektu: V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 10 bodů) V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 4 body)