Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Žofínské fórum Silnice nebo železnice? Kam s investicemi v DI?
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
182. Žofínské fórum Co přinese nově chystaná legislativa z Ministerstva pro místní rozvoj? 8. září 2015 Ing. Miloslav Mašek, CSc. generální ředitel.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Budoucnost české dopravní infrastruktury Ing. Dan Ťok
Vodohospodářské aktuality
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
náměstek Ministerstva životního prostředí
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Financování dopravní infrastruktury
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Legislativní iniciativa a strategie MD k zefektivnění přípravy a realizace infrastrukturních projektů Konference Moravské dopravní fórum, Ing.
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy Kamil Rudolecký Luhačovice 21.9.2017

Priority MD v oblasti dopravní infrastruktury Silnice - pokračuje příprava (rekordní výdaje v 2016), významný posun většina tahů územně ukotvena, práce na DUR a DSP výstavba - zahajování nových staveb modernizace D1 velký rozsah oprav a modernizací, Železnice Dokončování koridorů III a IV Modernizace nádražních budov Rekonstrukce a modernizace tratí a nádraží Program rozvoje rychlých železničních spojení v ČR

Maximální možné využívání evropských zdrojů na dopravu Stav čerpání kombinace prostředků SFDI + OPD II historicky za rok 2016 nejlepší čerpání celého rozpočtu SFDI v současné době prostavěno 21 mld. Kč z OPD II, OPD II vyhlásil ze všech programů nejvyšší objem výzev za předpokladu čerpání 25 mld. evropských prostředků v OPD na rok 2017 bude vyčerpáno cca 1/4 celého OPD 2014 – 2020 na stavby, dočerpání OPD v 2020 v OPD se připravují i výzvy v oblasti elektromobility (dobíjecí stanice) nebo obnovy vozidlového parku osobní železniční dopravy

2. kola tendrů ŘSD ČR v zahájených užších řízeních Zahájeno D6 (Lubenec, Nové Strašecí – Řevničov, Řevničov), D35 Opatovice – Časy – Ostrov, D48 Frýdek Místek (obě etapy), D11 Hradec Králové – Smiřice, Jaroměř paralelně i menší stavby v 2. kolovém řízení Klíčové je dokončit výkupy, majetkoprávní přípravu a získat stavební povolení – rizika odvolání Otevírání nových úseků ŘSD ČR v 2017: - modernizovaná D1, D3, D4, D8 (2. profil), D11 - vybrané úseky na I/3, I/9, I/11, I/14, I/34, I/35, I/37, I/44

D 49 D49 Hulín – Fryšták Stavba byla zařazena mezi prioritní stavby se stanoviskem EIA dle 244/1992 Sb., a dne 22.11.2016 získala závazné stanovisko EIA Bylo zahájeno stavební řízení – jako poslední doklad pro vydání stavebního povolení MŽP v květnu 2017 udělilo výjimku dle § 56. zákona č. 114/1992 Sb. (výjimka na více jak 10. chráněných živočichů). Soud na základě žaloby ekologických aktivistů na začátku června pozastavil výjimku. Předpokládaný termín realizace proto nejdříve roce 2018 (zaleží na konání soudu a především jeho rozhodnutí) D49 Hulín – státní hranice Technicko – ekonomická studie byla schválena CK 29.3.2016 ve variantě E: Hulín – Fryšták kategorie R24,5/120, Fryšták – Vizovice kategorie R25,5/120, Vizovice – státní hranice ČR/SR kategorie S12,5/80 v uspořádání 2+1. Pro úsek Vizovice – státní hranice ČR/SR byla zpracována technicko vyhledávací studie, která bude v nejbližší době předložena na CK. Tato studie bude podkladem pro zpracování dokumentace EIA.

D 55 D55 Otrokovice, obchvat Je vykoupeno 99,65% pozemku (chybí poslední vyvlastnění) Stavba je zařazena mezi prioritní stavby se stanoviskem EIA dle 244/1992 Sb., a má vydané závazné stanovisko Předpoklad zahájení realizace 2018 D55 Olomouc - Břeclav Po Staré Město v kategorii R25,5/120 Dále kombinovaná varianta →V úseku Bzenec – Rohatec galerie v kategorii S11,75/80 D55 Přerov – Olomouc Vydáno územní rozhodnutí a získáno závazného stanoviska EIA. Probíhá podrobný geotechnický průzkum a v příštím roce bude probíhat zpracování dokumentace pro stavební povolení včetně inženýrské činnosti

D-O-L Zpracování Studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj – Odra- Labe - vybrán zpracovatel, rozběhnuty práce, schůzka u prezidenta Baťův kanál V návaznosti na Petrov se dokončuje projektová příprava plavební komory v Bělově a v Rohatci. Rekreační přístav Napajedla – Pahrbek v přípravě Rekreační přístav Veselí nad Moravou v přípravě

Novela stavebního zákona: Nová legislativa Novela stavebního zákona: hlavním cílem: celkové zjednodušení povolovacích procesů, jednotné řízení v rámci pozměňovacích návrhů v PSP ve 3. čtení neprošly 3 klíčové aspekty pro rezort dopravy: nemožnost přiznat odkladný účinek žaloby proti vyvlastnění předběžná držba změna příslušnosti pro vedení územního řízení a vyvlastnění u staveb obsažených v PÚR ČR z ORP na krajské úřady Zákon 416/2009 Sb. (MD + MPO) o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury hlavní myšlenka: respektovat specifičnost infrastrukturních staveb a umožnit tak jejich jednodušší, efektivnější a odbornější posouzení a projednání prostor pro dokončení hlavních myšlenek SZ za účelem urychlení výstavby DI Stavební trh vs. ZZVZ: nabídkové ceny zakázek (rozdíl předpokládané a reálné tržní ceny za stavební práce) aktualizace smluvních obchodních podmínek na světový standard FIDIC

Smluvní obchodní podmínky FIDIC: Vize ministerstva dopravy v oblasti dopravní infrastruktury do budoucna I Smluvní obchodní podmínky FIDIC: snaha o standardizaci obchodních podmínek ve stavebnictví prostřednictvím investorských organizací MD ŘSD má ze strany MD schválené červené, žluté i zelené verze podmínek SŽDC - červené schváleny, další „barvy“ v přípravě Efektivní řízení staveb: BIM = informační model/managemnet stavby MOTIVACE KE ZRYCHLENÍ A ZLEPŠENÍ (METODIKY)

Tranformace železniční sítě Vize ministerstva dopravy v oblasti dopravní infrastruktury do budoucna II Vodní cesty transformace ŘVC na příspěvkovou organizaci nově financovány i povodí Tranformace železniční sítě V souvislosti s VRT a autonomní mobilitou úvahy nad rozsahem sítě, zabránění fragmentace nepoužívaných tratí Autonomní mobilita - legislativa infrastrukturní dopady

Finanční výhledy

Finanční výhledy – co s tím.. Do roku 2020 budou reálná čísla vyšší – dočerpávání zdrojů OPD MD již předkládá žádosti do speciálních programů kombinovaných s úvěry Model financování PPP: 2015: vybrány jako pilotní projekty stavby mimo síť TEN-T (D4 a D7) v současné době vyhodnocována zakázka na poskytování poradenství při zadání PPP pro dostavbu tahu D4, zahájení předkvalifikace na 2017/2018 Příprava na období 2021+ Nutné zahájit čerpání již ve stavební sezoně 2021 Pravděpodobně nižší spolufinancování, kombinace s úvěry

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy