Typologie návštěvníků CR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Temperament
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
ANOTACE Vysvětlit žákům pojem osobnost, popsat typy osobností podle různých autorů, určit jejich charakteristiky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Světová a národní gastronomie
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
Vízum a vízové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Lázeňské služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Komunikace a interakce
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Centra kolegiální podpory
Rozmnožování organismů
Podstata a zvláštnosti služeb cestovního ruchu
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Typologie návštěvníků CR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Typologie návštěvníků a průvodce CR průvodce by měl: znát možné typické vlastnosti návštěvníků rozeznat a odlišovat jejich charakteristické znaky volit takové jednání a chování, které je možné pro vzájemnou optimální interakci s jednotlivými typy návštěvníků

Modální osobnost typická osobnost určité skupiny návštěvníků (typický Němec, Maďar, Francouz, …) průvodce musí na základě znalostí o modální osobnosti respektovat zásady: snaha o porozumění návštěvníkům přizpůsobení vlastního chování typu člověka k dobrému vztahu s návštěvníky napomáhá: taktní a zdvořilé chování, ovládání se, naslouchání klientovi poskytování objektivních informací s poučnými a zajímavými fakty

Kanaďanka korejského původu Masai z Keni Němka

Typologie návštěvníků CR podle různých hledisek hlediska: temperament individuální rysy charakteru země původu pohlaví věk motivace k účasti na CR

Typologie návštěvníků CR podle temperamentu ovlivňuje celou lidskou psychiku a náladu člověka určuje sílu a rychlost duševních pochodů a motorických projevů jedná se o citovou a volní vzrušivost člověka základní typy člověka podle temperamentu: flegmatik cholerik sangvinik melancholik

Sangvinik sangvinik (silný, vyrovnaný, rychlý): rozhodný výřečný družný bezproblémový pohotový

Cholerik cholerik (silný, nevyrovnaný, rychlý): rozhodný výřečný okázale projevuje spokojenost mrzutý a podrážděný, pokud se mu nevyhoví jeho chování lze usměrnit klidným, slušným, mírným vystupováním usměrňování jeho agresivity rozhodností nebo nevšímavostí

Flegmatik flegmatik (silný, vyrovnaný, pomalý): klidný vyrovnaný rozvážný stálý nedochvilný nepřesný

Melancholik melancholik (slabý): vyžaduje zvýšenou pozornost nutné získat jeho důvěru hovořit s ním srdečně a povzbudivě

Mezitypy návštěvníků lidé se často projevují jako mezitypy: sangvinik: vyrovnaný extrovert flegmatik: vyrovnaný introvert cholerik: nevyrovnaný extrovert melancholik: nevyrovnaný introvert

Extrovert družný společenský bezstarostný impulzivní optimistický preferuje pohyb, aktivitu riskuje nerad čte a studuje o samotě sklon k agresivitě, nekontroluje se, nespolehlivý

Introvert samotář tichý opatrný spolehlivý ctí etické hodnoty má rád uspořádaný způsob života, plánuje zřídka agresivní pesimistický

Nevyrovnaný jedinec neurotický jedinec: nevyrovnaný extrovert: úzkostlivý náladový nepřiměřené reakce iracionální chování nepřizpůsobivost k okolí emotivní deprese, psychosomatické poruchy, nespavost nevyrovnaný extrovert: utrápený, silné pocity úzkosti

Vyrovnaný jedinec emocionální jednání klidný vyrovnaný ovládá se rychle získává rovnováhu po silném emocionálním zážitku bez zbytečných starostí

Typologie návštěvníků CR podle charakteru zahrnuje poměrně stálé duševní vlastnosti člověka projevuje se v chápání a způsobu života jedince, ve vztahu sama k sobě, k práci, k druhým lidem, … charakterové vlastnosti: proměnlivé ovlivnitelné výchovou

Rozdělení návštěvníků CR podle způsobu chování chování vyplývá z charakterových vlastností: člověk s bezrizikovým chováním je jako účastník CR: rozhodný přátelský sdílný hovorný klidný, pohodlný plachý stydlivý nesmělý

člověk s rizikovým chováním je jako účastník CR: nepříjemný „vzorný“ nerozhodný uzavřený, málomluvný nervózní, rozčilený zklamaný, nespokojený nedočkavý náladový agresivní, útočný „pronásledovaný“ pesimistický optimistický pedantský servilní

Typologie návštěvníků podle původu tuzemský návštěvník: - občas nepřiměřeně vysoké nároky

Typologie návštěvníků podle původu zahraniční návštěvník/cizinec: - návštěvníci ze severní Evropy: věcnost, strohost, střízlivost, málomluvnost, - návštěvníci z jižní Evropy: jiné zvyky, výbušnost, nedochvilnost - návštěvníci z Asie: při každé příležitosti úsměv gastronomické zvyklosti zahraničních návštěvníků: rozdílné: většinou: vydatná snídaně, méně českých příloh, více zeleniny, ovoce, chléb a pečivo téměř ke každému jídlu, překapávaná káva nebo espreso a mléko, silnější čaj

Návštěvníci podle původu Španěl Jakuti Francouz Norka Chan Japonky

Zásady styku s cizinci znalost cizích jazyků: - angličtina: Brit, Američan, Kanaďan, Japonec, Skandinávec, Nizozemec, Ind, africké a arabské státy - němčina: Němec, Rakušan, Švýcar, Skandinávec, Holanďan, Belgičan, Maďar - francouzština: Francouz, Ital, Kanaďan, Belgičan, Švýcar, Rumun, africké a arabské státy - španělština: Španěl, Portugalec, Jihoameričan - ruština: Rus, Ukrajinec, země východní Evropy znalost života v ČR: např. aktuální ekonomické a sociální problémy

Typologie návštěvníků podle věku starší návštěvníci: průvodce: korektní jednání, poskytnutí pomoci, přehnaná péče není nutná dospívající: průvodce: takt, diplomacie, podpora zájmu, nepoučovat děti: samy (školní výlet) nebo s dospělými průvodce: využít hravost, soutěživost, přátelské a nenucené chování, chválit samostatnost

Typologie návštěvníků podle pohlaví jiné chování mužů a žen průvodce: volba rozdílných témat hovoru

Typologie návštěvníků podle motivace k účasti na CR rekreace turistika sport kulturně-poznávací zájmy průvodce: dodržet zaměření zájezdu

Kontrolní otázky: Kdo je modální osobnost? typická osobnost určité skupiny návštěvníků Podle jakých hledisek typologie může průvodce posuzovat návštěvníky? temperament, individuální rysy charakteru, země původu, pohlaví, věk, motivace Vyjmenujte základní typy člověka podle temperamentu. flegmatik, sangvinik, cholerik, melancholik

Jak se dělí návštěvníci CR podle chování? člověk s bezrizikovým a rizikovým chováním Jak se dělí návštěvníci CR podle původu? tuzemský návštěvník a cizinec Jak musí průvodce jednat s dospívajícími? mnoho taktu a diplomacie, podpora zájmu, nepoučovat

Zdroje: ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: Idea servis, 2007. ISBN 978-80-85970-57-9. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Four_temperaments_-_2.svg> EDMOND, Frederik. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eva_Habermann.jpg> [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gail_Kim.jpg> QUADELL. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kenyan_man_2.jpg> MOLNÁR, Rita. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://wikipedia.7val.de/wiki/Soubor:Liv_Ullmann.jpg> LABBÉ. Raphaël. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zinedine_Zidane_2008.jpg>

HAWK-EYE. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rafael_Nadal_in_La_Moneda-007.jpg> LIVES, Chalky. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Girls_giving_peace_sign,_Tokyo.jpg> HUMANO92. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ohuokhai.jpeg> VICKERS, Tim. [cit. 2013-04-21]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jackie_Chan_2002-portrait_edited.jpg>