Anotace – Sudokopytníci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sudokopytníci (Artiodactyla)
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Sudokopytníci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
SUDOKOPYTNÍCI - PŘEŽVÝKAVCI
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Anotace Opakování – jednoduché stroje Autor Dagmar K a isrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním. Schopnost vyhledávání informací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny členských států EU AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SUDOKOPYTNÍCI 1. Hmotnost těla se opírá o prst (ostatní zakrněly) 2. Prsty ukončeny rohovitými kopýtky 3. Většina býložravých druhů.
SUDOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Hmotnost těla opírají o dva prsty - třetí a čtvrtý. Prsty zakončeny rohovitými kopýtky. Většinou býložravci. 2 skupiny:
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Anotace – Lichokopytníci - nosorožec, slon Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností,
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny EURO AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů k finanční.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Anotace – Ulity, lastury Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a odpovědí na doplňující.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace – Přídavná jména Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby přídavných jmen, opozita, doplňování do věty, písmenkové přesmyčky Autor -
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
Anotace – Kočkovité šelmy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností na základě odpovědí.
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace – Food and drinks
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
LÉKÁRNIČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Anotace – Želvy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, ověření při odpovídání na.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Hadi Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti dedukce na základě.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a jeho svět
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Anotace – Sudokopytníci Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, díky kterým žáci odliší správné a nesprávné tvrzení Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština Očekávaný výstup - Plynulé čtení s porozuměním nahlas i potichu, zvládnutí učiva o sudokopytnících Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova - Sudokopytníci – kráva, prase divoké, hroch, velbloud, žirafa Druh učebního materiálu - Pracovní list Druh interaktivity - Aktivita Cílová skupina - Žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina - 10 - 14 let Celková velikost - 3 094 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Sudokopytníci Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Přežvýkavci Mezi sudokopytníky patří i tzv. přežvýkavci – např. kráva. Zatímco leží na zemi, neustále žvýká. Trávu, kterou již dříve polkla, totiž vydáví zpět do tlamy a přežvykuje ji ještě jednou. Její žaludek se totiž skládá ze 4 částí – bachoru, čepce, knihy a slezu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Prase divoké Mezi sudokopytníky patří i prasata – prase domácí a prase divoké. Prase divoké v určitém ročním období žere rostlinnou stravu a v létě pak i hmyz, červy, larvy nebo dokonce i hlodavce. Potravu hledají pomocí rypáčku i pod zemí. Samci mají nebezpečné prodloužené špičáky. Malá prasátka jsou pruhovaná. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Víš, kdo je bachyně a kdo kanec? Bachyně = samice prasete Srst prasat je plná cizopasníků, a tak aby se jich zbavilo, vyválí se v blátě a pak se dře o kůru stromů. Víš, kdo je bachyně a kdo kanec? Bachyně = samice prasete Kanec = samec prasete a malá ______________ selátka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Hroch Hroší žijí většinu života ve vodě. Ven vylézají jen večer, kdy slunce nemůže ublížit jejich kůži, aby se napásli trávou. Jsou k životu ve vodě dobře uzpůsobeni. Jejich kůže je příliš citlivá, a tak se schovávají ve vodě před sluncem. Mají oči na vrcholku hlavy, takže mohou být zcela potopeni a přitom pozorovat okolí. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

velbloud jednohrbý velbloud dvouhrbý Ve volné přírodě se velbloudi již téměř nevyskytují. Ve své domovině v pouštích Evropy a Asie se vyskytují jako domácí zvířata. Jsou velmi dobře přizpůsobeni životu na poušti. Husté řasy chrání oči před pískem, nozdry jsou uzavíratelné, aby do nich nevnikal písek, velká chodidla brání uklouznutí a hrby slouží jako zásobníky tuku. velbloud jednohrbý velbloud dvouhrbý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Žirafa Žirafy žijí pouze v Africe. Díky dlouhému krku dosáhnou i do korun stromů vysokých 5 – 6 m. Při pití musí žirafy široce rozkročit předníma nohama, aby se dostaly k vodě. Při okusování listů na trnitých větvích si žirafy pomáhají až půl metru dlouhým ohebným jazykem. Mnoho času tráví putováním za potravou. Jako zbraň jim slouží jejich krátké kůží potažené růžky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Je tvrzení správné? Žaludek přežvýkavců má 3 části. Ne. Má 4 – bachor, čepec, kniha a slez. Kráva stále žvýká, protože se jí potrava vrací do tlamy 2krát. Ano. Kráva patří mezi sudokopytníky. Prase divoké požírá jen rostlinnou stravu. Ne. Např. v létě si pochutnává na červech, hmyzu,… Samec i samice prasete divokého má nebezpečné vyčuhující špičáky. Ne. Má je jen samec. Hroší tráví celý svůj život ponořeni ve vodě. Ne. Převážně navečer spásají na břehu trávu. Velbloudi mají v hrbech zásobárnu vody. Ne. Mají tam zásobárnu tuku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Je tvrzení správné? Velbloudi dnes ve volné přírodě téměř nežijí. Ano. V Evropě a Asií žijí většinou jako domácí zvířata. Ne. V Africe a Asii. Při pití vody musí žirafa roztáhnout své dlouhé nohy. Žirafa se živí rostlinnou a živočišnou potravou. Ne. Živí se pouze rostlinnou potravou (hlavně listy), které okusuje ze stromu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Seznam použitých obrázků: http://www.index.hr/images2/kravanalivadi540px.jpg http://4.bp.blogspot.com/_TcUNT3McgBs/TSqW3YxiVgI/AAAAAAAAE1I/DDwOcaaS3DM/s400/babyboar.jpg http://www.theolivepress.es/wp-content/uploads/2010/12/wild-boar.jpg http://www.krykiet.com/wild_boar.jpg http://www.naturephoto-cz.com/photos/mraz/hippopotamus-05a12052.jpg http://www.naturephoto-cz.com/photos/maly/hippopotamus-92x_1664.jpg http://fohn.net/camel-pictures-facts/the-pictures/Arabian-Camel.jpg http://1.bp.blogspot.com/-3WPij65i9r8/TpHRaa1QSYI/AAAAAAAADJY/ltX8xpEmBdY/s320/Bactrian%2BCamel%2B14.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Giraffe_Ithala_KZN_South_Africa_Luca_Galuzzi_2004.JPG/250px-Giraffe_Ithala_KZN_South_Africa_Luca_Galuzzi_2004.JPG http://animalstime.com/wp-content/uploads/2012/05/Giraffe2.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).