MARKETING Přednáška P5 13. 03. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Analýza zdrojů a schopností organizace
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Strategické plánování v marketingu
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Marketingový výzkumný systém
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Marketing Základy a postupy..
Strategické marketingové plánování
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Plánování a rozhodování v organizaci
Vybrané manažerské nástroje
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Digitální učební materiál
Strategie regionu, obce
Vztahy se zákazníky.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

MARKETING Přednáška P5 13. 03. 2017

MARKETING

Úspěšná firma

Základy marketingové koncepce

Potřeby, přání, poptávka

MARKETINGOVÝ PROCES Firemní strategie Marketingová strategie Plánování jednotlivých složek marketingového mixu

MARKETINGOVÝ PROCES 1. 2. 3. 4.

2. Výběr cílových trhů Segmentace trhu – rozčlenění trhu do homogenních skupin. Targeting – proces vyhodnocování aktivity jednotlivých segmentů. Positioning – vymezuje produkt vůči konkurenci (odlišení od ostatních produktů na trhu, zaujetí žádoucí pozice na trhu).

MARKETINGOVÝ MIX (4 P)

MARKETINGOVÝ MIX „5. P“

MARKETINGOVÝ MIX (4 P je pohled pouze prodávajícího) 4 C (CUSTOMER) – spotřebitel Výrobek Cena Distribuce Komunikace

MARKETINGOVÝ VÝZKUM Specifikuje požadované informace, analyzuje výsledky, sděluje zjištěné poznatky a jejich důsledky, integruje poznatky z řady jiných vědních oborů – matematiky, statistiky, informatiky, psychologie, sociologie a dalších.

ČLENĚNÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 1 Časové hledisko: průzkum trhu – jde o statické pozorování, výzkum trhu – sleduje průběh tržních situací. Metody získávání informací:

ČLENĚNÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 2 Systémové hledisko: deskriptivní (popisný) – zabývá se zkoumáním skutečného stavu jevu či procesu, diagnostický (příčinný) – hledá všechny faktory, které předmět výzkumu ovlivňují, hledá odpověď na otázku, proč je daný stav takový, prognostický – se snaží o poznání, kam spěje dosavadní vývoj, jaký je jeho průběh, hledá a sleduje vývojové trendy včetně píčin, koncepční – hledá nejvhodnější nástroje marketingové strategie i taktiky v budoucích podmínkách.

ČLENĚNÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 3

VÝZKUM TRHU Výzkum celkové tržní situace Výzkum vnímání Výzkum subjektů trhu - role dodavatele - role konkurenta - role zprostředkovatele - role zákazníka Segmentační výzkum - v čem se liší očekávání zákazníků z různých segmentů -v čem se liší hodnocení výrobků u dvou základních skupin Výzkum velikosti trhu - tržní potenciál - tržní kapacita - tržní podíl Výzkum potřeb - základní výzkum potřeb - odbytový výzkum potřeb Výzkum vnímání Vnímání produktu Vnímání značky Vnímání podniku Výzkum nástrojů marketingového mixu Výrobky Ceny Distribuce Komunikace

Význam marketingového výzkumu ve firmě

Metodika marketingového výzkumu Definování problému a stanovení cílů Orientační analýza situace Sestavení plánu výzkumu a metodiky Presentace výsledků Analýza dat, zpracování informací Sběr dat, shromáždění informací

Techniky sběru informací Metody pro získávání primárních informací: Experimentální (v umělém prostředí). Pozorování. Dotazování. Metody pro získávání sekundárních informací (statistické údaje, publikace, databáze...)

BOSTONSKÁ MATICE (BCG) Boston Consulting Group Business Matrix Zhodnocení strategických podnikatelských jednotek (SBU) firmy pomocí matice růstu podílu. Čtyři typy podnikatelských jednotek: HVĚZDY. (DOJNÉ) PENĚŽNÍ KRÁVY. OTAZNÍKY. (HLADOVÍ) PSI.

Použité zdroje [1] Kotler, P., Armstrong G. Marketing, Grada publishing, 2004, ISBN 978-80-247-0513-2 [2] http://www.bcg.com