INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘIHLÁŠKA NA STŘEDNÍ ŠKOLU
Advertisements

STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU INFORMACE O REALIZACI PROJEKTU ADAPTABILNÍ ŠKOLY POČÁTEČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2006/2007 STŘEDNÍ ŠKOLA.
Průmyslová střední škola Letohrad
STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
Vstup absolventů středních škol na trh práce
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Úřad práce v Jihlavě Informační poradenské středisko
Informační poradenské středisko
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
STŘEDNÍ ŠKOLA TECHNICKÁ ŽĎÁR NAD SÁZAVOU VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Při vzdělávání dospělých vychází naše škola z Programů profesního vzdělávání dospělých,
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Proměna škol v Centra celoživotního učení KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 11. listopadu 2011.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Vzdělávání a výcvik pro automobilový průmysl 2. ročník odborné konference Kroměříž, 10. března 2005.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Otevírá dveře ke studiu a práci v Evropě Ing. Karin Jajtnerová Národní ústav odborného vzdělávání Eurocentrum Liberec, 21. února 2007.
Střední odborná škola technická, Střední odborné učiliště a Učiliště, Lidická 31, České Budějovice Představuje:
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Co a jak po základní škole?
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Poděbradská 93, Pardubice Tel: Vypracoval: Lukáš Nekola V rámci předmětu: Technologie.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Rámcové a školní vzdělávací programy
Nástroje daňových úlev
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Personální plán pro podnikatelský plán
1. června Příklad dobré praxe Začlenění rozšířeného vstupního školení řidičů do výuky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
(c) RPIC-ViP s.r.o. 1 Průzkum mezi podniky v v Moravskoslezském kraji 2006 Hlavní výstupy RPIC-ViP, s.r.o. Výstavní 8, Ostrava,
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
Každý náš žák může být uznávaným odborníkem nebo vyhledávaným řemeslníkem.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
Prospěchová stipendia ve školním roce 2017/2018 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury podzim 2016.
Průmyslová střední škola Letohrad Od došlo ke spojení SOU Letohrad a SPŠ Letohrad V roce 2011 jsme oslavili 60. výročí školy.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Důvod vzniku krajských stipendií
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Situace na trhu práce Pardubický kraj.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PHmax ve středním vzdělávání
Prezentace školy SOU Lázně Bělohrad.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Strojnická průmyslovka – škola českých hlav a rukou
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Setkání kariérových poradců
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP 15. 6. 2012 Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad Sázavou

jako nástroj rozvoje individuálních potřeb žáků Střední škola technická Žďár nad Sázavou Společný první ročník jako nástroj rozvoje individuálních potřeb žáků Střední škola technická Žďár nad Sázavou je držitelem certifikátu kvality dle ČSN EN ISO 9001

Historie systému společného prvního ročníku Rok 2003 - projekt Modulární vzdělávání v učebních a studijních oborech SOU Jedná se o první projekt zaměřený na tzv. společný první ročník. Řešil: prostupnost mezi obory problematiku žáků předčasně opouštějících systém vzdělávání možnost vyučení ve dvouletém učebním oboru stejného odborného zaměření úsporu finančních prostředků při výuce tzv. máločetných oborů

Schéma projektu Modulární vzdělávání

Realizace projektu v tehdejší době nebyla v plném rozsahu možná, i když získal podporu Kraje Vysočina. Byly zpracovány učební dokumenty a učební texty. Původní návrh obsahoval ještě možnost získání výučního listu pro žáky ve studijních oborech na konci 3. ročníku. V dnešní době by tato možnost odstranila problémy celé řadě neúspěšných maturantů. Zkušenosti z tvorby učebních dokumentů byly využity od roku 2004 při přípravě a realizaci projektu Kraje Vysočina Adaptabilní školy – počáteční vzdělávání. Společný první ročník se stal součástí školních vzdělávacích programů SŠT Žďár nad Sázavou.

Adaptabilní školy – počáteční vzdělávání Rok 2005 - projekt Adaptabilní školy – počáteční vzdělávání Myšlenku společného prvního ročníku bylo možné realizovat až v roce 2005 v projektu Kraje Vysočina Adaptabilní školy – počáteční vzdělávání. Zpracování projektu předcházel rozsáhlý průzkum mezi žáky, rodiči, pedagogy a firmami, který potvrdil správnost myšlenky univerzálnější přípravy žáků v technických oborech. Zkušenosti získané při výuce společného oborového základu byly v plném rozsahu využity při tvorbě školních vzdělávacích programů.

Schéma výuky podle projektu Adaptabilní školy

Schéma výuky podle školních vzdělávacích programů

POPIS SYSTÉMU SPOLEČNÉHO PRVNÍHO ROČNÍKU Základní princip: Učivo v prvním ročníku je koncipováno tak, aby ve všech oborech vzdělávání mělo stejný obsah odpovídající požadavkům jednotlivých oborů. Žák podává přihlášku do zvoleného oboru a škola jeho volbu plně respektuje. Odborné učivo zahrnuje čtyři základní moduly zaměřené na: • ruční zpracování kovů, zámečnické a montážní práce • ruční zpracování dřeva a plastů • strojní obrábění • elektromontážní práce

POPIS SYSTÉMU SPOLEČNÉHO PRVNÍHO ROČNÍKU Podmínkou realizace je společný základ odborných vědomostí a dovedností jednotlivých oborů vzdělání. Vzdělávací nabídka SŠT Žďár nad Sázavou zahrnuje na sebe navazující studijní a učební obory: technik modelářských zařízení modelář mechanik strojů a zařízení strojní mechanik, nástrojař mechanik seřizovač obráběč kovů mechanik elektrotechnik elektrikář

POPIS SYSTÉMU SPOLEČNÉHO PRVNÍHO ROČNÍKU Které problémy systém řeší? nevyhovující volbu oboru vzdělání – žák má možnost poznat základy jednotlivých profesí a v případě zájmu změnit obor prostupnost vzdělávací nabídky prostupnost mezi studijními a učebními obory v 1. ročníku možnost přestupu ze studijního do učebního oboru ve 2. až 4. ročníku v případech, kdy žák učivo nezvládá usnadňuje získání středního vzdělání s maturitní zkouškou pro absolventy učebních oborů – přijetí do 2. ročníku bez rozdílových zkoušek, do 3. ročníku s rozdílovými zkouškami pouze ze tří předmětů – český jazyk, dějepis, matematika

POPIS SYSTÉMU SPOLEČNÉHO PRVNÍHO ROČNÍKU Které problémy systém řeší? výuka v 1. ročníku je pro žáky zajímavější a více je baví umožňuje výuku tzv. máločetných oborů snižuje finanční náklady na výuku Které problémy systém přináší? náročnější požadavky na organizaci práce větší požadavky na učitele odborných předmětů a odborného výcviku obtížnější probírání zameškaného učiva u žáků s vyšší absencí větší problémy při přijímání žáků do vyššího ročníku z jiných škol

POPIS SYSTÉMU SPOLEČNÉHO PRVNÍHO ROČNÍKU Jaké má škola zkušenosti z realizace? systém je zajímavý pro žáky, kteří ještě nejsou rozhodnuti o volbě budoucí profesní orientace společný první ročník oddaluje o rok definitivní rozhodnutí o volbě oboru vzdělání prostupnost mezi obory umožňuje žákům zvolit vzdělávací dráhu podle zájmu a schopností žáci poznají základy strojírenských, metalurgických a elektrotechnických profesí, získají širší přehled o technice bezproblémová možnost přestupů mezi obory odstranila problémy s nevyhovující volbou oboru

POPIS SYSTÉMU SPOLEČNÉHO PRVNÍHO ROČNÍKU Jaké má škola zkušenosti z realizace? odborná výuka v 1. ročníku žáky zajímá více než v minulosti, prospěch v odborných předmětech je lepší než ve všeobecně vzdělávacích systém umožňuje výuku i v tzv. máločetných oborech, o které je na trhu práce zájem snižují se finanční náklady na výuku společný 1. ročník usnadňuje přípravu nového školního roku při přijímacím řízení s možností uchazeče podat více přihlášek systém umožňuje naplňovat individuální potřeby jednotlivých žáků a rozvíjet jejich osobnosti

ÚDAJE Z PRŮZKUMU NÁZORŮ ŽÁKŮ 2. ROČNÍKU

ÚDAJE Z PRŮZKUMU NÁZORŮ ŽÁKŮ 2. ROČNÍKU

ÚDAJE Z PRŮZKUMU NÁZORŮ ŽÁKŮ 2. ROČNÍKU

ÚDAJE Z PRŮZKUMU NÁZORŮ ŽÁKŮ 2. ROČNÍKU A JEJICH RODIČŮ

ÚDAJE Z PRŮZKUMU NÁZORŮ ŽÁKŮ 2. ROČNÍKU A JEJICH RODIČŮ

ÚDAJE Z PRŮZKUMU NÁZORŮ ŽÁKŮ 2. ROČNÍKU A JEJICH RODIČŮ

Děkuji vám za pozornost