Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Passive voice / Trpný rod B1
Advertisements

TRPNÝ ROD (PASSIVE VOICE)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Trpný rod Matěj Suchánek.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
PRESENT PERFECT SIMPLE
22. základní škola Plze ň, Na Dlouhých 49, p ř ísp ě vková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trpný rod V minulém, přítomném a budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Trpný rod – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Active x passive Active and passive structures. Činný X trpný rod They built this castle in 15th century. This castle was built in 15th century. They.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_164 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_16_16_Passive voice Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 ANOTACE:  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_41 Jméno autora: Mgr. Linda Libenská Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Passive voice Trpný rod vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Trpný rod (The passive) Angličtina neskloňuje a nečasuje, podle koncovek tedy nepoznáme, zda se jedná o podmět, či předmět věty. Poznáme to podle slovosledu:
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 1.5.2013 Název: VY_32_INOVACE_1C_AJ8_05_Passive voice II Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Angličtina Téma: Trpný rod- 2.část Ročník: 8. ročník Klíčová slova: passive voice, past participle, passive, active

Anotace Trpný rod (Passive voice) – 2.část gramatika test na ověření správného pochopení a užití trpného rodu ve větách.

Čas Passive voice - trpný rod Přítomný prostý Minulý prostý Budoucí Přítomný průběhový Minulý průběhový Předpřítomný The book is written every day. The book was written yesterday. The book will be written. The book is being written. The book was beeing written. The book has been written. Somebody cleans this classroom every day.- Převeď tuto větu do trpného rodu ve všech časech.

Trpný rod v otázce Otázku tvoříme tak, jak se běžně tvoří otázka se slovesem být v různých časech. What is chocolate made from? Have you ever been stung by a bee? Is anybody hurt? When was it finished? How much money was stolen in the robbery? How is this word pronounced? Make a few more sentences.

Trpný rod v záporu Zápor tvoříme tak, jak se běžně tvoří zápor se slovesem být v různých časech. The money will not be returned. It won't be done tomorrow. I haven′t seen her for ages. It hasn't been completed yet. The car was three years old but hadn′t been used very much. I′m not often invited to parties. I wasn′t invited. This road isn′t used much. Make a few more sentences.

Sir Alexander Fleming discovered penicillin in 1928. Kdy trpný rod použít? - Když chceme zdůraznit, co se stalo, a ne, co kdo udělal. Činný rod Sir Alexander Fleming discovered penicillin in 1928. Trpný rod Penicillin was discovered in 1928 by Sir Alexander Fleming.

Kdy trpný rod použít? 1.Téma věty je jiné než činitel děje. Columbus discovered America. (činný rod, téma věty je KOLUMBUS, říkáme o něm, že objevil Ameriku) America was discovered by Columbus. (trpný rod, téma věty je AMERIKA, říkáme o ní, kdo ji objevil) 2.Činitel děje není důležitý America was discovered in 1492. V této větě není činitel děje vůbec vyjádřen, buď proto, že je to všeobecně známý fakt, nebo proto, že to v dané situaci není důležité. Pořád je téma věty Amerika, říkáme o ní, kdy byla objevena. 3.Činitel děje není známý My car was stolen yesterday.( Činitele neznám, nebudu ho tedy pravděpodobně dávat jako podmět věty.) Somebody stole my car yesterday. ( Tato věta by byla také možná, ale bylo by lepší se v tomto případě tomuto prázdnému podmětu vyhnout.)

Něco navíc: Pokud se jedná o sloveso, které má dva předměty (přímý a nepřímý), je možné jako podmět věty použít jakýkoliv z nich. She gave me the money. ( Dala mi ty peníze) nepřímý předmět přímý předmět The money was given to me. - Jako podmět věty jsme použili přímý předmět. (Ty peníze jsem dostal já.) I was given the money. - Jako podmět věty je zde použit nepřímý předmět, tedy já. Takové použití nepřímého předmětu jako podmětu věty v trpném rodě nám může připadat nezvyklé ( nelze přeložit slovo od slova do češtiny ). V angličtině jsou ale tyto věty běžné.

BY nebo WITH? Chceme-li v trpném rodě přeci jenom činitele děje zmínit, zpravidla bývá za předložkou BY America was discovered by Columbus. Hamlet was written by Shakespeare. Předložka WITH uvozuje spíše nástroj, než činitele: The door was opened with a key. - Klíč zde není činitel ale nástroj. Compare: The door was opened by a burglar. - Lupič je zde činitel.

The hotel room _______________ yesterday. ( clean ) Complete the sentences. Put the verbs in brackets into the correct form. The hotel room _______________ yesterday. ( clean ) The letter _____________ from Paris. ( send ) This website _____________ by hundreds of people every day. ( visit ) I can′t go with you. I ________________ to a wedding. ( invite ) When _____________________ . ( discover / Australia ) Tables and chairs __________________ ( usually / make ) of wood. The stolen car ____________ in a deserted car park yesterday morning. ( find ) Your car ________________ tomorrow. (repair ) This ring _____________ to me when I was a child. ( give ) He ________________ when he fell off a tree. ( badly / hurt ) U2 have a new album. Really? What ___________ ? ( it / call ) was cleaned was sent was visited have been invited was Australia discovered are usually made was found will be repaired was given was badly hurt is it called

Použité zdroje: MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN 978 0521 755481. VÍT, Marek. Trpný rod - tvoření trpného rodu [online]. [cit. 1.5.2013]. Dostupný na WWW: www.helpforenglish.cz PETERS, Sarah; GRÁF, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha: Polyglot, 2007, ISBN 80-86195-00-7. REDMAN, Stuart. English Vocabulary in Use. London: Cambridge University Press, 2002, ISBN 978-0-521-01171-6.