STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOGRAFICKÁ TOPOGRAFIE A KARTOGRAFIE. KARTOGRAFIE „Věda zabývající se konstrukcí a obsahem map zemského povrchu, jejich používáním, rozmnožování a.
Advertisements

Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Induktivní statistika
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Měření délky pevného tělesa
Číselné množiny - přehled
Martina Litschmannová
ČAS.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Lineární funkce - příklady
Práce se sloupkovými diagramy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Grafy.
Grafy.
STATISTICKÉ METODY V GEOGRAFII
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
Sloupkový diagram Tematická oblast
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
„Svět se skládá z atomů“
2. cvičení
8.1 Aritmetické vektory.
Výběrové metody (Výběrová šetření)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování na 4. písemnou práci
Databáze MS ACCESS 2010.
zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Parametry polohy Modus Medián
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Informatika pro ekonomy přednáška 8
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Střední hodnoty Udávají střed celé skupiny údajů, kolem kterého všechny hodnoty kolísají (analogie těžiště). Aritmetický průměr - vznikne součtem hodnot.
STATISTIKA Exaktní věda Úkoly statistiky zjišťovat data
Základní statistické pojmy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
(obsah a rozsah pojmu, klasifikace pojmů)
TŘÍDĚNÍ DAT je základní způsob zpracování dat.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Metody sociálních výzkumů
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Statistika.
Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Lineární funkce a její vlastnosti
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
… jak přesně počítat s nepřesnými čísly
Grafy kvadratických funkcí
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Transkript prezentace:

STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.

STATISTIKA se zabývá zkoumáním hromadných jevů (společenských, přírodních, technických či jiných) na dostatečně rozsáhlém souboru objektů (osob, věcí, událostí apod.). Hledá a matematicky zpracovává ty vlastnosti, které se projevují teprve v souboru objektů, nikoli na jednom případě.

STATISTICKÝ SOUBOR neprázdná konečná množina prvků, na které se provádí statistické zkoumání určitého hromadného jevu – osoby, věci, události, časová období apod. (př.: třída)

STATISTICKÁ JEDNOTKA – prvek statistického souboru ( př.:student)

ROZSAH STATISTICKÉHO SOUBORU - počet všech jednotek statistického souboru (př. počet žáků třídy)

STATISTICKÝ ZNAK - vlastnost statistické jednotky (př.:známky).

HODNOTY ZNAKU – jednotlivé údaje znaku x1, x2, x3, x4,….. xr (př. pět stupňů školní klasifikace 1,2,3,4,5) Znaky kvantitativní – mají hodnoty vyjádřené čísly (výška, hmotnost, věk roční příjem…) Znaky kvalitativní – mají hodnoty vyjádřeny slovním popisem (druh nemoci, rodinný stav, pohlaví, barva očí …)

ČETNOST(ABSOLUTNÍ ČETNOST) – počet statistických jednotek, kterým všem přísluší právě stejná hodnota znaku ( př. počet jedniček), potom n1, n2, n3 ….. nr. Platí kde n je rozsah souboru.

RELATIVNÍ ČETNOST značí, jaká část souboru má hodnotu znaku přičemž platí, že součet relativních četností se rovná jedné Pokud vyjádříme relativní četnost v procentech, je součet roven 100%.

ROZDĚLENÍ ČETNOSTÍ ZNAKU x - vyjadřuje následující tabulka znak x x1 x2 …. xr četnost n1 n2 ….. nr

GRAFICKÉ ZNÁZORNĚNÍ ROZDĚLENÍ ČETNOSTÍ Nejčastěji užívané grafy jsou: - spojnicový neboli polygon četností - sloupkový neboli histogram - kruhový (výsečový) - používá se hlavně tehdy, máme-li relativní četnost vyjádřenou procenty.

SPOJNICOVÝ DIAGRAM NEBOLI POLYGON ČETNOSTÍ získáme spojením bodů, jejichž první souřadnice je hodnota kvalitativního znaku a druhá souřadnice je odpovídající četnost

SLOUPKOVÝ DIAGRAM NEBOLI HISTOGRAM se používá, jsou-li hodnoty znaku sdruženy v intervaly; tyto intervaly tvoří základny sloupků, odpovídající četnosti udávají např. výšky. Kdyby intervaly nebyly stejně dlouhé, musela by být četnostem rovna nikoli výška, nýbrž plošný obsah sloupků.

KRUHOVÝ DIAGRAM pomocí něho znázorňujeme rozdělení četností kvalitativního znaku, kdy různým hodnotám znaku odpovídají kruhové výseče