Komunikace jako nástroj propagace dodržování zákonů Notes
Druhy nástrojů
Komunikace V rámci inspekce S ostatními inspekčními orgány S ostatními autoritami S průmyslem S veřejností
KOMUNIKACE OVLIVŇUJE CHOVÁNÍ Pět úrovní: Pozornost Vědomosti Postoj Záměr Chování
KOMUNIKACE A PROSAZOVÁNÍ Ovlivňování vnímání Objektivní a subjektivní možnost dopadení KOMUNIKACE Objektivní možnost Subjektivní možnost
Ovlivňování vnímání (subjektivní možnosti dopadení) Zviditelnění činnosti prostřednictvím publicity, dopisy firmám, atd. Oznámení opatření v médiích (sankcionování) Publikování výsledků prosazovacích opatření v médiích Publikování nařízených opatření
‘Loupací model’ 6. Výchova ke komunikaci 1. Prosazovací činnost 2. Prosazovací signály 3. Komunikace o prosazovací činnosti 1 2 3 4 5 6. Výchova ke komunikaci 7. Tématická komunikace 4. Všeobecná prosazovací komunikace 5. Komunikace o předpisech 6 7
KOMUNIKAČNÍ AKTIVITY Publicita - tiskové zprávy Osobní - školení/kurzy - televizní spoty - časopisy - spoty v rádiu Osobní - školení/kurzy komunikace - lobování - osobní setkání - skupinová setkání Psaná a - brožury, letáky audio-vizuální - dopis, e-mail komunikace - internet - video
Vytváření nátlaku na pachatele prostřed-nictvím výtek sazování 1 Systém 10 dodrž. kontrol Monitorování dodržování 30 Propagace dodržování 40 Praktické hodnocení předpisů Dodržovací strategie 60 Zablokovat únikové cesty Propagace implementace ve veřej- 80 ných a regulačních orgánech Rozšiřování předpisů všem stranám 100 Státní publikace Tisk Vytváření nátlaku na pachatele prostřed-nictvím výtek Vytváření tlaku na dodržování předpisů % nedodržování
PROPAGACE DODRŽOVÁNÍ Nabídka vzdělání a informací o zákonech (a předpisech) Propagace technologického vývoje a hodnocení Podporovaní přenosu informací/technologií Připomínkování upravovaných a nově vznikajících předpisů Vytváření environmentálních kodexů a návodů Propagace environmentálních auditů