Nepřátelé pokroku, demokracie a ducha svobody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slova Květiny.
Advertisements

Umělá inteligence. Dva přístupy Technický – formální systémy, modely, konkrétní aplikace Filosofický – definice inteligence, vztah k mysli, vědomí a navíc.
Součástí státního území
Jak funguje věda - jak vědci přemýšlejí, - jak přicházejí na své objevy, - co můžeme od vědy očekávat - a co naopak ne Mgr. Jan Kolář, Ph.D. Ústav experimentální.
ZÁKLADNÍ ETICKÉ KATEGORIE II
PRAKTICKÁ A SOCIÁLNÍ ETIKA
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Přechod z ústavní do komunitní služby
z pohledu pedagogiky a katechetiky
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Osvícenství.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/ Právo jako filozofický pojem.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Hledání ztracené pravdy 1.Pravda Boží – zjevená v Písmu...já jsem cesta, PRAVDA i život. 2.Pravda jako skutečný stav věcí (pozemských)
Dal bych všechno co vím za polovinu toho co neznám. „Descartes“
 Poslední přikázání z první desky desatera – příkazy vztahující se k Bohu.  Již ve SZ patřilo toto přikázání k identitě vyvoleného národa.  Židé světili.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Český Krumlov listopadu Českokrumlovská mediální konference Budoucnost veřejnoprávních médií Regulace obsahu v digitální éře krátká úvaha.
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
Politika Pavel Šuranský.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
REAKCE NA SEKTÁŘSTVÍ. MOŽNOSTI INTERVENCE organizace, studující vliv náboženských hnutí  Ústavu religionistiky  pardubická Katedra religionistiky a.
1. Ozvi se , Pane můj. | Já toužím znát tvou vůli
Vliv Dunning-krugerova efektu na přijímání a prosazování reforem a veřejnou volbu.
Mezináboženské vztahy. Vztahy mezi vztahy?  Náboženství je vztah k transcendentní skutečnosti.  Co jsou tedy vztahy mezi náboženstvími? Vztahy vztahů?
1. Křti nás ohněm lásky svaté svojí, | zaněť srdce naše plápolem! | Přepaš horlivosti bedra naše k boji, | navštěv zase, | Pane, tuto zem!
Dal bych všechno co vím za polovinu toho co neznám. „Descartes“ „Descartes“ Dal bych všechno co vím za polovinu toho co neznám. „Descartes“
Alexis de Tocqueville / / Karl Marx /1818 – 1883/
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Evropský standard správního uvážení. Pojem správního uvážení dvojí pojetí správního uvážení 1. užší pojetí: případy, kdy právní úprava výslovně dává veřejné.
Judikatura ESLP III Ochrana lidských práv v Evropě 19. dubna 2005.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Spirituální teologie 5. DOBRÁ A ŠPATNÁ MOC. Úvodem  Celou Biblí prochází kritika moci  Dobrá moc je jen ta, která chrání slabé  Násilní lidé potřebují.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Teorie státu.
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Humanistický a existencionální přístup Mgr. Věra Pucová.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kategorizace osob Dosavadní úprava Nová úprava Osoby Osoby člověk
Slova Květiny.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol,
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Stát Definice, funkce, typy.
DUM - Digitální Učební Materiál
za polovinu toho co neznám.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Poznání Boží vůle.
Svoboda vyznání Teologická etika 2 VOŠ Jabok Mgr. Zdenko Š Širka, ThD.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
za polovinu toho co neznám.
Umělá inteligence a autorské právo z pohledu práva na svobodu projevu
Svoboda vyznání Teologická etika 2 VOŠ Jabok Mgr. Zdenko Š Širka, ThD.
GDPR a budoucí redakční praxe
za polovinu toho co neznám.
Myšlenky Citáty Přísloví l.p.2007 Laduschka - Atllanka.net.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní filozofické otázky
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Nepřátelé pokroku, demokracie a ducha svobody Milan Šimek Občanská výchova

KDO JSOU HLAVNÍ NEPŘÁTELÉ ?

NEVĚDOMOST Člověk, jemuž chybí znalosti a informace, se nerozhoduje správně, je omezen možnostmi volby, dělá chybné kroky, aniž o nich ví. Nevědomost brání pokroku a rozvoji člověka.

SLEPÁ VÍRA Slepá víra v jakoukoli ideologii omezuje svobodu rozhodování, neumožňuje pokrok ani rozvoj demokracie. Člověk zaslepený vírou si neuvědomuje, že skutečnost může být jiná a že jeho víra nemusí odpovídat skutečné pravdě.

IDEOLOGICKÁ DOGMATA Hlásání jen své „ svaté pravdy „ Odmítání jiných názorů Prosazování politických nebo náboženských autorit. Bránění lidem v hledání pravdy a poznání Vytváření umělých hranic.

FILOZOFICKÉ MYŠLENKY Svoboda je právo člověka na omyl. Jakmile se objevili neomylní lidé, stala se svoboda zbytečnou. Když byl objeven způsob, jak myslet správně, nebylo už třeba o čem přemýšlet. Došli jsme k pravdě, není kam dál jít. Kdo přemýšlí - nemá dobré úmysly.

II. Přemýšlení mělo smysl, dokud se nevědělo, kdo má pravdu. Dnes je boj názorů zbytečný, jenom by nás vedl zpátky. Existují zákony, kterých je třeba se přidržovat, a budete vždy myslet správně. Lidé si nemyslí nic. Své názory slyšeli na kurzech od lidí, jimž nemají žádný důvod nevěřit.

III. Někteří považují demokracii za povel „VOLNO“ mezi dvěma jinými povely. Kromě zákonů demokracie jiné strážce nepotřebuje. O zneužití demokracie hovoří nejčastěji ti, kteří by ji nejraději zneužili sami. Ti, kteří nechápou a neuznávají jiné názory, jiný vkus a zájmy než své vlastní.

HLAVNÍ VINÍCI

SPOLEČNÉ ZNAKY Neuznávají svobodu člověka. Odmítají demokracii. Prosazují jen své zájmy a vnucují ostatním svou pravdu. Odmítají konstruktivní dialog. Činí člověka nesvobodným Brání člověku v přístupu k informacím. Potlačují lidská práva. Naprogramují člověku život spoustou přikázání, příkazů, zákazů a zákonů. Brání v možnosti volby svobodně se rozhodnout.

II. Jiný názor považují za projev neposlušnosti a mocensky jej potlačují. Co je v jiných kulturách odlišné, to je pro ně barbarské a zavrženíhodné. Prosazují kolektivismus a rovnostářství, ale sami je nedodržují (uplatňují elitářství jen pro sebe, kážou vodu, pijí víno).

III. Pronásledování inteligence. Snaha vytvořit z lidí pouhé stádo bez vlastního názoru a postoje.