Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Výrok a jeho negace.
Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Složené výroky Autor:Mgr. Petr Vanický kód.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Funkce sinus a cosinus Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Funkce tangens a kotangens Autor: Mgr. Petr.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_763.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Výroková logika (analytické myšlení, úsudky)
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Práce v OS Windows - soubory Autor: Jaroslav.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výroková logika.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Matematika Pravděpodobnost
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Matematika Parabola.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ. 1. 07/1. 5. 00/34 Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0280 - Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Petr Vanický kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ma.8.1 Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Tem. oblast: Logika v přípravě na TSP Šk. rok: 2012/2013 Datum: 14. 9. 2012 Ročník: 8. A Anotace: Prezentace, která má za cíl seznámit studenty s pojmem výrok a jeho negace. Obsahuje i mnoho příkladů.

Výrok a jeho negace Mgr. Petr Vanický

Výrok Výrok je pojem, u kterého má smysl se ptát, jestli je pravdivý nebo ne. Výroky: Venku prší. Číslo 2 je větší než 1. Nula je kladné číslo. Nejsou výroky: Kdy už bude konec hodiny? Chceš zmrzlinu?

Výrok Odhadněte, co je a co není výrok: Pan učitel váží 80 kg. Některá reálná čísla jsou kladná. a2+b2=c2 Je to výrok? Matematika je nejlepší předmět. Trojúhelník má tři vrcholy. Trojúhelník má čtyři vrcholy. Eniac byl 8mi bitový počítač. Jsou-li a, b reálná čísla pak platí a+b=b+a. ANO, nepravdivý ANO, pravdivý NE NE NE ANO, pravdivý ANO, nepravdivý ANO, nepravdivý ANO, pravd.

Negace výroku v Je tvrzení, které má opačnou pravdivostní hodnotu. Značíme ¬v. Platí: Je-li výrok v pravdivý, je ¬v výrok nepravdivý. Je-li výrok v nepravdivý, je ¬v výrok pravdivý. Forma: Není pravda, že … se v matematice nepoužívá!

Negace výroku v Vytvoř negaci výroku: Číslo 10 je kladné. Negace: Číslo 10 je záporné nebo nula. Vytvoř negaci výroku: Dvě přímky mají společný právě jeden bod. Negace: Dvě přímky mají nejméně dva společné body nebo nemají žádný společný bod. Vytvoř negaci výroku: Pro každé reálné x je sin(x)>0. Negace: Pro každé reálné x je sin(x)≤0.

Negace výroku v Vytvoř negaci výroku: Kořen rovnice x-10=5 je záporné číslo. Negace: Kořen rovnice x-10=5 je kladné číslo nebo nula. Vytvoř negaci výroku: Trojúhelník ABC je pravoúhlý. Negace: Trojúhelník ABC je tupoúhlý nebo ostroúhlý. Vytvoř negaci výroku: Ať žije maturita. Není to výrok, nelze udělat negaci!

Výroky o počtu Výroky v nichž se objevují slova alespoň, nejméně, nejvýše, právě a podobná. Negace: Je třeba zahrnout všechny ostatní možnosti! Příklad: Existují alespoň 4 prvočísla menší než 10. Tedy může jich být 4, 5, 6 nebo víc. Ostatní možnosti jsou 0, 1, 2, 3. Negace: Existují nejvýše 3 prvočísla menší než 10.

Vytvořte negace: Rovnice x2-10x+2=5 má nejvýše jeden kořen. Negace: …má alespoň dva kořeny. Číslo 18 má právě 3 dělitele. Negace: …má nejvýše 2 nebo alespoň 4 dělitele. Alespoň 4 studenti nosí brýle. Negace: Nejvýše 3 studenti… K obědu si dám alespoň 6 knedlíků. Negace: … nejvýše 5 knedlíků. Právě 8 studentů dnes přišlo pozdě. Nejvýše 7 nebo alespoň 9 studentů…

Zdroje: Formální logika (výroky). KRYNICKÝ, Martin. Matematika realisticky: když (se) chcete naučit... [online]. 2010 [cit. 2012-09-13]. Dostupné z: http://www.realisticky.cz BUŠEK, Ivan a Emil CALDA. Matematika pro gymnázia. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2008, 195 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-366-0.